Lokal butikschef fylder 45

Butikschef, Sæby-dreng og tidligere farvehandler, Henrik Tunno Hougaard, fylder 45 år

Sæby-drengen og butikschef hos Louis Nielsen i Frederikshavn Henrik Tunno Hougaard fylder 45 år, og det fejres i hans butik den 16.-18. august.

Henrik Tunno Hougaard er født og opvokset i Sæby, hvor han stadig bor, men det er i den større naboby, i Frederikshavn, han arbejder som butikschef hos Louis Nielsen.

Han begyndte sin karriere som farvehandler, hvor han blev uddannet i hjembyen Sæby. Herefter tog han turen til Aarhus som farvehandler, inden han tog et stort skridt og flyttede til det lille land, Bahrain, ved Den Persiske Bugt. Her arbejdede han med skibsmaling.

Efter seks år tog han turen tilbage til hjembyen Sæby, som var det eneste naturlige skridt i hans liv. Her var han selvstændig farvehandler, indtil muligheden hos Louis Nielsen bød sig.

- Jeg skulle hjem og ville stifte familie i Sæby. Det var helt naturligt for mig at vende hjem til fødebyen, fortæller Henrik Tunno Hougaard.

Han begyndte i 2015 som butikschef hos Louis Nielsen.

- Det var en god mulighed, og kombinerede mange af de ting, jeg elskede ved at være selvstændig farvehandler. Men her kunne jeg komme ind i en god virksomhed og være en del af et stærkt hold. Det vejede tungt, fortæller han.

Som sæbynit har han altid kendt Frederikshavn og efter at have arbejdet i byen fast i tre år, er han blevet meget glad for den.

- Jeg har to hjembyer, plejer jeg at sige. Frederikshavn og Sæby, for jeg er blevet vild med Frederikshavn også. Jeg elsker kysten og den flotte natur heroppe, og at folk her er så afslappede, fortæller han.

Flot vækst
Siden han kom til butikken i Frederikshavn, har den gennemgået en stor udvikling. Flere kunder har fået øjnene op for butikken i Danmarksgade, og det har betydet, at flere medarbejdere er kommet til.

- Det er spændende at følge den udvikling, butikken gennemgår. Vi har flere medarbejdere ansat og har flere kunder, men det kan næppe tilskrives min ankomst, fortæller Henrik Tunno Hougaard og smiler.

Sammen med chefoptiker Charlotte Olivius styrer han butikken. En butik der har oplevet vækst de seneste år, og det skyldes, ifølge fødselaren selv, butikkens dygtige medarbejdere.

-        Vores gode tilbud er ofte med til at lokke folk ind til en snak, men der er ingen tvivl om, at det er vores dygtige medarbejdere og den gode service, der får dem til at komme igen, fortæller han.

Henrik oplever da også, at kunderne kommer igen efter de har besøgt butikken første gang, og ofte anbefaler de Henrik og kollegerne til deres venner og familie.

-        Det er selvfølgelig dejligt, at kunderne viser os den tillid og bliver ved med at komme tilbage. De får en professionel og tryg behandling her, og det fortæller de videre. På den måde får vi mange nye kunder, som kommer her, fordi de har fået os anbefalet, fortæller han.

Fødselsdagsfejring i butikken

Henriks 45-års fødselsdag fejres i butikken for alle torsdag den 16. til og med lørdag den 18. august. Her vil være specialtilbud og fødselsdagskage og kaffe til alle, der kigger forbi.

− Holdet og jeg vil gerne sige tak til kunderne for deres store opbakning med specialtilbud og kage. Der vil blive flaget for mig, men i virkeligheden er det også vores trofaste kunder, vi hylder, fortæller fødselaren selv.