Lidl vælger Havas som nyt mediebureau

Siden entréen på det danske marked i 2005 er udviklingen gået stærkt for Lidl, som i dag har 134 butikker i Danmark med planer om at nå 200 indenfor en årrække. I den videre ekspansionsrejse kommer det forretningsstrategiske fokus til især at ligge på kædens udvalg af lokale, danskproducerede og økologiske produkter. Lidl vil være danskernes førstevalg, og det skal mediebureauet Havas fremover hjælpe med.
Efter en længere proces har Lidl Danmark nu valgt Havas som mediebureau i Danmark. Fra marts 2021 vil Havas være ansvarlig for medieplanlægning samt medieindkøb for alle ikke digitale medier i Danmark. Noget, Havas har specialiseret sig i flere år.
”Vi er naturligvis begejstrede for vores nye samarbejde med Lidl og stolte over, at en annoncør og et brand af Lidls kaliber vælger os. Det er først og fremmest en kæmpe anerkendelse af vores team og det engagement, de hver eneste dag lægger hos Havas. Med samarbejdet understreger vi vores fælles fokus på at skabe meningsfulde relationer mellem brands og forbrugere”, udtaler Havas Danmark CEO, Johnny Twile, og fortsætter:
”Samarbejdet med Lidl kommer uden tvivl til at markere en milepæl for Havas Danmark, og vi glæder os helt afsindigt”.
Hos Lidl Danmark er man også spændt på det nye samarbejde, som der er store forventninger til:
”Vi er glæder os meget til at udleve potentialet af Havas’ evne til at knytte vores brand sammen med forbrugerne gennem deres metoder, værktøjer og specialist-teams. Vi har store forventninger til, at vi sammen med Havas, kommer til at skubbe grænserne for, hvad der kan lade sig gøre indenfor markedsføring af dagligvarekæder i Danmark”, udtaler Head of Marketing hos Lidl Danmark, Robert Uwira.
Fakta om aftalen:
Aftalen omfatter medieplanlægning og medieindkøb i Danmark for alt TV, biograf, radio, tryksager og out-of-home.
Kontakter
Havas: Johnny Twile, CEO Havas Danmark, Johnny.twile@havas.com eller +45 40 38 10 07
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tlf:76 35 00 10Tlf:52 15 92 59morten.vestberg@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum