LivaRehab skal hjælpe Sydsjællands udsatte unge godt videre i livet

LivaRehab: Sydsjælland holder åbningsreception i dag i Vordingborg

Med støtte fra TrygFonden og i samarbejde med Næstved og Vordingborg kommuner har LivaRehab startet det toårige rådgivningsprojekt ”Tryg Ungdom” for unge med skadevirkninger efter prostitution, vold og/eller incest. Projektet er målrettet unge på Syd- og Vestsjælland, der ellers har langt til nærmeste tilbud om behandling og støtte. LivaRehab får base i Vordingborg og holder i dag åbningsreception fra kl. 14.00 i Brænderigården på Algade.

- Vi er utrolig glade for TrygFondens donation, der har gjort det muligt for os at påbegynde et rådgivningstilbud for unge på Sydsjælland. For her har unge også problemer og mén efter voldsomme oplevelser og overgreb i barndommen, men de har færre steder at gå hen for at få hjælp. Nu får vi bedre mulighed for at hjælpe dem, siger Flora Ghosh, LivaRehabs direktør.

Projektet ”Tryg Ungdom” vil tilbyde rådgivning to gange om ugen i to år til unge i alderen 18-30 år. Det nye rådgivningstilbud vil både omfatte anonym rådgivning, individuelle og gruppebaserede samtaler.

Det er TrygFondens regionale råd i Region Sjælland, der står bag donationen som et led i TrygFondens samlede arbejde for at støtte udsatte og sårbare grupper.

- I TrygFonden arbejder vi for at få flere, der befinder sig i en sårbar position, til at indgå i positive fællesskaber, som kan tilføre dem ressourcer og derigennem styrke deres trivsel. LivaRehabs nye rådgivningstilbud henvender sig til en yderst sårbar målgruppe, som uden dette tilbud vil have svært ved at få kvalificeret rådgivning og støtte. Oveni har LivaRehab konkrete erfaringer fra sit virke i hovedstaden, så forudsætningerne for at hjælpe de unge godt videre i livet er gode. Vi støtter derfor gerne LivaRehabs nye projekt og glæder os til at følge indsatsen, siger Anya Eskildsen, repræsentant for TrygFondens regionale råd i Region Sjælland.

LivaRehab Sydsjælland åbner sit center i Vordingborg i dag med en åbningsreception fra kl. 14:00. Blandt talerne er Vordingborgs borgmester, Knud Larsen, ligesom LivaRehab officielt vil få overrakt sin donation fra TrygFondens regionale råd.

Åbningsreception tirsdag 29. marts kl. 14:00

LivaRehab Sydsjælland holder åbningsreception i dag fra kl. 14:00 til kl. 15:30. Arrangementet foregår i Caféen i Brænderigården, Algade 104 i Vordingborg. Pressen er velkommen.

Programmet er:

Kl. 14.10 ​ Velkomst v/ Jakob Barfred, næstformand, LIVa - Forening mod skadevirkninger af prostitution.

Kl. 14.20​ Tale v/ Knud Larsen, borgmester, Vordingborg.

Kl. 14.30​ Musikindslag v/ Nina og Jurij Pavlovski.

Kl. 14.45​ Tale og overrækkelse v/ Anya Eskildsen, TrygFondens regionale råd i Region Sjælland.

Kl. 14.55​ Tale v/ Helle Linnet, social- og arbejdsmarkedsdirektør, Vordingborg.

Kl. 15.10​ Tak for i dag v/ Flora Ghosh, direktør, LivaRehab.

For yderligere information, kontakt venligst

Flora Ghosh, direktør, LivaRehab, tlf. 53 71 61 00, e-mail: flora@livarehab.dk

Helena G. Hansen, udviklingskonsulent, LivaRehab, tlf. 53 71 61 02, e-mail: udvikling@livarehab.dk

Karen Bøgedal, pressechef, TrygFonden, tlf. 30 56 34 32, e-mail: kb@trygfonden.dk

Læs mere om LivaRehab her.

Om TrygFonden

TrygFonden varetager TryghedsGruppens almennyttige arbejde. TryghedsGruppen er hovedejer i forsikringsselskabet Tryg og skaber værdi og tryghed gennem langsigtede investeringer og almennyttige uddelinger. Læs mere på trygfonden.dk.

For yderligere information, kontakt venligst

Flora Ghosh, direktør, LivaRehab, tlf. 53 71 61 00, e-mail: flora@livarehab.dk

Helena G. Hansen, udviklingskonsulent, LivaRehab, tlf. 53 71 61 02, e-mail: udvikling@livarehab.dk

Karen Bøgedal, pressechef, TrygFonden, tlf. 30 56 34 32, e-mail: kb@trygfonden.dk