LO-formand taler ved verdensøkonomisk topmøde

Det er første gang, at en formand for LO skal tale ved det verdensøkonomiske topmøde World Economic Forum i Davos, Schweiz. LO’s formand Lizette Risgaard skal tale to gange i løbet af topmødet, som løber af stablen i næste uge.

Topmødet samler stats- og regeringschefer og topledere fra hele verden til diskussioner om aktuelle udfordringer. LO’s formand Lizette Risgaard er blevet inviteret til at tale ved to arrangementer, hvor hovedtemaet er fremtidens arbejdsmarked.

– Jeg glæder mig til at være del af diskussionerne med beslutningstagere fra hele verden om, hvordan vi bedst ruster os til de forandringer, som den nye teknologi bringer. Med fagbevægelsens øjne er investeringer i uddannelse og et stærkt socialt sikkerhedsnet nøglen til at sikre, at vi får alle med. Og det skal vi.

Lizette Risgaard deltager i topmødet som en del af en delegation fra den internationale fagbevægelse.

– Det er vigtigt, at lønmodtagernes stemme bliver hørt, ikke mindst til et møde for verdens erhvervselite, økonomer og toppolitikere. Derfor er jeg glad for, at jeg er blevet inviteret til at tale to gange. Jeg håber, at de lytter efter, når jeg siger, at gode arbejdsforhold, tryghed og en mere lige fordeling af goderne er afgørende for, at lønmodtagerne bakker op om international samhandel og samarbejde og generelt ser positivt på fremtiden.

LO’s formand skal tale ved arrangementerne ”The Future(s) of Work: Automation or Augmentation”, onsdag den 24. januar kl 14.-15.15 og ”Shaping the Future of Production with Labour Unions”, torsdag den 25. januar kl 12.15-13.00.

Kontakt: LO’s pressetelefon, 26 11 97 10.