Lokal møbelproducent vender røde tal og vinder årets initiativpris

Serridslev Træindustri A/S i Horsens har rygende travlt. De seneste år er både omsætning, overskud og antal medarbejdere øget markant efter nogle år med røde tal på bundlinjen. Og den rejse belønnes i år med DI Horsens’ Initiativpris 2017. Prisen gives til en af foreningens små eller mellemstore virksomheder, som har fremvist vækst igennem flere år, og det har Serridslev Træindustri A/S.

Virksomhedens speciale er reoler og borde i god kvalitet til butikker i Danmark. De seneste år er Serridslev Træindustri A/S også begyndt at eksportere, da de har fulgt med kunderne til udlandet. Ordrebøgerne er fyldt til randen, ligesom virksomhedens lokaler er det med de mange træmøbler.

- Det er en rigtigt flot udvikling, som Serridslev Træindustri A/S har været igennem de seneste år. For fem år siden var der røde tal på bundlinjen, men det er nu vendt til pæne sorte tal de seneste år og en lys fremtid for virksomheden. Denne fine udvikling har også betydet flere medarbejdere, og det er lige præcis den type virksomheder, som Danmark har brug for. Jeg vil ønske alt mulig held og lykke de kommende år og håber, at de kan fortsætte den flotte udvikling, siger formand for DI Horsens, Carsten Wengel.

Sammen med Horsens borgmester Peter Sørensen overrækker formand Carsten Wengel DI Horsens’ initiativpris til Serridslev Træindustri A/S onsdag den 4. oktober kl. 14.30 på virksomheden, Nebelvej 37, Serridslev, 8700 Horsens.

Med DI Horsens’ Initiativpris 2017 er Serridslev Træindustri A/S en af i alt 18 kandidater til DI’s nationale Initiativpris, der overrækkes af H.K.H. Prins Joachim på DI’s årlige konference for små og mellemstore virksomheder, der finder sted i januar 2018 i Industriens Hus i København.

Fakta om Initiativpris 2017

DI Horsens overrækker hvert år sin Initiativpris. Formålet med prisen er at hædre virkelyst, kreativitet og skabertrang hos en mindre virksomhed i medlemskredsen.

Kriterier for prisen er:

• Virksomheden må ikke have over 100 ansatte i det år, hvor prisen uddeles. Hvis virksomheden evt. er i koncernsamarbejde med andre virksomheder, må det samlede antal ansatte maksimalt være 300.
  • Virksomheden skal gennem særligt initiativ og virkelyst inden for afsætning, teknologi, uddannelse eller andre områder gennem en kortere årrække have skabt grundlag for vækst.
  • Der vil også blive lagt vægt på udviklingen i nøgletal, eksempelvis omsætningen, årets resultat, egenkapitalen og/eller antal ansatte de seneste år.

I 2017 er et særligt kriterium desuden, at virksomheden har udvist en særlig vilje og strategisk evne til at lede medarbejdere og forretningen mod nye mål.

For yderligere oplysninger kontakt konsulent i DI, Nikolaj Pilgaard, nipi@di.dk, tlf.: 3377 3902.

Konsulent Nikolaj Pilgaard
Mail  nipi@di.dk