Lidl har åbnet sin første butik i 2022: Butikschef Benjamin Fidan slog dørene op til Lidls sjette butik på Amager

Amager er blevet endnu en Lidl-butik rigere. Her til morgen åbnede dagligvarekæden sin 6. butik på øen, nærmere bestemt på Kongelundsvej 65.

Niclas Kjellman, Regional Director i Lidl Region Øst, og Benjamin Fidan, butikschef i Lidl på Kongelundsvej, klippede den røde snor ved dagens nyåbning.

Blot tyve dage inde i det nye år har Lidl åbnet sin første nye butik. Det sker efter, at butikschef Benjamin Fidan i selskab med Regional Director i Lidl Region Øst, Niclas Kjellman, klippede den berømte røde snor og kunne erklære Lidls butik nummer 135 i Danmark for åben.

Efter flere uger med opfyldning af varer, planlægning af vagter og ikke mindst at lære nye medarbejdere at kende er Benjamin Fidan mere end klar til at byde nye kunder velkommen.

"Jeg glæder mig helt vildt til at møde en masse nye kunder og vise dem vores nye butik. Efter fire år som butikschef i Lidls butik i Rebæk Søpark glæder jeg mig personligt til at danne relationer med nye medarbejdere, så vores gode bånd kan smitte af på kunderne og ses i butikken."

Den nye butik på Kongelundsvej byder på et salgsareal på 850 m2, og som mange andre Lidl-butikker er den indrettet og bygget efter det helt nye butikskoncept. Desuden er der 30 parkeringspladser i forlængelse af butikken.

”Vi ser meget frem til at åbne vores nye butik på Kongelundsvej og ikke mindst møde vores nye kunder. Vi bygger alle vores butikker ud fra høje standarder og tager et stort ansvar for at mindske miljøpåvirkningen, når vi moderniserer og bygger nye butikker,” siger Udviklings- og ejendomsdirektør - i Lidl, Mads T. Nielsen, der også sender en stor tak til alle Lidl-medarbejdere, som har arbejdet hårdt i forbindelse med åbningen af den nye butik.

Og så kan det kun gå for langsomt med at komme i gang, hvis man spørger butikschef Benjamin Fidan.

"Min fineste opgave er at give kunderne en god oplevelse, og det sikrer vi på pris, kvalitet og tilgængelighed. Vi har blandt andet justeret åbningstiderne, så folk kan komme og få deres morgenmad i vores prisvindende bake off-afdeling allerede fra kl. 7. Det ser jeg meget frem til."

Hvis du gerne vil møde Benjamin Fidan, hans team og ikke mindst tjekke den nyeste Lidl-butik ud, så finder du den på Kongelundsvej 65, 2300 København S. Der er åbent mandag-søndag klokken 7-22.

Der var mødt flere glade Lidl-kunder op klar til at gå på opdagelse i den nye butik på Amager. Kunden i midten - særligt velklædt - iført de hypede sneakers fra Lidl Fashion og julesweater ligeså.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 138 butikker.