Lidls brand er stærkere end nogensinde før i Danmark – nu styrker kæden det yderligere
Et stærkt brand, flere nye butikker og nyt hovedkontor ved Godsbanen i Aarhus. Det går godt for Lidl i Danmark – rigtig godt faktisk, og netop derfor er det ’rettidig omhu’ at styrke kulturen og skærpe profilen. Det skal den internationale brandingekspert, Martin Lindstrøm, nu hjælpe med.
Der bygges og indrettes nyt hovedkontor i Aarhus, hvor der er indflytning senere i år. Der åbner nye Lidl-butikker på stribe, og kæden har taget førertrøjen på i forhold til at være de ansvarlige købmænd, i forhold til at udfase tobaks- og nikotinprodukter indenfor en kort årrække. Senest har Lidls begrænsning af salg af energidrikke til børn og unge, der blev effektueret i 2018, fået fornyet aktualitet og Sundhedsministerens opmærksomhed.
Men netop når det går rigtig godt, er det som bekendt en god idé at holde et skarpt fokus på sin forretning, sine gode, trofaste kunder, servicen og profilen. Derfor har kæden indgået et samarbejde med den internationale, danskfødte brandingekspert, Martin Lindstrøm, til at fin-tune detailkædens profil og kultur. Og Martin Lindstrøm ser frem til opgaven:
"Detailscenen i Danmark har aldrig været under større forandring end nu. Det er en udvikling, der minder meget om det, vi i Lindstrom Company har oplevet på det amerikanske marked. Her vil forbrugerne på den ene side i stigende grad have lave priser uden kvalitetskompromiser – og samtidig er de desperate efter at støtte det lokale for at sikre et smil og god service. Sandheden er, at yderst få detailhandlere er i stand til at levere en sådan pakke – Lidl er en af dem. Balancen mellem 'lokal' og prisbevidsthed er noget, vi har brugt mere end 10 år på at forstå i USA. En superinteressant kombination, som vi er overbeviste om, at Lidl i Danmark kan løse," siger Martin Lindstrøm.
“Vi vil stå endnu stærkere i fremtidens detaillandskab”
Martin Lindstrøm og hans stab skal arbejde tæt sammen med Lidls marketingafdeling og den nye indkøbsdirektør, Maria Lovecchio, om at analysere kædens nuværende position. I første ombæring handler det om, at Martin Lindstrøm og hans medarbejdere skal lære Lidls medarbejdere og kunder grundigt at kende. Det kommer til at ske gennem en lang række interviews. Al den information skal give et billede af Lidls unikke styrker i det danske dagligvaremarked, og hvordan man får en endnu stærkere relation til kunderne og de mange lokalsamfund, som Lidls butikker er en del af. Kort sagt: Hvor står Lidl stærkt, og hvor kan der sættes yderligere ind.
”Vi er en discountkæde. De gode priser og vores egne, unikke private label- produkter fra blandt andre Engvang, Milbona og hele En bid af Danmark-serien, ved vi, at vores kunder sætter pris på. Men vi ved også, at det handler om meget mere end det. For den lokale forankring i den enkelte by, vores dygtige medarbejdere i butikkerne og deres ’bagland’ i for eksempel indkøb og marketing spiller også en kæmpe rolle for kunderne – og dermed vores samlede forretning. Det er alle de mange delelementer og kulturen bag, som Martin skal fin-tune og udvikle, så vi står endnu stærkere i fremtidens detaillandskab,” siger Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
Martin Lindstrøm og Lindstrom Company har blandt andet løst lignende opgaver for kunder som Maersk, Swiss International Air Lines, Burger King, UBER, Tesco og Lowes (amerikansk detailkæde), og hver gang har arbejdet hjulpet de pågældende virksomheder med at finde og implementere nye, innovative løsninger, der har engageret kunderne, skabt øget omsætning og styrket virksomhedens brand.
Arbejdet er allerede sat i gang, og der er indtil videre ikke sat nogen bagkant for samarbejdet med Martin Lindstrøm.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl er kommet til Rødbyhavn18.4.2024 10:46:58 CEST | Pressemeddelelse
Glade smil og forårsstemning prægede torsdag morgen de mange fremmødte ved Lidls nye butik i Rødbyhavn. Dagen begyndte med smurte sandwich og kaffe før borgmester Holger Schou Rasmussen (A) klippede det røde bånd og slog dørene op til dagligvarekædens tredje butik på Lolland.
Lidl vinder B.T.s pristjek på 40 dagligvarer17.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er billigst at handle i Lidl. Det slår B.T. fast efter Lidl præsterede den billigste kurv på tværs af den danske dagligvarebranche. Pristjekket vurderer den samlede pris på 40 basisprodukter. Herunder blandt andet frugt og grønt, mejeri, brød og kød.
Lidl åbner sin første butik i Rødbyhavn11.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag d. 18. april får Rødbyhavn endelig sin første Lidl, når dagligvarekæden åbner sin tredje butik på Lolland. I front for butikken står butikschef Mathias Kruse Petersen, som er født og opvokset i havnebyen.
Lidl og Mammen Mejeriernes specialost, Tange Sø Ost, vinder prestigefyldt European Private Label Award27.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Specielosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne vinder den prestigefyldte European Private Label Award i kategorien ‘Dairy products’. Osten er en del af Lidls særligt udvalgte private label-serie ‘En Bid af Danmark’, der består af produkter fra lokale, danske leverandører.
Lidl og Blå Kors deler overskudsmad ud til trængte familier i påsken26.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
For syvende år i træk går Lidl og Blå Kors sammen om at gøre en forskel, hvor Lidl donerer overskudsmad fra dagligvarebutikkerne til Blå Kors’ familienetværk, væresteder og Barnets Blå Hus over hele Danmark. Begge oplever, at samarbejdet gør en stor forskel i højtider som påsken, hvor lidt ekstra mad kan forsøde tilværelsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum