Liva fejrer kvindernes kampdag med fokus på vejen ud af vold

Den 14. marts 2018 fejrer LivaRehab Sydsjælland Kvindernes Internationale Kampdag. Her sætter vi fokus på den voldsudsatte familie og mulighederne for at komme ovenpå igen ved rette hjælp.

"Vold skader, også længe efter at de blå mærker er væk og arret har tabt sin farve. Vold sætter sig i sindet og kommer ud i form af social angst, skyld og skam samt manglende tiltro til, at omgivelserne vil os det godt. Derfor bliver voldsofre alt for ofte efterladt alene på et sidespor i livet – langt væk fra job, uddannelse og et ordentligt netværk. Derfor er det vigtigt at sætte fokus på", siger Flora Ghosh, der er direktør i LivaRehab - center for skadevirkninger fra prostitution, vold og seksuelle overgreb.

Filmvisning: Christina Rosendahls dokumentar: "Vold i kærlighedens navn".

Talere: Vordingborgs borgmester Mikael Smed, Chris Poole fra Hjælp den Voldsudsatte familie, Helle Linnet, der er social og arbejdsmarkedsdirektør i Vordingborg Kommune samt Flora Ghosh, der er direktør i LivaRehab.

Hvor og hvornår: Biografcafeen, Vordingborg den 14. marts klokken 15:30 - 18:00

LivaRehab, center for rehabilitering af skadevirkninger fra prostitution, vold og seksuelle overgreb, har eksisteret siden 2011 og har hjulpet mere end 800 mennesker videre i deres liv.

LIVa- Forening mod skadevirkninger af prostitution opruster på kommunikationsfronten6.8.2019 06:00:00 CESTPressemeddelelse

LIVa-Foreningen mod skadevirkninger af prostitution har pr 7. august ansat Kasper Tingkær i en nyoprettet stilling som presse – og kommunikationschef. LIVa ønsker med ansættelsen at styrke foreningens organisation, kommunikation og politiske interessevaretagelse, i arbejdet med at sikre øget forebyggelse og bedre støtte for de tusindvis af danskere, der lider under skadevirkninger efter prostitution, incest og vold i nære relationer. Direktør Flora Ghosh udtaler: ”Vi er begejstret for at kunne fortsætte udbygningen af vores sekretariat og sætte yderligere skub i vores kommunikationsindsats. Med ansættelsen af Kasper Tingkær har vi sikret os en stærk og erfaren kommunikatør til at lede, drive og udvikle vores presse- og kommunikationsarbejde. Herunder at styrke foreningens Public Affairs arbejde” Kasper Tingkær kommer fra en stilling som Generalsekretær for DepressionsForeningen og har mere end 16 års kommunikations- og ledererfaring fra NGO-verdenen. Han er 46 år og uddannet cand. mag