Lokale Pengeinstitutter, Spar Nord og Nykredit i ny og forstærket forsikringsalliance med Codan

Fire store aktører i den danske finanssektor, Lokale Pengeinstitutter (LOPI), Spar Nord, Nykredit og Codan, indgår en alliance, der skal være landets stærkeste bankassurancemodel.

Ambitionen skal indfris gennem skræddersyede forsikringsprodukter, stærke digitale løsninger og konkurrencedygtige priser.

I praksis betyder det, at hver fjerde danske bankkunde – svarende til kunderne i Nykredit Bank, Spar Nord og de omkring 30 lokale pengeinstitutter, der allerede i dag er med i forsikringssamarbejdet - kan gøre brug af forsikringer og rådgivning fra Codans datterselskab Privatsikring.

Det vil desuden være muligt for alle pengeinstitutter i LOPI- og Totalkredit-samarbejdet at indgå i samarbejdet, så alliancens potentiale er endnu større.

Den bygger videre på det stærke fundament, der er skabt gennem det 20-årige succesrige samarbejde mellem Privatsikring og LOPI og siden 2006 også Spar Nord.

Samarbejdet forstærkes nu med solide erfaringer og volumen fra Nykredit samt en yderligere investering på mindst 100 millioner kroner fra Codan, der skal resultere i et større produktudbud og sætte fart på digitaliseringen.

Derudover vil alle kunder automatisk kunne blive medlem af Østifterne og få adgang til særlige fordele med fokus på skadeforebyggelse. Østifterne har hidtil været en forening for Nykredits forsikringskunder, men åbner nu op for endnu flere medlemmer.

Alliancen vil være fuldt etableret i foråret 2021, og de eksisterende forsikringsløsninger fra Privatsikring fortsætter og vil på sigt blive suppleret med målrettede produkter til blandt andre boligejere, små- og mellemstore virksomheder, landbrug og formuende kunder.

Jan Kondrup, direktør i Lokale Pengeinstitutter, udtaler:

”Det er med stolthed, vi ser tilbage på den fælles rejse, som LOPI, vores mange medlemmer og Codan begyndte for 20 år siden, da vi i fællesskab etablerede Privatsikring. Vores mangeårige samarbejde har fungeret fortrinligt og er i dag fundamentet for den fortsatte udvikling, hvor vi nu byder Nykredit velkommen som partner. Sammen har vi intentionen om at skabe Danmarks stærkeste bankassurancemodel.”

Lasse Nyby, administrerende direktør i Spar Nord, udtaler:

”Vi er overordentlig tilfredse med samarbejdet i Privatsikring og glæder os over, at vi nu får endnu bedre mulighed for at levere stærke værditilbud til vores kunder, ikke mindst på erhvervsområdet. Vi får desuden flere muskler til digitalisering og til at levere den lettilgængelige og overskuelige adgang til vores produkter og tjenester, som vi ved, kunderne sætter stor pris på.”

Michael Rasmussen, koncernchef i Nykredit, udtaler:

”I Nykredits strategi, Winning the Double, er det et centralt pejlemærke at udvide og styrke samarbejdet med vores Totalkredit-partnere. Det er nemlig til gavn for alle parter, ikke mindst kunderne, når stærke aktører slår kræfterne sammen og sætter deres samlede skala i spil på nye områder. Det er denne nye og forstærkede alliance et godt eksempel på. Kunderne hos en lang række pengeinstitutter, heriblandt Nykredit Bank, vil få adgang til nye forsikringsprodukter blandt de absolut bedste i markedet. Codan bliver en stærk partner med en solid erfaring og forståelse for markedet, som vi ser frem til at samarbejde med.”

Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark, udtaler:

”Vi samler nu unikke erfaringer fra at betjene privat- og erhvervskunder i én stærk alliance. Det er det helt rette match og udgangspunkt for at sætte nye standarder i branchen. Vi er allerede i gang med at udvikle de løsninger, der sammen med investeringer på et trecifret millionbeløb fra Codan, vil gøre en forskel for hver enkel kunde. Jeg ser frem til, at Nykredit styrker alliancen, og at parterne i fællesskab udvikler nye innovative løsninger inden for skadesforebyggelse, landbrug og bæredygtighed. Vi skal investere i det, der giver mest værdi for vores kunder. Det er dette samarbejde et klokkerent eksempel på.”

//

Kontakt Lisbeth Nielsen, kommunikationsdirektør i LOPI, på tlf. 20 21 02 30 / ln@lopi.dk for interview med Jan Kondrup.

Kontakt Leif Lind Simonsen, afdelingsdirektør i Spar Nord, på tlf. 25 27 03 30 / lsi@sparnord.dk for interview med Lasse Nyby.

Kontakt Rikke Seidenfaden, pressekonsulent i Nykredit, på tlf. 44 55 14 49 / RGS@nykredit.dk for interview med Michael Rasmussen.

Kontakt Troels Karlskov, pressechef i Codan, på tlf. 30 37 88 19 / tqk@codan.dk for interview med Christian Baltzer.

Ny strategi, stigende kundetilfredshed og forbedret lønsomhed: Codan er kommet styrket ud af 202026.2.2021 08:06:07 CETPressemeddelelse

Med et samlet, positivt afkast på forsikringsdriften på 520 millioner DKK, en solid COR på 89 pct. og en stigende kundetilfredshed kan Codan Danmark kigge tilbage på et tilfredsstillende 2020, som på mange måder har været et definerende år for selskabets fremtid. Et år, hvor der blandt andet blev gennemført en stærk turn-around på hele erhvervsområdet, indgået en banebrydende forsikringsalliance med Nykredit, SparNord og Lokale Pengeinstitutter (LOPI) samt indgået rekordstore aftaler inden for forsikring af vedvarende energi. Alt sammen i lyset af COVID-19, hvor Codans medarbejdere arbejdede i døgndrift hjemmefra for at hjælpe kunder med råd og vejledning i en svær og uvis tid.

Forsikringsalliance vokser: To fynske lokalbanker indtræder i Privatsikringssamarbejdet10.2.2021 08:50:00 CETPressemeddelelse

Privatsikring har netop underskrevet samarbejdsaftaler med både Frørup Andelskasse og Rise Sparekasse. Fremover vil kunder i de to fynske pengeinstitutter blive præsenteret for rådgivning samt koncepter og skræddersyede forsikringer fra Privatsikring. Privatsikring er datterselskab af Codan, og dermed indtræder de nye samarbejdspartnere i den nyligt indgåede alliance mellem Codan og Nykredit, Spar Nord og over 30 lokalbanker organiseret i Lokale Pengeinstitutter (LOPI). Den fælles ambition er at skabe landets stærkeste bankassurancemodel. De nye fynske kunder vil få glæde af de produkter, koncepter og digitale løsninger, som Privatsikring udvikler sammen med alliancepartnerne. Planen er, at Privatsikring skal fordoble sin størrelse de kommende år gennem vækst på både privatmarkedet og blandt erhvervskunder. Forsikringsselskabet rundede sidste år en porteføljestørrelse på over 800 millioner kroner, som er drevet af år med vækstrater på mellem 7-9% siden år 2000, hvor selskabet blev grun

Fem gode råd: Sådan undgår du uheld på kælkebakken29.1.2021 12:55:07 CETPressemeddelelse

Der bliver formentlig travlt på kælkebakkerne her i den sidste weekend af januar, da DMI spår frostgrader og snevejr i store dele af landet. Der kan også blive travlt på landets skadestuer, hvis man ikke passer på. På kælkebakken er det ikke ualmindeligt, at alt fra bobslæder, kælke, snowracers og tilmed plastikposer eller gamle madrasser kolliderer og ender med uheld og personskader. ”Vinterens udstyr kan være vanskeligt at kontrollere, da det er langt tid siden, det har været fremme, og kombinationen af sne og stejle bakker betyder ofte høj hastighed, hvor det er svært at bremse," siger Henrik Bundgaard, skadedirektør i Codan. "Vi ved også, at det ikke kun er børn, der kommer til skade på kælkebakken. Forældre kan også komme galt afsted, når de kører afsted sammen med deres børn. Det handler om at gøre rutscheturen både sjov og sikker,” siger han. Husk hjelmen og gå op ad bakken Heldigvis kan skader på kælkebakken forebygges. ”Det handler blandt andet om at lære børn at være opmærkso