Lokale Pengeinstitutter, Spar Nord og Nykredit i ny og forstærket forsikringsalliance med Codan

Fire store aktører i den danske finanssektor, Lokale Pengeinstitutter (LOPI), Spar Nord, Nykredit og Codan, indgår en alliance, der skal være landets stærkeste bankassurancemodel.

Ambitionen skal indfris gennem skræddersyede forsikringsprodukter, stærke digitale løsninger og konkurrencedygtige priser.

I praksis betyder det, at hver fjerde danske bankkunde – svarende til kunderne i Nykredit Bank, Spar Nord og de omkring 30 lokale pengeinstitutter, der allerede i dag er med i forsikringssamarbejdet - kan gøre brug af forsikringer og rådgivning fra Codans datterselskab Privatsikring.

Det vil desuden være muligt for alle pengeinstitutter i LOPI- og Totalkredit-samarbejdet at indgå i samarbejdet, så alliancens potentiale er endnu større.

Den bygger videre på det stærke fundament, der er skabt gennem det 20-årige succesrige samarbejde mellem Privatsikring og LOPI og siden 2006 også Spar Nord.

Samarbejdet forstærkes nu med solide erfaringer og volumen fra Nykredit samt en yderligere investering på mindst 100 millioner kroner fra Codan, der skal resultere i et større produktudbud og sætte fart på digitaliseringen.

Derudover vil alle kunder automatisk kunne blive medlem af Østifterne og få adgang til særlige fordele med fokus på skadeforebyggelse. Østifterne har hidtil været en forening for Nykredits forsikringskunder, men åbner nu op for endnu flere medlemmer.

Alliancen vil være fuldt etableret i foråret 2021, og de eksisterende forsikringsløsninger fra Privatsikring fortsætter og vil på sigt blive suppleret med målrettede produkter til blandt andre boligejere, små- og mellemstore virksomheder, landbrug og formuende kunder.

Jan Kondrup, direktør i Lokale Pengeinstitutter, udtaler:

”Det er med stolthed, vi ser tilbage på den fælles rejse, som LOPI, vores mange medlemmer og Codan begyndte for 20 år siden, da vi i fællesskab etablerede Privatsikring. Vores mangeårige samarbejde har fungeret fortrinligt og er i dag fundamentet for den fortsatte udvikling, hvor vi nu byder Nykredit velkommen som partner. Sammen har vi intentionen om at skabe Danmarks stærkeste bankassurancemodel.”

Lasse Nyby, administrerende direktør i Spar Nord, udtaler:

”Vi er overordentlig tilfredse med samarbejdet i Privatsikring og glæder os over, at vi nu får endnu bedre mulighed for at levere stærke værditilbud til vores kunder, ikke mindst på erhvervsområdet. Vi får desuden flere muskler til digitalisering og til at levere den lettilgængelige og overskuelige adgang til vores produkter og tjenester, som vi ved, kunderne sætter stor pris på.”

Michael Rasmussen, koncernchef i Nykredit, udtaler:

”I Nykredits strategi, Winning the Double, er det et centralt pejlemærke at udvide og styrke samarbejdet med vores Totalkredit-partnere. Det er nemlig til gavn for alle parter, ikke mindst kunderne, når stærke aktører slår kræfterne sammen og sætter deres samlede skala i spil på nye områder. Det er denne nye og forstærkede alliance et godt eksempel på. Kunderne hos en lang række pengeinstitutter, heriblandt Nykredit Bank, vil få adgang til nye forsikringsprodukter blandt de absolut bedste i markedet. Codan bliver en stærk partner med en solid erfaring og forståelse for markedet, som vi ser frem til at samarbejde med.”

Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark, udtaler:

”Vi samler nu unikke erfaringer fra at betjene privat- og erhvervskunder i én stærk alliance. Det er det helt rette match og udgangspunkt for at sætte nye standarder i branchen. Vi er allerede i gang med at udvikle de løsninger, der sammen med investeringer på et trecifret millionbeløb fra Codan, vil gøre en forskel for hver enkel kunde. Jeg ser frem til, at Nykredit styrker alliancen, og at parterne i fællesskab udvikler nye innovative løsninger inden for skadesforebyggelse, landbrug og bæredygtighed. Vi skal investere i det, der giver mest værdi for vores kunder. Det er dette samarbejde et klokkerent eksempel på.”

//

Kontakt Lisbeth Nielsen, kommunikationsdirektør i LOPI, på tlf. 20 21 02 30 / ln@lopi.dk for interview med Jan Kondrup.

Kontakt Leif Lind Simonsen, afdelingsdirektør i Spar Nord, på tlf. 25 27 03 30 / lsi@sparnord.dk for interview med Lasse Nyby.

Kontakt Rikke Seidenfaden, pressekonsulent i Nykredit, på tlf. 44 55 14 49 / RGS@nykredit.dk for interview med Michael Rasmussen.

Kontakt Troels Karlskov, pressechef i Codan, på tlf. 30 37 88 19 / tqk@codan.dk for interview med Christian Baltzer.

Codan Danmark kommer stærkt ud af 1. halvår med en markant forøgelse af forsikringsresultatet og en solid combined ratio18.8.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Codan Danmark kommer ud af 1. halvår 2021 med en positiv vækst på 1,7 pct. og en combined ratio på 85,3 pct. Samtidig forbedres forsikringsresultatet med 43 pct. sammenlignet med 1. halvår 2020. Det er udtryk for en styrket underliggende forretning, og det er netop dette udgangspunkt, der skal bane vejen for yderligere vækst på toplinjen i Codan i 2. halvår. Det skal blandt andet ske med en fortsat udbygning af distributionen, særligt med agenturer samt forsikringsalliancen, Privatsikring. I erhvervsforretningen betyder den styrkede lønsomhed, at der nu kan fokuseres mere på nye vækstmuligheder samt at levere en endnu større indsats på forebyggelse.

Hver fjerde sommerhusejer har haft en vejrskade det seneste år30.7.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Corona har fået sommerhussalget til at stige voldsomt. Men med sommerhuskøbene følger ikke kun frisk luft, sand under fødderne og en sikker ferielokation. Udover de seneste ugers kraftige regnskyl, viser en ny undersøgelse lavet for Codan nemlig, at hver fjerde danske sommerhusejer har haft en vejrskade på deres sommerhus inden for det seneste år. Og det er langt flere end blandt normale boligejere. Det bekymrer skadedirektør i Codan, Henrik Bundgaard, da det i sidste ende kan få betydning for sommerhusets værdi.

Pas på dig selv i haven: Her er sommerens skøreste skader28.7.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Det er sommerferie, og vi har masser af tid i haven og sammen med vores børn. Men der er grund til at være opmærksom, når man går i gang med havearbejdet eller låner børnenes legetøj. Når sommerferien begynder, lægger danskerne sig ikke blot i en solseng eller på et håndklæde i strandkanten og slapper af. Mange benytter også lejligheden til at forskønne haven eller blander sig lidt uheldigt i børnenes leg, oplever Codan Forsikring. "Vi kan godt mærke, at der er gået sommer i den i forhold til de skader, som folk ringer ind med i øjeblikket," siger skadedirektør i Codan, Henrik Bundgaard, med et glimt i øjet, "Det gode vejr har naturligt nok fået danskerne ud i haven, men tid i haven kan godt være farlig og resultere i nogle skader, som man måske ikke umiddelbart havde forestillet sig," lyder det. Det udsagn bakker Charlotte Rahbek, som er ledende oversygeplejerske på Bispebjerg Hospital, op om. "Når det er godt vejr, bruger danskerne mere tid udenfor og i deres haver. Udover det bringe

Vil du udleje dit sommerhus eller bolig? Det kan blive en dyr fornøjelse7.7.2021 07:53:52 CEST | Pressemeddelelse

Er du blandt de mange danskere, som igen i år holder sommerferie indenfor Danmarks grænser og har booket et sommerhus eller en ferielejlighed? Eller måske udlejer du selv? Så er det vigtigt, at du sætter dig grundigt ind i, hvordan du er dækket. Det har nemlig stor betydning for din forsikringsdækning, hvorvidt du låner eller udlejer din bolig, og om du gør det gennem en udlejningsportal eller på egen hånd.