Lowell

Lindorff ændrer navn til Lowell

Den 20. marts 2018 gennemførte Lowell opkøbet af Lindorff i Danmark, Sverige, Finland og Estland samt Intrum Justitia i Norge. Dermed blev Europas næststørste credit management virksomhed dannet. I dag æn-drer alle Nordiske foretagender deres brand og navn og bliver til Lowell.

- Vores navn er måske nyt, men vi hviler på en arv som en pålidelig og fortrukken partner, der går flere år tilbage. Forenet gennem vores fælles værdier og en ambition om at få kredit til at fungere for alle, bliver vi nu også forenet gennem et fælles navn, siger adm. Direktør i Lowell Danmark Morten Engelbæk

Lowell har i dag mere end 4.400 ansatte på tværs af de tre regioner Storbritannien, Norden og DACH, herunder Tyskland, Østrig og Schweiz. Grundet regionale forskelle i foregående fokusområder, supplerer de tre regioner hinanden, hvilket baner vejen for yderligere vækst. De nordiske Lowell-selskaber er allerede ledende i den finansielle sektor og kan nu udnytte koncernens brede erfaring til at udvide sektor-specialiaseringen til nye områder.

Lowell vil fortsætte ambitionen om at være de bedste på vores felt ved at fortsætte med at hjælpe hver enkelt del af credit management økosystemet – fra virksomheden med ambitiøse planer og et behov for et sundt og stabilt cash flow til forbrugeren i en svær økonomisk situation, der har brug for personlig vejledning for at komme tilbage på rette spor.

- Vi er en vigtig del af et moderne finansielt system, og vi ser det som vores fornemste opgave at opretholde tilliden mellem debitor og kreditor og dermed tillid til kreditmarkederne, konkluderer Morten Engelbæk

Firmaets styrke kommer af en unik evne til at kombinere data og analyser med etik og moral. Dermed viser Lowell enestående kompetencer inden for vurderinger af porteføljer så vel som at hjælpe individer med at blive fri af gæld. Lowell har mere end 4.400 dedikerede medarbejdere, hvoraf 950 er ansat i Norden, med kontakt til mere end 36 millioner forbrugere i Europa. Lowell har i dag aktiver for over 13 milliarder pund, 2.9 milliarder pund i ejet gæld og har lavet portefølje investeringer for hele 436 millioner pund (LTM, June 2018).

For mere information, kontakt:

Keld Hvolbøl
Director HR and Communications
Mobile: +45 29 82 87 52
Keld.Hvolbol@lindorff.com

Information om Lowell

Lowell
Langmarksvej 57 D
8700 Horsens

Følg pressemeddelelser fra Lowell

Flere pressemeddelelser fra Lowell

Færre unge kæmper med gæld, men det er de svageste, der sidder tilbage12.4.2019 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Tidligere på året offentliggjorde Experian en rapport vedrørende unges økonomi, hvori det konstateres, at antallet af unge, der er registreret i RKI er stødt faldende. Dette kan Lowell Danmark imidlertid nikke genkendende til. Dog tyder vores tal på, at der ganske vist er færre unge, der har økonomiske problemer. Til gengæld er det de svageste, der sidder tilbage med en gæld, de ikke kan betale tilbage.

Unge under 30 er blevet bedre til at betale deres gæld12.4.2018 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

De unge, der i gennem mange år er blevet anklaget for at have for meget gæld, har tilsyneladende forstået budskabet. En analyse af inkassosager, der blev overgivet til Lindorff tilbage i 2015 viser, at størrelsen på den misligholdte gæld den gang var omtrent lige så stor for unge under 30, som for personer på 40 – 50 år. Helt friske tal viser, at der er en klar tendens til, at de unge de seneste to år har sænket det gennemsnitlige gældsbeløb, der bliver overdraget til inkasso. Til gengæld har de 40-50 årige øget den gennemsnitlige størrelse på den gæld, der sendes til inkasso, med næsten 50%. De nye tal glæder adm. direktør for Lindorff Morten Engelbæk: ”Vores vigtigste opgave er at inddrive penge på vegne af vores kunder, så vi sikrer, at de har likviditet til at drive og udvikle deres forretning. Men derudover ser vi det også som en meget vigtig del af vores mission at hjælpe mennesker tilbage på sporet og udvikle et forbrug, der er bæredygtigt i forhold til deres indtægter. Det gæld

Peter Søren Hansen er ny salgsdirektør i Lindorff Danmark9.2.2018 14:18:00 CET | Pressemeddelelse

Peter Søren Hansen tiltrådte i begyndelsen af februar stillingen som salgsdirektør i Lindorff Danmark. Samtidig indtræder han i ledergruppen. ”Vi er glade for at få Peter på holdet, og jeg er sikker på, at han med sin baggrund bliver en stærk samarbejdspartner for både vores nuværende og vores kommende kunder”, siger adm. Direktør Morten Engelbæk. ”Vi står allerede stærkt i den finansielle sektor, hvor vi har meget stærke kompetencer, og vi ønsker at styrke vores position i denne sektor yderligere gennem et tæt samarbejde med bankerne. Vi har også meget store kunder inden for energi og forsyning, og vi har planer om at erobre nye, store segmenter, og Peter og hans team bliver naturligvis en meget vigtig del af dette”. Peter kommer fra en 12 år lang karriere i Nordea Bank, hvor han har haft flere lederroller, og primært har beskæftiget sig med btb segmentet.. ”Jeg ser frem til at blive en del af holdet hos Lindorff, som lige nu står med masser af muligheder på det danske marked for cred