Lidl og Danske Hospitalsklovne i tæt samarbejde om juleaktivitet i den gode sags tjeneste
Til jul kan man støtte Danske Hospitalsklovne og det lokale foreningsliv ved køb af til- og fra julekort, hvor man samtidig kan skrabe sig til en ganske stor ekstra julegave. Som hovedsponsor for julelotteriet har Lidl bidraget til initiativet, hvor hovedgevinsterne i år er tre gavekort til brug i kædens butikker på 50.000 kr. hver.
Julen står for døren, og det betyder for mange også køb af til- og fra julekort til pakkerne under træet. I år kan du købe julekort fra Danske Hospitalsklovne, hvor pengene går til, at hospitalsklovnene kan aflægge endnu flere besøg hos indlagte børn på landets hospitaler. Over 486* lokale foreninger, klubber og skoleklasser har allerede tilmeldt sig som sælgere af julekortene, hvor de får provision for de julekort, de sælger og på den måde samle ind til at komme på lejrtur, træningslejr eller et andet fælles projekt.
Lidl har været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne siden 2015, og i år er dagligvarekæden hovedsponsor for julelotteriet og har bidraget økonomisk til kampagnen, hvor danskerne blandt andet kan skrabe sig til et gavekort til Lidls butikker på 50.000 kr.
”Danske Hospitalsklovnes arbejde er yderst meningsfuldt, og vi er glade for, at vores tætte samarbejde kan sprede endnu mere glæde og smil i en svær tid for børn på landets hospitaler. At salget samtidig støtter de lokale foreninger, skoleklasser og klubber, der sælger dem, er virkelig positivt, da vi jo selv med vores butikker er aktive i mange lokalsamfund,” siger Jens Stratmann, der er adm. direktør i Lidl.
"Vi er blæst bagover af næstekærlighed”
Hos Danske Hospitalsklovne er man overvældet over den store opbakning, der kommer fra sponsorer som Lidl og børn, der sælger julekortene.
”Vi er blæst bagover af næstekærlighed fra de mange lokale foreninger og vores sponsorer, der er årsagen til, at vi kan komme ud på flere børneafdelinger på landets hospitaler og give dem lidt af den gnist tilbage, som de kan have mistet på deres sygdomsvej. Det er i fællesskab, at vi kan nå bredest ud, så det varmer at se, hvor mange der støtter op om vores forening og bidrager til at sprede lidt glæde og julestemning på hospitalerne,” siger Tania Dethlefsen, direktør for Danske Hospitalsklovne.
En af de mange frivillige er Alberte Ella Holm-Eilert. Hun har glædet sig til at komme på gaden for at sælge julekort, fordi hun ved, at det går til et fantastisk formål:
”Jeg har selv været indlagt, så jeg ved, hvor meget det betyder at få besøg af Danske Hospitalsklovne og få tankerne hen på noget andet i en svær tid. Derfor vil jeg rigtig gerne bidrage til, at andre børn også kan opleve den glæde det er at have besøg af en hospitalsklovn.”
Til- og fra julekortene med skrabelod koster 50 kr. for fem julekort og sælges allerede nu af sportsklubber, skoleklasser, almennyttige foreninger, HF- og gymnasieklasser, ungdomsklubber, børnehaver m.fl. frem til d. 31. december 2022.
Har man lyst til at bakke op om initiativet og sælge lodder, kan man tilmeldesig her.
Danske Hospitalsklovne og Lidls samarbejde:
- Lidls samarbejde med Danske Hospitalsklovne blev etableret i 2012, og siden 2015 har Lidl været hovedsponsor for foreningen.
- Lidls kunder kan året rundt vælge at donere deres pant i dagligvarebutikkerne til Danske Hospitalsklovne.
- Danske Hospitalsklovne er en velgørende forening, der gratis stilles til rådighed for afdelingerne og lønnes af foreningen. Hospitalsklovnenes arbejde er kun muligt med økonomisk støtte fra private, virksomheder og fonde.
- Det er foreningens mål at nå ud til alle børn og unge på danske hospitaler, på landets børne- og ungdomspsykiatriske afdelinger samt bosteder for børn med svær autisme.
- Alle hospitalsklovne gennemgår en 1,5-årig uddannelse.
Læs mere om Lidls samarbejde med de Danske Hospitalsklovne her:
https://om.lidl.dk/ansvarlighed/samfund/subitems/undersider/danske-hospitalsklovne
* Pr. 4. november
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder


Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 139 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Pantdonationer fra Lidls kunder skal sikre hospitalsklovne i børne- og ungepsykiatrien1.2.2023 11:34:14 CET | Pressemeddelelse
Ved flaskeautomaten i landets 139 Lidl-butikker kan kunder donere deres pant til Danske Hospitalsklovnes arbejde for indlagte børn. I 2023 har Lidl valgt, at halvdelen af alle de pantdonationer specifikt skal gå til hospitalsklovnenes arbejde i børne- og ungepsykiatrien. Et område som Danske Hospitalsklovne siden 2016 har haft stor succes med at arbejde indenfor.
Europas bedste private label-produkter er fundet: Lidls vaniljeis og æbleeddike fra lokale, danske leverandører løber med to priser31.1.2023 10:03:00 CET | Pressemeddelelse
Lidls private label-serie ’En Bid af Danmark’ er ikke kun populær i Danmark, men anerkendes nu også internationalt ved European Private Label Awards 2023. Her har to danske produkter, henholdsvis økologisk æbleeddike fra lollandske Fra Fejø og økologisk vaniljeis fra sydfynske Skarø Is, vundet hver sin kategori ved uddelingen.
Grøn Januar, Veganuary eller hele året? Hos Lidl er veganske produkter hverdag9.1.2023 06:03:00 CET | Pressemeddelelse
For mange danskere er nytårsforsættet at spise en grønnere, mere plantebaseret kost. Hos Lidl er de plantebaserede produkter i fokus året rundt, og 2022 blev et vendepunkt: Veganske og vegetariske produkter er for alvor blevet en integreret del af sortimentet hos dagligvarekæden.
Lidl og Blå Kors uddeler julemad til rekordmange trængte familier: “Overskudsmaden falder på et virkelig tørt sted i år”20.12.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den sociale hjælpeorganisation Blå Kors Danmark har modtaget rekordmange ansøgninger om hjælp til mad denne jul. Derfor donerer Lidl for sjette år i træk overskudsmad fra sine butikker til de mange trængte danskere, der har svært ved at få økonomi og julestemning til at gå hånd i hånd.
På Lidls højlager i Køge har man på et år skånet medarbejderne for at løfte 35.000 ton tørvarer15.12.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
For lidt over et år siden indviede Lidl sit nye højteknologiske højlager i Køge, hvor mange processer er automatiseret. På blot et år har teknologien skånet dagligvarekædens lagermedarbejdere for en løftemængde på hele 35.000 ton tørvarer, og det glæder medarbejderne i dagligdagen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum