Lidl Danmark

Lidl vælger Havas som nyt mediebureau

Del

Dagligvarekæden Lidl har valgt nyt mediebureau. Valget er faldet på Havas, som fra og med marts 2021 skal understøtte Lidls forretningsstrategiske ambitioner med medieplanlægning- og indkøb.

Det nye samarbejde mellem mediebureauet Havas og Lidl skal styrke markedsføringen af Lidls 134 butikker i Danmark. Her ses Lidl på Holbækvej, i Roskilde. Lidl PR foto.
Det nye samarbejde mellem mediebureauet Havas og Lidl skal styrke markedsføringen af Lidls 134 butikker i Danmark. Her ses Lidl på Holbækvej, i Roskilde. Lidl PR foto.

Siden entréen på det danske marked i 2005 er udviklingen gået stærkt for Lidl, som i dag har 134 butikker i Danmark med planer om at nå 200 indenfor en årrække. I den videre ekspansionsrejse kommer det forretningsstrategiske fokus til især at ligge på kædens udvalg af lokale, danskproducerede og økologiske produkter. Lidl vil være danskernes førstevalg, og det skal mediebureauet Havas fremover hjælpe med.

Efter en længere proces har Lidl Danmark nu valgt Havas som mediebureau i Danmark. Fra marts 2021 vil Havas være ansvarlig for medieplanlægning samt medieindkøb for alle ikke digitale medier i Danmark. Noget, Havas har specialiseret sig i flere år.

”Vi er naturligvis begejstrede for vores nye samarbejde med Lidl og stolte over, at en annoncør og et brand af Lidls kaliber vælger os. Det er først og fremmest en kæmpe anerkendelse af vores team og det engagement, de hver eneste dag lægger hos Havas. Med samarbejdet understreger vi vores fælles fokus på at skabe meningsfulde relationer mellem brands og forbrugere”, udtaler Havas Danmark CEO, Johnny Twile, og fortsætter:

”Samarbejdet med Lidl kommer uden tvivl til at markere en milepæl for Havas Danmark, og vi glæder os helt afsindigt”.

Hos Lidl Danmark er man også spændt på det nye samarbejde, som der er store forventninger til:

”Vi er glæder os meget til at udleve potentialet af Havas’ evne til at knytte vores brand sammen med forbrugerne gennem deres metoder, værktøjer og specialist-teams. Vi har store forventninger til, at vi sammen med Havas, kommer til at skubbe grænserne for, hvad der kan lade sig gøre indenfor markedsføring af dagligvarekæder i Danmark”, udtaler Head of Marketing hos Lidl Danmark, Robert Uwira. 

Fakta om aftalen:

Aftalen omfatter medieplanlægning og medieindkøb i Danmark for alt TV, biograf, radio, tryksager og out-of-home.

Kontakter

Havas: Johnny Twile, CEO Havas Danmark, Johnny.twile@havas.com eller +45 40 38 10 07

Billeder

Det nye samarbejde mellem mediebureauet Havas og Lidl skal styrke markedsføringen af Lidls 134 butikker i Danmark. Her ses Lidl på Holbækvej, i Roskilde. Lidl PR foto.
Det nye samarbejde mellem mediebureauet Havas og Lidl skal styrke markedsføringen af Lidls 134 butikker i Danmark. Her ses Lidl på Holbækvej, i Roskilde. Lidl PR foto.
Download

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Profilvej 9
6000 Kolding

7635 0000http://www.lidl.dk

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 134 butikker. 

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk 

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidl og Nørrebro Bryghus indgår landsdækkende samarbejde14.7.2021 07:21:56 CEST | Pressemeddelelse

Lidl har siden sommeren 2020 forhandlet øl fra Nørrebro Bryghus øst for Storebælt, og samarbejdet har været så godt, at det nu er udvidet til hele landet. Fremover er det derfor muligt at købe fire forskellige Nørrebro Bryghus-øl i alle Lidls 134 butikker. Et stort fælles fokus på økologi og bæredygtighed og velsmagende øl af høj kvalitet, gør Lidl og Nørrebro Bryghus til et perfekt øl-match.

Lidl bedst på brød og kager24.6.2021 06:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidl er danskernes førstevalg blandt supermarkedernes bager- og bake off-afdelinger. Det viser en ny YouGov-rundspørge for B.T., som har vurderet ni supermarkedskæders brød- og bake off-afdelinger på kvalitet, udvalg og det samlede generelle indtryk. Det er i tråd med Lidls overordnede strategi om at blive danskernes førstevalg, hvor bake off-afdelingerne netop nu får en endnu mere fremtrædende rolle i den omfattende modernisering af kædens butikker.

Lidl er billigst for 3. år i træk: vinder Forbrugerrådet Tænks øko-pristjek 202121.6.2021 10:29:29 CEST | Pressemeddelelse

De billigste økologiske basisvarer i 2021 kan man finde på hylderne i Lidls 134 butikker landet over. Det står klart, efter Lidl vinder Forbrugerrådet Tænks årlige øko-pristjek blandt dagligvarekæderne i Danmark. Lidl de slår nærmeste konkurrenter, Bilka og nemlig.com, på det samlede indkøb af 15 økologiske basisvarer, og indtager dermed førstepladsen for 3. år i træk.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum