Lidl Danmark får ny adm. direktør

Jens Stratmann skal fremover stå i spidsen for Lidl Danmark, hvor han skal fortsætte og sikre den strategiske udvikling af kæden. Han overtager for Dirk Fust, der er blevet forfremmet til en ledende stilling for Lidl i USA.

Jens Stratmann overtager d. 1. juni ansvaret for Lidl Danmark efter Dirk Fust, som har været CEO de sidste fem år.

Det bliver den 37-årige Jens Stratmann, der fra d. 1. juni overtager ansvaret for Lidl Danmark. Han skal fortsætte kædens ekspansion mod at tage stadigt større markedsandele i Danmark.

Lidl er i øjeblikket i gang med en omfattende modernisering med nyt butikskoncept til alle kædens 133 butikker. Det er samtidig planen at åbne op mod 10 nye butikker årligt.

”Jeg har stor respekt for de resultater, medarbejderne i Lidl Danmark har skabt de sidste mange år, og jeg glæder mig meget til at videreføre dem. Lidl er rigtig godt på vej til at blive danskernes førstevalg, og det er min klare ambition at fortsætte og udvikle strategien med et stort fokus på kvalitet i både service, butikker og produkter fremadrettet,” siger Jens Stratmann, der kommer til at få sin daglige gang på Lidls hovedkontor i Kolding, indtil kædens nye domicil i Aarhus står færdigt i 2023.

Om valget af Jens Stratmann siger Dirk Fust, afgående adm. direktør for Lidl Danmark:

”Jens Stratmann er den helt rigtige til at stå i spidsen for Lidl Danmark. Med sin store erfaring indenfor salg og ledelse på vores største marked, det europæiske, er Lidl og vores 3.300 danske medarbejdere i rigtig gode hænder”.

Jens Stratmann kommer senest fra en stilling som salgsdirektør i Sydtyskland med ansvar for ca. 1.400 butikker og 34.000 medarbejdere. Han har været i Lidl siden 2004.

Afgående direktør skal lede Lidls amerikanske strategi

Jens Stratmann overtager direktørstolen fra Dirk Fust, som gennem de sidste fem år har sikret kæden betydelig vækst på det danske marked og løftet virksomhedens image.

På ryggen af de stærke resultater for det danske marked får Dirk Fust en ledende rolle i den omfattende ekspansion, kæden står overfor på det amerikanske marked. Alene i 2021 er det planen, at Lidl skal åbne 50 nye butikker i USA.

”Jeg er utroligt stolt af den udvikling, medarbejderne i Lidl Danmark har skabt de seneste år. De sidste fem år har været en absolut fornøjelse, og jeg kommer til tage en masse gode minder og erfaringer med til USA,” slutter Dirk Fust.

Dirk Fust, CEO i Lidl Danmark siden 2016, er forfremmet til en ledende stilling i Lidl USA.

Lidls Plastikinitiativ: Stor, landsdækkende konkurrence skal bane vej for en hverdag med mindre plastik17.9.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Som en del af Lidls plastikstrategi, REset Plastic, afholder dagligvarekæden en stor plastikkonkurrence for alle idérige danskere, hvor førstepræmien lyder på 25.000 kroner. ”Lidls Plastikinitiativ – På vej mod en hverdag med mindre plastik” giver alle mulighed for at indsende deres idéer til at mindske plastforbrug. Vinderen findes til et finaleevent i Aarhus i november.

Borgmesteren lagde grundstenen til Lidls nye hovedkontor i hjertet af Aarhus10.9.2021 12:55:04 CEST | Pressemeddelelse

Byggeriet af Lidls danske hovedkvarter på Godsbaneområdet i midten af Aarhus skrider hastigt frem, og fundament er nu på plads. Det markerede borgmester Jacob Bundsgaard (S) og Lidl Danmarks adm. direktør, Jens Stratmann, torsdag d. 9. september ved at nedlægge en grundsten. Samtidig deponeredes en tidskapsel med eksempler på, hvad aarhusianerne satte på middagsbordet i 2021.

Lidl lancerer ny Fairtrade-mærket chokoladebar9.9.2021 09:07:16 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl har netop lanceret sin egen Fairtrade-mærkede chokoladebar, ’Way to Go!’. Kakaoen er fra bæredygtig dyrkning i Ghana og er Fairtrade-certificeret, som sikrer kakaobonden en fair og stabil pris. Samtidig bidrager Way to Go!-chokoladen også til Fairtrade Premium – et ekstra tillæg til bønderne, som i fællesskab kan bestemme i hvilken retning, de vil udvikle deres produktion og lokalsamfund.

Lidl lancerer efterspurgt kollektion: Hypede Lidl-sneakers lander nu i Danmark – udsolgt på få timer over hele Europa24.8.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidls nye fashionkollektion, der består af sneakers, badesandaler, strømper og indkøbsnet, har oplevet kæmpe succes i store europæiske Lidl-lande som Storbritannien, Italien, Tyskland og Belgien. Her har produkterne, der bærer Lidls logo, været så populære, at de er blevet udsolgt på få timer. Den 26. august lander kollektionen i Danmark.