Lidl løber med titlerne som Årets Retailer og Danmarks bedste butikskæde

For første gang er Retailer of the Year-konkurrencen blevet afholdt i Danmark. I dag er vinderne blevet udråbt, og Lidl løber både med titlen som Årets Retailer og Danmarks bedste butikskæde.

Dirk Fust, adm. dir. for Lidl Danmark.

Det blev dagligvarekæden Lidl, der løb med sejren som Danmarks bedste butikskæde. Det gjorde de foran konkurrenterne fra Rema 1000, Netto, Aldi og Coop, der var nomineret til samme pris. Herudover kan Lidl også bryste sig af den overordnede pris i konkurrencen – nemlig titlen som Retailer of The Year i Danmark.

”Jeg er så glad og ikke mindst pavestolt af hele teamet, som de to store priser uden tvivl kan tilskrives. Det er et stort skulderklap og en tydelig indikation på, at vi er godt på vej mod at blive danskernes førstevalg. Jeg vil gerne sige tusind tak til alle dedikerede kunder og samarbejdspartnere der har stemt på os,” siger Dirk Fust, Direktør i Lidl Danmark.

Det er første gang Retailer of the Year-valget bliver afholdt i Danmark. Retailer of the year er Europas største forbrugervalg, hvor forbrugere på baggrund af 10 forskellige aspekter afgør, hvem der er landets bedste retailer.

I alt har 127 retailere deltaget i Retail Awards 2020 i Danmark.

Dirk Fust, adm. dir. for Lidl Danmark.

Kunstig intelligens giver Lidls kunder inspiration til madlavningen i nyt opskriftsunivers i Lidl Plus-appen29.3.2021 09:39:56 CEST | Pressemeddelelse

Fra i dag får Lidls kunder præsenteret lækre opskrifter til inspiration i madlavningen i dagligvarekædens kundeapp, Lidl Plus. Lidl lancerer nemlig et helt nyt opskriftmodul med 750 opskrifter i Lidl Plus, der bruger kunstig intelligens til at udvælge inspirerende – og personlige - opskrifter ud fra den enkelte kundes tidligere indkøb af madvarer.