Lokal forsikringsløsning på vej til samsingerne

GF PÅ SAMSØ: Det kundeejede GF Forsikring arbejder på at lave en særlig forsikringsløsning for samsinger. Den nye mulighed bliver til i samarbejde med Jyske Bank på øen.

BANK OG FORSIKRING PÅ VEJ MED NYT SAMARBEJDE: Afdelingsdirektør Peter Rosendal fra Jyske Bank i Tranebjerg (tv) med assurandør Sonny Haack og forsikringsrådgiver Ole Østergaard fra GF Forsikring. (Foto: GF)

- I mange år har Samsø ikke haft en lokal forsikringsløsning. Det vil vi gerne se, om vi kan ændre på. Vi fornemmer, der vil være interesse for det her på Samsø, hvor man er dygtige til at stå sammen lokalt.

Sådan siger GF Forsikrings Ole Østergaard, der er manden bag den nye ide om at give samsingerne lokal, personlig forsikringsrådgivning og samtidig del i GF's overskudsdeling. Den nye lokale forsikringsmulighed oprettes under GF Horsens, der er en selvstændig forsikringsklub med kontorer i Horsens og Silkeborg.

- GF opretter ikke et kontor på Samsø, men takket være et flerårigt samarbejde med Jyske Bank bliver det muligt for samsingerne at holde møde med en GF-rådgiver på kontoret i Tranebjerg. Derudover kan man også få besøg af en forsikringsrådgiver derhjemme, forklarer Ole Østergaard videre.

Planen er, at GF-medarbejderne er fysisk til stede på øen i hvert fald to dage om måneden til en start.

Afdelingsdirektør Peter Rosendal fra Jyske Bank siger om det nye tiltag: - Som det eneste pengeinstitut med kontor på øen ligger det os stærkt på sinde, at samsingerne får lokal og personlig rådgivning. At det fremover også vil gælde på forsikringsområdet, hænger fint sammen med bankens ønske om at give en totalrådgivning til vores kunder.

Aftalen vil både omfatte alle private forsikringer og forsikringer af mindre og mellemstore virksomheder, dog ikke landbrug. Den præcise startdato for den nye lokale forsikringsløsning er endnu ikke fastsat, men det forventes at blive inden for kort tid.

Ole Østergaard, GF Forsikring, tlf. 72 24 48 24, oleo@gfforsikring.dk