Lidl ansætter Head of Communications & CSR

Claus Krogh tiltræder pr. 1. juni 2022 stillingen som Head of Communications & CSR hos dagligvarekæden Lidl.
Claus Krogh, Head of Communications & CSR hos dagligvarekæden Lidl.

Claus Krogh skal stå i spidsen for kædens kommunikations- og CSR-indsatser og være med til at fortsætte den lange række af gode resultater, som kæden har skabt over de seneste år.

Jens Stratmann, der er adm. direktør i Lidl Danmark, glæder sig til at byde den nye afdelingschef velkommen:

”I Lidl har vi ambitiøse strategier for både kommunikations- og CSR-området, som vi nu i endnu højere grad vil sammentænke og skabe synergier mellem med Claus ved roret. Jeg er glad for, at vi kan styrke vores ledelsesteam med Claus’ brede erfaring og stærke kompetencer indenfor kommunikation og CSR og får en profil ind, som både har været en del af det danske medielandskab, ligesom han har siddet på den anden side af bordet som rådgiver.”

Den nytiltrådte Head of Communications & CSR kommer med en solid faglig og ledelsesmæssig baggrund. Claus er uddannet journalist og har mere end 25 års erfaring som blandt andet ansvarshavende chefredaktør på JP/Politikens Lokalaviser og som kommunikationsrådgiver i en række PR-bureauer.

Claus Krogh siger selv om de nye udfordringer:

”Bæredygtighed og CSR er noget der ligger de danske forbrugere på sinde og af samme årsag giver det rigtig god mening, at Lidl nu kan kæde vores CSR- og kommunikationsindsatser sammen og dermed blive endnu stærkere i vores kommunikation til kunder, leverandører og medarbejdere. Vores ambition er at Lidl fortsat går forrest og viser vejen. Lidl vil være danskernes førstevalg, og jeg ser frem til både at videreudvikle og formidle det store og vigtige arbejde, som Lidl gør i forhold til miljø, medarbejdere og samfund.”

Claus Krogh (54) bor med sin familie i Aarhus og har sin første arbejdsdag som Head of Communications & CSR i Lidl d. 1. juni 2022. Han starter, præcis som alle andre nyansatte Lidl-medarbejdere, sit nye job med at være i indarbejdning i en af Lidls mange butikker. Her skal han lære Lidls kerneforretning at kende, dér hvor kunderne møder kædens mange medarbejdere og produkter.

Claus Krogh, Head of Communications & CSR hos dagligvarekæden Lidl.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 158 danske butikker.Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.