Lidl og Nørrebro Bryghus indgår landsdækkende samarbejde

Lidl har siden sommeren 2020 forhandlet øl fra Nørrebro Bryghus øst for Storebælt, og samarbejdet har været så godt, at det nu er udvidet til hele landet. Fremover er det derfor muligt at købe fire forskellige Nørrebro Bryghus-øl i alle Lidls 134 butikker. Et stort fælles fokus på økologi og bæredygtighed og velsmagende øl af høj kvalitet, gør Lidl og Nørrebro Bryghus til et perfekt øl-match.
Lidl og Nørrebro Bryghus – den internationale kæde og det populære bryggeri − har en fælles dagsorden om at fremme økologi, ansvarlighed, smag og kvalitet. Derfor bliver fire øl fra Nørrebro Bryghus nu en fast del af sortimentet i Lidls 134 butikker i Danmark.

Dagligvarekæden Lidl har i et år haft økologiske specialøl fra Nørrebro Bryghus på hylderne i sine butikker i den østlige del af landet, men et godt samarbejde og fælles værdier baner nu vejen for, at man fremover kan finde økologiske øl fra Nørrebro Bryghus i alle Lidl-butikker i hele Danmark.

Kvalitetsøl fra Nørrebro Bryghus i hele Danmark

Med 134 butikker fordelt i Danmark bliver Lidl den første nationale kæde, der forhandler Nørrebro Bryghus’ øl. En melding, der glæder indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Rasmus Pape.

”Samarbejdet med Nørrebro Bryghus har været en stor succes, og derfor er vi glade for, at Lidls kunder i hele Danmark får mulighed for at købe øl fra Nørrebro Bryghus hos os. Vi får fire varianter i fast sortiment, og så vil vi indimellem tilbyde sæsonaktuelle varianter også, som eksempelvis en weißbier denne sommer. Med øl fra Nørrebro Bryghus møder kunderne et danskproduceret kvalitetsprodukt til en favorabel pris, hvor kvalitet, økologi og ansvarsbevidsthed går hånd i hånd hele vejen fra bryggeriet og ud i vores butikker,” siger indkøbsdirektør hos Lidl Danmark, Rasmus Pape.

Lidl er første nationale kæde, der forhandler øl fra Nørrebro Bryghus

I Nørrebro Bryghus er man forståeligt nok glade for at styrke samarbejdet med en dagligvarekæde som Lidl, og dermed nå ud i hele Danmark, mens der også er internationale perspektiver for bryggeriet.

”Nørrebro Bryghus har længe haft et ønske om at komme vest for Storebælt, og med det udvidede samarbejde, er Lidl nu den første nationale kæde, der forhandler vores øl. Det er vi glade for, og det betyder utrolig meget for en virksomhed som vores, der var en af pionererne inden for mikrobryg, at komme ud i en stor, international kæde som Lidl,” fortæller Key Account Manager hos Nørrebro Bryghus, Carsten Bülow.

Lokale produkter med høj kvalitet

Samarbejdet med Nørrebro Bryghus giver Lidls kunder muligheden for at vælge lokalt producerede varer i høj kvalitet til, selvom bryggeriet måske ikke er i deres egen baghave.

”Vi ser generelt en øget efterspørgsel på lokale danske produkter og økologiske produkter, og øl fra Nørrebro Bryghus er begge ting. Vores kunder i den østlige del af landet har taget fornemt imod de lækre øl fra Nørrebro Bryghus og derfor glæder vi os over at kunne tilbyde økologiske øl fra Nørrebro Bryghus i alle vores 134 danske butikker,” siger Rasmus Pape.

Fire lækre øl i fast sortiment samt sæsonaktuelle øl til særlige lejligheder

Lidl har sammen med Nørrebro Bryghus udvalgt fire varianter, som hver især har karakter og unikke smagsnoter. Tre varianter sælges på flaske, mens New York Lager, som er en typisk ”on the go-øl”, fås på dåse:

”Vi anvender kun de bedste friske og økologiske råvarer i vores produktion. Præcis, som vi har gjort, siden vi begyndte produktionen i 2003. Netop fokus på økologi og ansvarlighed er årsagen til, at vi matcher godt med Lidl, som har samme kerneværdier,” forklarer Key Account Manager hos Nørrebro Bryghus, Carsten Bülow.

Bombay IPA, Elderflower Session IPA, New York Lager og Classic (sidstnævnte kommer øst for Storebælt) er tilgængelige i Lidls butikker i Danmark fra nu. Dertil kommer sæsonbetonede varianter både her i sommer og til efteråret.

Bombay IPA: En af de mest populære øl fra Nørrebro Bryghus, som mange danskere allerede har taget til sig. En kraftig øl med en dyb og intens maltkarakter. Masser er frugtige ale-aromaer og stor fylde på 6,5% alkohol. Pris: 16,95 kroner pr. styk eller to for 30 kroner.
Elderflower Session IPA: En let drikkelig IPA på 5,0% alkohol med en god portion amerikansk humle, lysere og lettere smag end traditionel IPA. Elderflower Session IPA er sødet med økologisk hyldeblomstsaft fra Bornholms Mosteri. Relativ høj bitterhed med en sødme fra hyldeblomsten. Pris: 16,95 kroner pr. styk eller to for 30 kroner.
Nørrebro Classic: Denne populære øltype er en mørkgylden, let fyldig og meget alsidig tørstslukker. Passer godt til hele det klassiske danske frokostbord, men også god til kalvekød, svinekød, kylling, og oksekød. Alkoholprocent på 4,6%. Pris: 16,95 kroner pr. styk eller to for 30 kroner. OBS: Denne variant fås kun i Lidl-butikker øst for Storebælt.
New York Lager: En traditionel amerikansk undergæret øltype fra før forbudstiden. Kraftig, fyldig og mørkgylden øl på 5,2% alkohol. Intens maltkarakter med karamelnoter, markant bitterhed og en blomsteragtig duft af nordamerikansk Cascade-humle. New York Lager kalder på en tur til stranden, en madkurv i parken eller en kølig øl i haven og præsenteres derfor på dåse, som er lettere at have med på farten. Pris: 9,70 kroner pr. styk.
Pris: 16,95 kroner pr. styk eller to for 30 kroner.
Stuykman Weißbier: En traditionel tysk weißbier, brygget på økologisk pilsnermalt og hvedemalt. En forfriskende, sødmefuld og let syrlig øl. Stuykman Weißbier er en perfekt aperitif og tørstslukker, men passer også vidunderligt til salater, fisk og skaldyr. Alkoholindhold: 5,0%. Pris: 16,95 kroner pr. styk eller to for 30 kroner.