Lotte Hjortlund Andersen ny HR-direktør for Coop

Lotte Hjortlund Andersen, 49, år er ansat som ny HR-direktør (CHRO) for Coop.

Hun kommer fra jobbet som HR-direktør for ISS Danmark, et job hun har haft siden 2016. Lotte har desuden samtidig haft jobbet som Global Diversity & Inclusion Lead i ISS.

De seneste 12 år har hun haft en række jobs i ISS Facility Services, koncentreret omkring HR og CSR/ansvarlighed. Lotte Hjortlund Andersen er uddannet advokat og har en MBA fra Henley Business School.

”Med Lotte på holdet får vi den rigtige kapacitet til at stå i spidsen for at udvikle Coop til dansk detailhandels mest attraktive arbejdsplads og det foretrukne sted at gøre karriere. Og ikke mindst at gøre det med fokus på mangfoldighed, som hun har arbejdet meget med hidtil,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.

Lotte Hjortlund Andersen modtog sammen med sit team HR-Prisen 2018 og er blevet kåret som en af de 100 mest indflydelsesrige CSR-ledere i verden i 2016 og 2018 af den verdensomspændende organisation World CSR Day.

”Coop har altid stået for mig som en fantastisk virksomhed med gode værdier. Jeg glæder mig til at blive en del af Coops nye, stærke ledelse – og være med til sammen med resten af HR-teamet at sikre konstant fokus på alle de dygtige medarbejdere,” siger Lotte Hjortlund Andersen.

Hun begynder i Coop 1. maj 2021

Yderligere information: Adm. direktør Kræn Østergård Nielsen og Lotte Hjortlund Andersen, 5159 4468 (via Jens Juul)

Charlotte Nilsson Norby ny direktør for Irma22.2.2021 11:00:00 CETPressemeddelelse

Charlotte Nilsson Norby, 52 år, bliver kædedirektør for Irma. Hun kommer fra jobbet som direktør i Løgismose Meyers, med ansvaret for Løgismose. Før da havde hun en ti år lang karriere i det fælles nordiske indkøbsselskab Coop Trading. Og tidligere var hun 12 år i den globale fødevarevirksomhed Mars, hvor hun havde en række jobs på dansk, nordisk og europæisk niveau. ”Charlotte har netop den erfaring med og kærlighed til varerne, der er så afgørende i Irma. Kæden skal udbygge forspringet som den mest innovative dagligvarekæde i Danmark med den bedste kvalitet i varer og service,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop. Irma er en af verdens ældste kæder, grundlagt i 1886. Den består af 68 butikker placeret i hovedstadsområdet. ”Jeg ser frem til sammen med teamet i Irma og det stærke bagland i Coop at styrke Irmas ikoniske brand og position i markedet,” siger Charlotte Nilsson Norby. Hun begynder i Irma den 16. april. Yderligere information: Adm. direktør Kræn Østergård Nielse