Dansk Surf- & Rafting Forbund

Lokale surfere i front ved DM i surf i Klitmøller

Det blev ikke helt uventet de lokale surfere fra Klitmøller, der tog for sig af vigtige DM-point, da første afdeling af DM i surf blev afviklet på hjemmebane i lørdag. Manglende bølger udskød dog Mens Open til søndag.
Klitmøller surferen Robert Storm Rasmussen - nummer tre i Europa i Longboard - vinder første del af DM i Surf i Longboard på hjemmebanen i Klitmøller. Foto : Mette Johnsen, www.mettejohnsen.dk

Det blev ikke helt uventet de lokale surfere fra Klitmøller, der tog for sig af vigtige DM-point, da første afdeling af DM i surf blev afviklet på hjemmebane i weekenden.

Lørdag vandt Europa’s nummer tre i Longboard Robert Storm Rasmussen (NASA Klitmøller)  første del af surftouren foran Mikkel Jensen (NASA Klitmøller) og Klaus Sørensen (NASA Klitmøller).

Hos juniorerne vandt Tom Kleemann (Tyskland) foran Marius Aagesen (NASA Klitmøller) og Jonte Burmeister (Tyskland).

Hos kvinderne vandt Karolia Wolinska (Polen) foran Itchner Vahineura (NASA Klitmøller) og Ann Sofie Andersen (Hvide Sande).

Kun danske placeringer tæller i det endelig regnskab, når vinderen af Danish Surf Tour skal kåres til oktober.

Manglende bølger udsætter Mens Open
Manglende bølger gjorde, at arrangørerne skød Mens Open til søndag morgen kl. 07.30. Den endelig beslutning tages dog tidligt søndag morgen.

- det har været en fantastisk start på Danish Surf Tour 2018. Vejret er jo altid en ukendt faktor, når man arbejder med surf og bølger, så alt i alt er vi tilfredse. Vi har et begrænset vindue søndag morgen, der betyder, at vi skal bruge seks timer til at afvikle Mens Open. Lykkes det ikke, må vi aflyse den del af konkurrencen, siger Martin Bro der er projektleder for Danish Surf Tour i Dansk Surf- & Rafting Forbund.

Han roser den lokale opbakning bag arrangement.

- vi er utroligt glade for samarbejdet med Thisted Kommune, HF Cold Hawaii, Cold Hawaii Film Festival og alle øvrige partnere, der er medvirkende til at skabe gode rammer for gennemførelse af touren. Netop derfor er det altid en glæde at vende tilbage til Cold Hawaii, siger Martin Bro.

Danish Surf Tour vender tilbage til Cold Hawaii den 26.-27. maj 2018.

Foto : Mette Johnsen, www.mettejohnsen.dk

Yderligere information hos :
Pressechef Christian Kjeldsen, Danish Surf Tour 2018, tlf. 2621 1145
Projektleder Martin Bro, Dansk Surf- & Rafting Forbund, tlf. 2067 3715