Lidl Danmark

Lidl vælger Havas som nyt mediebureau

Del

Dagligvarekæden Lidl har valgt nyt mediebureau. Valget er faldet på Havas, som fra og med marts 2021 skal understøtte Lidls forretningsstrategiske ambitioner med medieplanlægning- og indkøb.

Det nye samarbejde mellem mediebureauet Havas og Lidl skal styrke markedsføringen af Lidls 134 butikker i Danmark. Her ses Lidl på Holbækvej, i Roskilde. Lidl PR foto.
Det nye samarbejde mellem mediebureauet Havas og Lidl skal styrke markedsføringen af Lidls 134 butikker i Danmark. Her ses Lidl på Holbækvej, i Roskilde. Lidl PR foto.

Siden entréen på det danske marked i 2005 er udviklingen gået stærkt for Lidl, som i dag har 134 butikker i Danmark med planer om at nå 200 indenfor en årrække. I den videre ekspansionsrejse kommer det forretningsstrategiske fokus til især at ligge på kædens udvalg af lokale, danskproducerede og økologiske produkter. Lidl vil være danskernes førstevalg, og det skal mediebureauet Havas fremover hjælpe med.

Efter en længere proces har Lidl Danmark nu valgt Havas som mediebureau i Danmark. Fra marts 2021 vil Havas være ansvarlig for medieplanlægning samt medieindkøb for alle ikke digitale medier i Danmark. Noget, Havas har specialiseret sig i flere år.

”Vi er naturligvis begejstrede for vores nye samarbejde med Lidl og stolte over, at en annoncør og et brand af Lidls kaliber vælger os. Det er først og fremmest en kæmpe anerkendelse af vores team og det engagement, de hver eneste dag lægger hos Havas. Med samarbejdet understreger vi vores fælles fokus på at skabe meningsfulde relationer mellem brands og forbrugere”, udtaler Havas Danmark CEO, Johnny Twile, og fortsætter:

”Samarbejdet med Lidl kommer uden tvivl til at markere en milepæl for Havas Danmark, og vi glæder os helt afsindigt”.

Hos Lidl Danmark er man også spændt på det nye samarbejde, som der er store forventninger til:

”Vi er glæder os meget til at udleve potentialet af Havas’ evne til at knytte vores brand sammen med forbrugerne gennem deres metoder, værktøjer og specialist-teams. Vi har store forventninger til, at vi sammen med Havas, kommer til at skubbe grænserne for, hvad der kan lade sig gøre indenfor markedsføring af dagligvarekæder i Danmark”, udtaler Head of Marketing hos Lidl Danmark, Robert Uwira. 

Fakta om aftalen:

Aftalen omfatter medieplanlægning og medieindkøb i Danmark for alt TV, biograf, radio, tryksager og out-of-home.

Kontakter

Havas: Johnny Twile, CEO Havas Danmark, Johnny.twile@havas.com eller +45 40 38 10 07

Billeder

Det nye samarbejde mellem mediebureauet Havas og Lidl skal styrke markedsføringen af Lidls 134 butikker i Danmark. Her ses Lidl på Holbækvej, i Roskilde. Lidl PR foto.
Det nye samarbejde mellem mediebureauet Havas og Lidl skal styrke markedsføringen af Lidls 134 butikker i Danmark. Her ses Lidl på Holbækvej, i Roskilde. Lidl PR foto.
Download

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Profilvej 9
6000 Kolding

7635 0000http://www.lidl.dk

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker. 

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Kunstig intelligens giver Lidls kunder inspiration til madlavningen i nyt opskriftsunivers i Lidl Plus-appen29.3.2021 09:39:56 CEST | Pressemeddelelse

Fra i dag får Lidls kunder præsenteret lækre opskrifter til inspiration i madlavningen i dagligvarekædens kundeapp, Lidl Plus. Lidl lancerer nemlig et helt nyt opskriftmodul med 750 opskrifter i Lidl Plus, der bruger kunstig intelligens til at udvælge inspirerende – og personlige - opskrifter ud fra den enkelte kundes tidligere indkøb af madvarer.

Overskudsmad fra Lidl hjælper socialt udsatte i påsken: Blå Kors deler tusindvis af poser med madvarer ud over hele Danmark24.3.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Påskehelligdagene er en helt særlig tid for den sociale hjælpeorganisation Blå Kors. De oplever i stigende grad flere trængte familier, som har brug for en ekstra håndsrækning i højtiderne. Derfor uddeler Blå Kors i år overskudsmad i samarbejde med dagligvarekæden Lidl, som doneres fra Lidls butikker, til glæde for brugere af familienetværk, væresteder og beboere på botilbud.

Lidl vinder endnu engang prestigefyldt, international pris for bedste europæiske private label-produkt17.3.2021 11:29:42 CET | Pressemeddelelse

Lidl Danmark vinder den prestigefyldte, internationale pris ’European Private Label Award’ for sin økologiske kokossorbet, der er en del af WH-serien, som stjernekokken Wassim Hallal står bag. Prisen uddeles i kategorien ’Frozen Food’ og er en af 11 kategorier, hvor de bedste private label-produkter fra 17 europæiske lande har kæmpet om priser. Lidl havde i alt fem danskproducerede produkter nomineret.

Universitet kårer Lidl som bedste praktikplads15.3.2021 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Nedlukning, online-undervisning og forsamlingsforbud. Det er ikke let at være specialestuderende i en coronatid. Men for Caja Skovning Schmidt har en praktikplads hos Lidl både ført til et specialesamarbejde og et nyt studiejob. For Lidl var det også en succes. Foruden en ny kollega, modtager dagligvarekæden nu en pris for bedste praktikplads – International Virksomhedskommunikation (IVK) på Syddansk Universitet (SDU) står bag prisoverrækkelsen.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum