Løb kærligheden i møde på Valentines Day

Torsdag den 14. februar er det Valentines Day, og det markerer Sparta med en morgen løbetur, hvor alle er velkomne. Både medlemmer og ikke medlemmer, singler og par.

Løb og kærlighed hænger sammen. Den 14. februar løbes der en fælles Valentines morgentur. (Foto: Sparta)

Valentines Day står i kærlighedens tegn, og det markerer man også hos Sparta Atletik & Motion. Her afholdes der nemlig en fælles morgenløbetur i kærlighedens tegn med start klokken 6.30 fra Spartas klubhus på Gunnar Nu Hansens Plads 11. Her er alle velkomne til at løbe med, og det gælder både medlemmer, og ikke medlemmer. Så hvis du er singel så find løbeskoene frem og mød op, måske møder du din kommende kæreste. Har du allerede en i forvejen så tag ham eller hende i hånden og få en dejlig aktiv start på dagen.

Der løbes 8 km i et tempo, hvor alle kan være med. Spartas fartholdere sørger for tempoet, og de hurtigste løber 5.00 minutter pr/km mens de langsommeste løber 6.30 minutter pr/km.

Læs mere om eventen her

Records fall at Copenhagen Marathon (Short version)19.5.2019 12:34:40 CESTPressemeddelelse

A line of records were all broken at Sunday´s Telenor Copenhagen Marathon. Not only did Jackson Kibet Limo smash the course record in the Danish capital with a winning time of 2:09,54 hours; the 30-year-old Kenyan also produced the fastest time ever on Danish soil, lowering the previous best set in Odense back in 2012 with nearly two minutes. In the women´s race, Ethiopia took the first three spots. The winner, Etalemahu Habtewold, covered the classic 42,195 km in a personal best of 2:29,29, thereby improving the course record from 2010. As with the men, this is also a new all-comer´s record. With 13.280 participants, the 40th anniversary edition of the race could as well register another record as the biggest marathon race in Denmark ever. 40th Telenor Copenhagen Marathon (IAAF Bronze Label) – 19th May Men 1. Jackson Kibet Limo, Kenya 2.09,54 – Course Record 2. Victor Kiplimo, Kenya 2:11,04 3. Gebre Roba Yadete Ethiopia 2:11,58 Women 1. Etalemahu Zeleke Habtewold, Ethiopia 2:29,29 – C