Lidl nomineret til to nye priser ved Retailer of the Year

Snart skydes Retailer of the Year-afstemningen i gang i Danmark. Her skal forbrugerne afgøre, hvem der er landets bedste retailer indenfor en række kategorier.
Konkurrencen blev første gang afholdt i 2020, hvor Lidl løb med både titlen som Årets Retailer og som Danmarks bedste butikskæde. Og igen i år kan butikskæden løbe med to nye priser ved awardshowet.
Lidl er således nomineret til to nyindstiftede priser: Most sustainable retailer og most innovative retailer.
”Det er et stort og flot skulderklap til Lidl, og jeg er stolt over vores dygtige og engagerede medarbejdere, som de to nomineringer kan tilskrives. Vi ønsker at være danskernes førstevalg indenfor dagligvarer og bruger derfor mange ressourcer på løbende at udvikle kæden i en mere bæredygtig og innovativ retning, som gør en positiv forskel for vores kunder, medarbejdere og samfundet. Hvad end det handler om innovative butikskoncepter, nye emballageløsninger, minimering af CO2-udledning eller madspild,” siger Jens Stratmann, adm. direktør for Lidl Danmark.
Vil sætte barren højt indenfor retail
Lidl har en klar ambition om at være danskernes foretrukne butikskæde indenfor dagligvarer. Filosofien er, at kæden kun bliver nummer ét med omtanke og holdninger, der bliver handlet på.
Derfor sætter Lidl også barren højt indenfor retail og har investeret stort i innovative løsninger og bæredygtighedsinitiativer.
”Der skal ikke være langt fra tanke til handling, hvis vi vil indfri ambitionen om at være danskernes førstevalg. De seneste år har vi udvidet vores sortiment med hundredvis af nye bæredygtige, økologiske og lokale varer og er ved at udskifte al plastemballage med mere miljørigtige og genanvendelige materialer. Vi arbejder også for at reducere madspild med 50 pct. inden 2030, og derfor indgik vi som den første dagligvarekæde et samarbejde med Too Good To Go. I primo 2021 havde vi solgt mere end 300.000 lykkeposer med overskudsmad, som har fundet vej til danskernes hjem i stedet for at ende i skraldespanden – samt mange andre bæredygtighedsinitiativer. Det er skønt, at det nu bliver anerkendt med nomineringen til disse priser,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør hos Lidl.
Lidl har som den første dagligvarekæde sat et mål om at kompensere 100 pct. af deres CO2-udledning fra 2020. Målet er blevet indfriet ved at øge energieffektiviteten, producere mere vedvarende energi fra solceller på butiksbygningerne, køb af grøn strøm og et opgør med afbrænding af olie og benzin overalt i organisationen.
Samtidig er dagligvarekæden i øjeblikket ved at udrulle et helt nyt innovativt butikskoncept i samtlige af kædens 134 danske butikker. Udover ny indretning, farver og materialer – alt i et skandinavisk og dansk udtryk – så bliver varesortimentet udvidet med mere end 200 nye produkter over de næste år.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 165 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum