Lidl Danmark

Lidl vælger Havas som nyt mediebureau

Del
Dagligvarekæden Lidl har valgt nyt mediebureau. Valget er faldet på Havas, som fra og med marts 2021 skal understøtte Lidls forretningsstrategiske ambitioner med medieplanlægning- og indkøb.
Det nye samarbejde mellem mediebureauet Havas og Lidl skal styrke markedsføringen af Lidls 134 butikker i Danmark. Her ses Lidl på Holbækvej, i Roskilde. Lidl PR foto.
Det nye samarbejde mellem mediebureauet Havas og Lidl skal styrke markedsføringen af Lidls 134 butikker i Danmark. Her ses Lidl på Holbækvej, i Roskilde. Lidl PR foto.

Siden entréen på det danske marked i 2005 er udviklingen gået stærkt for Lidl, som i dag har 134 butikker i Danmark med planer om at nå 200 indenfor en årrække. I den videre ekspansionsrejse kommer det forretningsstrategiske fokus til især at ligge på kædens udvalg af lokale, danskproducerede og økologiske produkter. Lidl vil være danskernes førstevalg, og det skal mediebureauet Havas fremover hjælpe med.

Efter en længere proces har Lidl Danmark nu valgt Havas som mediebureau i Danmark. Fra marts 2021 vil Havas være ansvarlig for medieplanlægning samt medieindkøb for alle ikke digitale medier i Danmark. Noget, Havas har specialiseret sig i flere år.

”Vi er naturligvis begejstrede for vores nye samarbejde med Lidl og stolte over, at en annoncør og et brand af Lidls kaliber vælger os. Det er først og fremmest en kæmpe anerkendelse af vores team og det engagement, de hver eneste dag lægger hos Havas. Med samarbejdet understreger vi vores fælles fokus på at skabe meningsfulde relationer mellem brands og forbrugere”, udtaler Havas Danmark CEO, Johnny Twile, og fortsætter:

”Samarbejdet med Lidl kommer uden tvivl til at markere en milepæl for Havas Danmark, og vi glæder os helt afsindigt”.

Hos Lidl Danmark er man også spændt på det nye samarbejde, som der er store forventninger til:

”Vi er glæder os meget til at udleve potentialet af Havas’ evne til at knytte vores brand sammen med forbrugerne gennem deres metoder, værktøjer og specialist-teams. Vi har store forventninger til, at vi sammen med Havas, kommer til at skubbe grænserne for, hvad der kan lade sig gøre indenfor markedsføring af dagligvarekæder i Danmark”, udtaler Head of Marketing hos Lidl Danmark, Robert Uwira. 

Fakta om aftalen:

Aftalen omfatter medieplanlægning og medieindkøb i Danmark for alt TV, biograf, radio, tryksager og out-of-home.

Kontakter

Havas: Johnny Twile, CEO Havas Danmark, Johnny.twile@havas.com eller +45 40 38 10 07

Billeder

Det nye samarbejde mellem mediebureauet Havas og Lidl skal styrke markedsføringen af Lidls 134 butikker i Danmark. Her ses Lidl på Holbækvej, i Roskilde. Lidl PR foto.
Det nye samarbejde mellem mediebureauet Havas og Lidl skal styrke markedsføringen af Lidls 134 butikker i Danmark. Her ses Lidl på Holbækvej, i Roskilde. Lidl PR foto.
Download

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Carl Blochs Gade 89
8000 Aarhus C

7635 0000http://www.lidl.dk

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 151 danske butikker.Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning. 

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidl Danmark er ny hovedpartner på Madens Folkemøde22.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Når Madens Folkemøde slår dørene op 31. maj - 1. juni 2024, er det med en ny hovedpartner ved bordet. Lidl Danmark og Madens Folkemøde har indgået et partnerskab, som blandt andet betyder, at der i 2024 er særligt fokus på relationen mellem sundhed og mad, at Lidl Danmark bakker op om Ungdommens Madmøde, og at Madens Folkemøde får besøg af Lidl Danmarks danske producenter fra En Bid af Danmark.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye