Lidl og Blå Kors uddeler overskudsmad til økonomisk trængte familier i påsken

Hos Blå Kors, der blandt andet driver familienetværk på tværs af Danmark, oplever man desværre stadig, at mange familier får et sug i maven, når højtider og herunder påsken nærmer sig. Her synes mange trængte familier, at det kan være svært at holde den påske, de ønsker at give deres børn. Derfor gør samarbejdet mellem dagligvarekæden Lidl og Blå Kors igen i år en stor forskel, hvor overskudsmad fra 28 af de Lidl-butikker, som holder lukket over påsken, uddeles til familienetværkene.
Blå Kors’ lokale familienetværk, som drives i partnerskab med lokale kirker, har kontakt til en lang række økonomisk trængte familier, der i forvejen kæmper med at få dagligdagen til at hænge sammen.
"Vi ved, det betyder rigtig meget for familierne at få en hjælpende hånd i form af gratis mad fra Lidl til påskedagene. Mange familier er pressede grundet økonomi, sygdom og andre udfordringer i hverdagen, som gør, at de er ramt på ressourcer. De er taknemmelige for at mærke den omtanke," siger Anne-Dorthe Moesgaard-Christensen, som er familienetværkskonsulent i Blå Kors.
Bidrager til at skabe rammerne for fællesskab
Blå Kors og Lidl har de seneste seks år samarbejdet om at donere overskudsmad til Blå Kors’ familienetværk, væresteder og botilbud over hele Danmark. Begge aktører oplever, at samarbejdet gør en stor forskel i højtiderne.
”Højtider som påsken kan være svær, da mange familier føler en forventning om at skulle give noget ekstra især til de mindste - og det kan være en økonomisk udfordring for flere. I Danmark samles vi i høj grad om måltidet, da det inviterer til fællesskab, og derfor håber vi, at vores poser med gratis overskudsmad kan skabe lidt påskehygge hos familierne. Der skal desuden lyde en stor tak til Blå Kors og deres mange frivillige, der gør et kæmpestort stykke arbejde,” fortæller Jens Stratmann, administrerende direktør i Lidl.
Poserne med overskudsmaden afhentes af frivillige hos Blå Kors ved lukketid d. 5. april fra 28 Lidl-butikker rundt i landet, og herefter bliver det delt ud til trængte familier.
Disse Blå Kors-tilbud henter overskudsmad i Lidls butikker onsdag d. 5. april.
- Familienetværket Dronninglund
- Familienetværket Esbjerg
- Familienetværket Friends & Family
- Familienetværket Holbæk
- Familienetværket Horsens
- Familienetværket Humlebæk
- Familienetværket Middelfart
- Familienetværket Nykøbing Falster
- Familienetværket Odder
- Familienetværket Odense
- Familienetværket Roskilde
- Familienetværket Silkeborg
- Familienetværket Skjern
- Familienetværket Vejgaard
- Familienetværket Vejle
- Familienetværket Aarhus V
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse
Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum