Lidl og Nørrebro Bryghus indgår landsdækkende samarbejde

Dagligvarekæden Lidl har i et år haft økologiske specialøl fra Nørrebro Bryghus på hylderne i sine butikker i den østlige del af landet, men et godt samarbejde og fælles værdier baner nu vejen for, at man fremover kan finde økologiske øl fra Nørrebro Bryghus i alle Lidl-butikker i hele Danmark.
Kvalitetsøl fra Nørrebro Bryghus i hele Danmark
Med 134 butikker fordelt i Danmark bliver Lidl den første nationale kæde, der forhandler Nørrebro Bryghus’ øl. En melding, der glæder indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Rasmus Pape.
”Samarbejdet med Nørrebro Bryghus har været en stor succes, og derfor er vi glade for, at Lidls kunder i hele Danmark får mulighed for at købe øl fra Nørrebro Bryghus hos os. Vi får fire varianter i fast sortiment, og så vil vi indimellem tilbyde sæsonaktuelle varianter også, som eksempelvis en weißbier denne sommer. Med øl fra Nørrebro Bryghus møder kunderne et danskproduceret kvalitetsprodukt til en favorabel pris, hvor kvalitet, økologi og ansvarsbevidsthed går hånd i hånd hele vejen fra bryggeriet og ud i vores butikker,” siger indkøbsdirektør hos Lidl Danmark, Rasmus Pape.
Lidl er første nationale kæde, der forhandler øl fra Nørrebro Bryghus
I Nørrebro Bryghus er man forståeligt nok glade for at styrke samarbejdet med en dagligvarekæde som Lidl, og dermed nå ud i hele Danmark, mens der også er internationale perspektiver for bryggeriet.
”Nørrebro Bryghus har længe haft et ønske om at komme vest for Storebælt, og med det udvidede samarbejde, er Lidl nu den første nationale kæde, der forhandler vores øl. Det er vi glade for, og det betyder utrolig meget for en virksomhed som vores, der var en af pionererne inden for mikrobryg, at komme ud i en stor, international kæde som Lidl,” fortæller Key Account Manager hos Nørrebro Bryghus, Carsten Bülow.
Lokale produkter med høj kvalitet
Samarbejdet med Nørrebro Bryghus giver Lidls kunder muligheden for at vælge lokalt producerede varer i høj kvalitet til, selvom bryggeriet måske ikke er i deres egen baghave.
”Vi ser generelt en øget efterspørgsel på lokale danske produkter og økologiske produkter, og øl fra Nørrebro Bryghus er begge ting. Vores kunder i den østlige del af landet har taget fornemt imod de lækre øl fra Nørrebro Bryghus og derfor glæder vi os over at kunne tilbyde økologiske øl fra Nørrebro Bryghus i alle vores 134 danske butikker,” siger Rasmus Pape.
Fire lækre øl i fast sortiment samt sæsonaktuelle øl til særlige lejligheder
Lidl har sammen med Nørrebro Bryghus udvalgt fire varianter, som hver især har karakter og unikke smagsnoter. Tre varianter sælges på flaske, mens New York Lager, som er en typisk ”on the go-øl”, fås på dåse:
”Vi anvender kun de bedste friske og økologiske råvarer i vores produktion. Præcis, som vi har gjort, siden vi begyndte produktionen i 2003. Netop fokus på økologi og ansvarlighed er årsagen til, at vi matcher godt med Lidl, som har samme kerneværdier,” forklarer Key Account Manager hos Nørrebro Bryghus, Carsten Bülow.
Bombay IPA, Elderflower Session IPA, New York Lager og Classic (sidstnævnte kommer øst for Storebælt) er tilgængelige i Lidls butikker i Danmark fra nu. Dertil kommer sæsonbetonede varianter både her i sommer og til efteråret.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder






Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 165 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum