Lokale Pengeinstitutter, Spar Nord og Nykredit i ny og forstærket forsikringsalliance med Codan

Fire store aktører i den danske finanssektor, Lokale Pengeinstitutter (LOPI), Spar Nord, Nykredit og Codan, indgår en alliance, der skal være landets stærkeste bankassurancemodel.

Ambitionen skal indfris gennem skræddersyede forsikringsprodukter, stærke digitale løsninger og konkurrencedygtige priser.

I praksis betyder det, at hver fjerde danske bankkunde – svarende til kunderne i Nykredit Bank, Spar Nord og de omkring 30 lokale pengeinstitutter, der allerede i dag er med i forsikringssamarbejdet - kan gøre brug af forsikringer og rådgivning fra Codans datterselskab Privatsikring.

Det vil desuden være muligt for alle pengeinstitutter i LOPI- og Totalkredit-samarbejdet at indgå i samarbejdet, så alliancens potentiale er endnu større.

Den bygger videre på det stærke fundament, der er skabt gennem det 20-årige succesrige samarbejde mellem Privatsikring og LOPI og siden 2006 også Spar Nord.

Samarbejdet forstærkes nu med solide erfaringer og volumen fra Nykredit samt en yderligere investering på mindst 100 millioner kroner fra Codan, der skal resultere i et større produktudbud og sætte fart på digitaliseringen.

Derudover vil alle kunder automatisk kunne blive medlem af Østifterne og få adgang til særlige fordele med fokus på skadeforebyggelse. Østifterne har hidtil været en forening for Nykredits forsikringskunder, men åbner nu op for endnu flere medlemmer.

Alliancen vil være fuldt etableret i foråret 2021, og de eksisterende forsikringsløsninger fra Privatsikring fortsætter og vil på sigt blive suppleret med målrettede produkter til blandt andre boligejere, små- og mellemstore virksomheder, landbrug og formuende kunder.

Jan Kondrup, direktør i Lokale Pengeinstitutter, udtaler:

”Det er med stolthed, vi ser tilbage på den fælles rejse, som LOPI, vores mange medlemmer og Codan begyndte for 20 år siden, da vi i fællesskab etablerede Privatsikring. Vores mangeårige samarbejde har fungeret fortrinligt og er i dag fundamentet for den fortsatte udvikling, hvor vi nu byder Nykredit velkommen som partner. Sammen har vi intentionen om at skabe Danmarks stærkeste bankassurancemodel.”

Lasse Nyby, administrerende direktør i Spar Nord, udtaler:

”Vi er overordentlig tilfredse med samarbejdet i Privatsikring og glæder os over, at vi nu får endnu bedre mulighed for at levere stærke værditilbud til vores kunder, ikke mindst på erhvervsområdet. Vi får desuden flere muskler til digitalisering og til at levere den lettilgængelige og overskuelige adgang til vores produkter og tjenester, som vi ved, kunderne sætter stor pris på.”

Michael Rasmussen, koncernchef i Nykredit, udtaler:

”I Nykredits strategi, Winning the Double, er det et centralt pejlemærke at udvide og styrke samarbejdet med vores Totalkredit-partnere. Det er nemlig til gavn for alle parter, ikke mindst kunderne, når stærke aktører slår kræfterne sammen og sætter deres samlede skala i spil på nye områder. Det er denne nye og forstærkede alliance et godt eksempel på. Kunderne hos en lang række pengeinstitutter, heriblandt Nykredit Bank, vil få adgang til nye forsikringsprodukter blandt de absolut bedste i markedet. Codan bliver en stærk partner med en solid erfaring og forståelse for markedet, som vi ser frem til at samarbejde med.”

Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark, udtaler:

”Vi samler nu unikke erfaringer fra at betjene privat- og erhvervskunder i én stærk alliance. Det er det helt rette match og udgangspunkt for at sætte nye standarder i branchen. Vi er allerede i gang med at udvikle de løsninger, der sammen med investeringer på et trecifret millionbeløb fra Codan, vil gøre en forskel for hver enkel kunde. Jeg ser frem til, at Nykredit styrker alliancen, og at parterne i fællesskab udvikler nye innovative løsninger inden for skadesforebyggelse, landbrug og bæredygtighed. Vi skal investere i det, der giver mest værdi for vores kunder. Det er dette samarbejde et klokkerent eksempel på.”

//

Kontakt Lisbeth Nielsen, kommunikationsdirektør i LOPI, på tlf. 20 21 02 30 / ln@lopi.dk for interview med Jan Kondrup.

Kontakt Leif Lind Simonsen, afdelingsdirektør i Spar Nord, på tlf. 25 27 03 30 / lsi@sparnord.dk for interview med Lasse Nyby.

Kontakt Rikke Seidenfaden, pressekonsulent i Nykredit, på tlf. 44 55 14 49 / RGS@nykredit.dk for interview med Michael Rasmussen.

Kontakt Troels Karlskov, pressechef i Codan, på tlf. 30 37 88 19 / tqk@codan.dk for interview med Christian Baltzer.

7 ud af 10 skader sker i langsomt tempo: Få risikoingeniørens bedste råd til at forebygge skader i transportbranchen3.6.2021 08:53:02 CEST | Pressemeddelelse

Ødelagte topklapper, konsekvente bakkeskader eller manøvreskader på samme sted på ruten. Langt de fleste skader i transportbranchen er gentagende, og faktisk sker 7 ud af 10 skader altid i langsomt tempo. Det viser tal fra Codans Skadestopforløb. Desværre har de færreste virksomheder i transportbranchen overblik over, hvor ofte, og hvorfor, skaderne sker. Det er dyrt i længden, fortæller Bruno Hostrup, risikoingeniør i Codan. Han deler derfor sine bedste råd til skadesforebyggelse i de danske transportvirksomheder.

Privatsikring styrker kundetilbud: Nu præsenteres de første nye løsninger bag fremtidens stærkeste bankassurancemodel4.5.2021 14:30:10 CEST | Pressemeddelelse

Efter et halvt års intensiv udvikling kan en af landets største og stærkeste forsikringsalliancer, Privatsikring, nu løfte sløret for flere nye tilbud til kunderne. Det er især bæredygtighed og forebyggelse, som er omdrejningspunktet for de nye tiltag, der rulles ud nu og løbende hen over året. Det sker blandt andet med afsæt i en trecifret millioninvestering fra Codan og et tæt udviklingssamarbejde parterne imellem.

Skjern Bank og Privatsikring indgår ny aftale for erhvervskunder26.4.2021 11:10:39 CEST | Pressemeddelelse

Privatsikring og Skjern Bank har underskrevet en ny aftale om deres erhvervsforsikringer. Dermed vil erhvervskunderne i den vestjyske bank fremover blive præsenteret for rådgivning samt koncepter og skræddersyede forsikringer fra Privatsikring. Partnerskabet mellem Privatsikring og Skjern Bank går helt tilbage til Privatsikrings etablering i år 2000, hvor bankens privatkunder begyndte at modtage rådgivning og skræddersyede forsikringer. Nu udvides partnerskabet til også at inkludere bankens erhvervskunder. ”Vi har 20 års erfaring med Privatsikring, og derfor føles det rigtigt at samle det hele hos dem og tilbyde vores kunder en helhedsrådgivning på tværs af privat- og erhvervsforretningen. Vi ser frem til at kunne tilbyde vores erhvervskunder attraktive forsikringsløsninger, som vi i mange år har kunnet tilbyde vores privatkunder.” udtaler Per Munck adm. direktør i Skjern Bank. Hos Privatsikring ser man også frem til at udvide samarbejdet. ”Vi har altid haft en god dialog med Skjern Ba

Christian Baltzer fortsætter som CEO af Codan Danmark efter afslutning af Intact Financial Corporation’s foreslåede overtagelse22.4.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

TORONTO D. 22. APRIL 2021 Intact har i dag bekræftet, at Christian Baltzer vil fortsætte som CEO af Codan Danmark efter afslutning af Intact Financial Corporation og Tryg A/S’ foreslåede overtagelse af RSA Insurance Group plc, på nuværende tidspunkt forventet i Q2 2021. I henhold til den foreslåede transaktion, vil Codan Danmark blive ejet af de to parter på et 50/50 økonomisk grundlag med Intact som ledelsesansvarlig. I samarbejde med Intact, vil Christian Baltzer og Codan Danmark-teamet drive den fortsatte succes af forretningen, og sideløbende vurdere de strategiske alternativer for det langsigtede partnerskab. Charles Brindamour, CEO, Intact Financial Corporation: “The entire Codan team in Denmark, led by Christian Baltzer, has undergone remarkable development over the past year, and has achieved strong results. Codan Denmark is an iconic brand in a great market. We are confident that Codan Denmark can continue to realize its significant potential, and Christian Baltzer is the righ