Lidl nomineret til to nye priser ved Retailer of the Year
Snart skydes Retailer of the Year-afstemningen i gang i Danmark. Her skal forbrugerne afgøre, hvem der er landets bedste retailer indenfor en række kategorier.
Konkurrencen blev første gang afholdt i 2020, hvor Lidl løb med både titlen som Årets Retailer og som Danmarks bedste butikskæde. Og igen i år kan butikskæden løbe med to nye priser ved awardshowet.
Lidl er således nomineret til to nyindstiftede priser: Most sustainable retailer og most innovative retailer.
”Det er et stort og flot skulderklap til Lidl, og jeg er stolt over vores dygtige og engagerede medarbejdere, som de to nomineringer kan tilskrives. Vi ønsker at være danskernes førstevalg indenfor dagligvarer og bruger derfor mange ressourcer på løbende at udvikle kæden i en mere bæredygtig og innovativ retning, som gør en positiv forskel for vores kunder, medarbejdere og samfundet. Hvad end det handler om innovative butikskoncepter, nye emballageløsninger, minimering af CO2-udledning eller madspild,” siger Jens Stratmann, adm. direktør for Lidl Danmark.
Vil sætte barren højt indenfor retail
Lidl har en klar ambition om at være danskernes foretrukne butikskæde indenfor dagligvarer. Filosofien er, at kæden kun bliver nummer ét med omtanke og holdninger, der bliver handlet på.
Derfor sætter Lidl også barren højt indenfor retail og har investeret stort i innovative løsninger og bæredygtighedsinitiativer.
”Der skal ikke være langt fra tanke til handling, hvis vi vil indfri ambitionen om at være danskernes førstevalg. De seneste år har vi udvidet vores sortiment med hundredvis af nye bæredygtige, økologiske og lokale varer og er ved at udskifte al plastemballage med mere miljørigtige og genanvendelige materialer. Vi arbejder også for at reducere madspild med 50 pct. inden 2030, og derfor indgik vi som den første dagligvarekæde et samarbejde med Too Good To Go. I primo 2021 havde vi solgt mere end 300.000 lykkeposer med overskudsmad, som har fundet vej til danskernes hjem i stedet for at ende i skraldespanden – samt mange andre bæredygtighedsinitiativer. Det er skønt, at det nu bliver anerkendt med nomineringen til disse priser,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør hos Lidl.
Lidl har som den første dagligvarekæde sat et mål om at kompensere 100 pct. af deres CO2-udledning fra 2020. Målet er blevet indfriet ved at øge energieffektiviteten, producere mere vedvarende energi fra solceller på butiksbygningerne, køb af grøn strøm og et opgør med afbrænding af olie og benzin overalt i organisationen.
Samtidig er dagligvarekæden i øjeblikket ved at udrulle et helt nyt innovativt butikskoncept i samtlige af kædens 134 danske butikker. Udover ny indretning, farver og materialer – alt i et skandinavisk og dansk udtryk – så bliver varesortimentet udvidet med mere end 200 nye produkter over de næste år.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 151 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl og Mammen Mejeriernes specialost, Tange Sø Ost, vinder prestigefyldt European Private Label Award27.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Specielosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne vinder den prestigefyldte European Private Label Award i kategorien ‘Dairy products’. Osten er en del af Lidls særligt udvalgte private label-serie ‘En Bid af Danmark’, der består af produkter fra lokale, danske leverandører.
Lidl og Blå Kors deler overskudsmad ud til trængte familier i påsken26.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
For syvende år i træk går Lidl og Blå Kors sammen om at gøre en forskel, hvor Lidl donerer overskudsmad fra dagligvarebutikkerne til Blå Kors’ familienetværk, væresteder og Barnets Blå Hus over hele Danmark. Begge oplever, at samarbejdet gør en stor forskel i højtider som påsken, hvor lidt ekstra mad kan forsøde tilværelsen.
Lidl Danmark er ny hovedpartner på Madens Folkemøde22.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Når Madens Folkemøde slår dørene op 31. maj - 1. juni 2024, er det med en ny hovedpartner ved bordet. Lidl Danmark og Madens Folkemøde har indgået et partnerskab, som blandt andet betyder, at der i 2024 er særligt fokus på relationen mellem sundhed og mad, at Lidl Danmark bakker op om Ungdommens Madmøde, og at Madens Folkemøde får besøg af Lidl Danmarks danske producenter fra En Bid af Danmark.
Bjerringbro har fået sin første Lidl21.3.2024 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
Torsdag morgen kunne butikschef Henriette Vorret klippe det røde bånd og officielt åbne Lidls første butik i Bjerringbro. Henriette og hendes team of lokalkendte ansigter fik en varm velkomst af en stor menneskare, der ventede spændt på at udforske byens nyeste dagligvarebutik.
Lidl åbner første butik i Marielyst på Falster21.3.2024 12:45:00 CET | Pressemeddelelse
Torsdag morgen åbnede dagligvarekæden Lidl dørene til sin første butik i Marielyst på Falster. I front for butiksteamet står den erfarne og lokalkendte butikschef Brian Kok, som ser frem til at lære kunderne endnu bedre at kende.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum