LivaRehab vil forankre deres gode metoder som en bæredygtig organisation til at støtte mennesker med prostitutionsskader og overlevere af seksuel vold.

LivaRehab hjælper mennesker, der har haft en hård tilværelse på grund af prostitution, vold og seksuelle overgreb. I de sidste 6 år har LivaRehab været med til over fem metodeudviklingsprojekter og hver enkelt evaluering har vist, at LivaRehabs arbejde med udsatte mennesker er meningsfyldt og skaber værdi for samfundet.

Direktør Flora Ghosh fra LivaRehab fortæller:

”Vores drøm er at kunne investere i de mennesker, der søger hjælp hos os. Og sikre at de kommer ud af deres udsathed og tilbage til at være en ressource for samfundet. For vi ser gang på gang at det kan lade sig gøre. På trods af resultater og opbakning har vi endnu ikke opnået permanent bevilling, og det betyder at vi ved hvert regnskabsår ikke ved, om vi har økonomi til at kunne besvare de henvendelser vi får. Alene sidste år var der 482 forløb, hvor der også var mennesker fra Jylland, Fyn og Lolland Falster.

Derfor er vi glade og taknemmelige for, at Annie og Otto Johs. Detlefs’ Fonde, har fået øje for vores arbejde”

Annie og Otto Johs. Detlefs’ Fonde siger: ”Mennesker i en sårbar situation har, udover et sikret ophold, brug for kvalificeret hjælp i form af støtte og rådgivning. Med et sådant fundament er der skabt en mulighed for at kunne komme godt ud af den sårbare situation og dermed godt videre.”

Yderligere information:

Fakta om LivaRehab

LivaRehab blev etableret i 2011 og har til formål at skabe et helhedsorienteret og tværfagligt behandlingstilbud til mennesker, med skadevirkninger fra prostitution, vold eller seksuelt misbrug. LivaRehab hjælper årligt knap 130 kvinder, mænd og transpersoner med prostitutionsskader videre i deres liv.

LivaRehab hjælper mennesker, der har haft en hård tilværelse på grund af prostitution, vold og seksuelle overgreb. i de sidste 6 år har LivaRehab været med til over fem metodeudviklingsprojekter og hver enkelt evaluering har vist, at LivaRehabs arbejde med udsatte mennesker er meningsfyldt og skaber værdg for samfundet

Fakta om Annie & Otto Johs. Detlefs’ Fonde

Annie & Otto Johs. Detlefs’ Fonde er en række fonde stiftet af ægteparret Annie og Otto Johannes Detlefs. Formålene der støttes er almennyttige, særligt indenfor kunst og kultur. Fondene har bl.a. finansieret Arkens tilbygning, Den Afrikanske Savanne, herunder Næsehornsstald, flodhestehus samt Porten til Savannen i Zoologisk Have. Ny forhave og trappe til Statens Museum for Kunst, samt udvidelse af keramikmuseum CLAY.

Kvinder med prostitutionsskader lades i stikken - Succesfuldt rehabiliteringsindsats er lukningstruet.7.9.2016 07:15pressemeddelelse

De sidste fem år har LivaRehab tilbød 360 graders indsats til udsatte kvinder med baggrund i prostitution.  Og i de sidste tre år med midler fra Socialministeriet har LivaRehab udviklet målbare metoder og givet støtte til nogle af samfundets mest sårbare -  psykisk syge, voldsramte og ensomme mennesker med skadevirkninger fra prostitution, incest og seksuelle overgreb – så de fik mulighed for at komme ud af deres fastlåste situation. Men nu trues indsatsen på sin eksistens. Fra november 2016 er der ikke flere penge til projektet fra ministerietet og Københavns Kommunes har ikke gjort noget for at forankre projektet, selvom det er deres borgere der fik hjælp. Det betyder at centerets 360 graders indsats med psykiater, psykolog, socialrådgiver, gældsrådgiver og jobkonsulent ser ud til at skulle lukke - Med mindre kvinderne selv betaler for det, hvilket er urealistisk.  ”Det værste er at kvinderne sendes ud i ingenting. Der er ikke oprettet alternative rehabiliteringsmuligheder for dem