Lidl åbner ny butik i Hillerød

Torsdag d. 10. december åbner Lidl endnu en butik i Hillerød. Denne gang slår Lidl dørene op kl. 8.00 på Carlsbergvej 34, hvor butikschef Mette Lillelund Mikla og borgmesteren i Hillerød Kommune, Kirsten Jensen (S), klipper den røde snor.

Butikschef Mette Lillelund Mikla ser frem til torsdag d. 10. december, som er den officielle åbningsdag for den nye Lidl-butik i centrum af Hillerød.

Butikschef Mette Lillelund Mikla er sammen med resten af Lidl-teamet i centrum af Hillerød klar til at klippe den røde snor til Lidl-butik nr. 133 i alt i landet.

Mette Lillelund Mikla er en rutineret butikschef med snart otte års erfaring hos Lidl. Mette har bl.a. været butikschef i Lidl i Brøndby Strand, Helsingør og Jyllinge. Hun har derfor stort kendskab og erfaring i forhold til den daglige drift og skabe den bedste indkøbsoplevelse for kunderne. Mette glæder sig nu til endnu et Lidl-eventyr, og til at butikken er klar til at modtage kunder d. 10. december.

”Det er noget helt specielt at være med til at åbne en ny Lidl-butik. Der er sommerfugle i maven og ekstra travlhed i dagene op til. Heldigvis er vi jo vant til at åbne butikker i Lidl, så alle kender deres opgaver, og jeg er sikker på, at vi bliver klar til at modtage vores kunder d. 10. december,” fortæller butikschef Mette Lillelund Mikla og fortsætter:

”Jeg vil gerne være på ”hej” med alle vores kunder, og at kunderne kommer til at mærke at hele teamet gør vores yderste, når de foretager deres indkøb hos os. Kundeoplevelsen er særlig vigtig for os, og vi vil gøre alt for, at der er en behagelig stemning i butikken. Vi har fået de flotteste, fysiske rammer, en unik placering her i centrum af Hillerød og et helt fantastisk team af nye kolleger. Jeg glæder mig simpelthen så meget til åbne butikken,” siger Mette Lillelund Mikla.

Indretningen af den nye Lidl-butik tager udgangspunkt i det nye butikskoncept, som er inspireret af en dansk-nordisk stil og rummer alt det, en moderne dagligvarebutik skal indeholde. Der er indrettet kølemontre med kød først i butikken, og der er indrettet flere ”shop in shop”-områder, fx i vinafdelingen og ved frugt og grønt.

Et område i udvikling

Butikken bliver med sin centrale placering midt i Hillerød og med gåafstand til Frederiksborg Gymnasium en del af et område i udvikling. Med et salgsreal på 818 m2, 59 parkeringspladser og et stenkast fra stationen og bymidten er der ingen undskyldning for ikke at svinge forbi den nye Lidl-butik.

”Jeg er virkelig glad for, at vi inden årets udgang kan byde kunderne velkommen til Lidl-butik nr. to i Hillerød. Vores butik på Centervænget i Hillerød Øst klarer sig rigtig godt, og jeg er sikker på, at butikken på Carlsbergvej også bliver en succes,” siger Chief Property Management Officer i Lidl, Mads T. Nielsen, og fortsætter:

”Vi har længe haft et ønske om at åbne i centrum af Hillerød. Butikken bliver en moderne dagligvarebutik, hvor høj kvalitet og nordisk indretning er i fokus. Jeg vil gerne sige en stor tak til alle samarbejdspartnere og Hillerød Kommune for det gode samarbejde. Og dernæst også en særlig tak til butikschef Mette Lillelund Mikla og hele hendes team.”

Vil du gerne selv gå på opdagelse i den nye Lidl-butik? Så finder du den på Carlsbergvej 34, hvor der er åbent mandag-søndag kl. 7-21.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker.

Danskerne donerede 10% mere pant i 2020: Danske Hospitalsklovne modtager rekordbeløb13.1.2021 06:00:00 CETPressemeddelelse

Lidls kunder har i 2020 doneret rekordmeget pant med en stigning på 10 % i forhold til 2019. Donationen går til Danske Hospitalsklovnes arbejde med at gøre en forskel for indlagte børn og deres familier på de danske hospitaler og i børne- og ungepsykiatrien. Lidl har siden 2015 været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne og pantdonationerne i 2020 slår alle tidligere års donationer.

Fra Fyn til hele Danmark: Bryggeriet Vestfyen udvikler specialøl med Lidl18.12.2020 09:00:00 CETPressemeddelelse

For ti år siden var der ikke mange, der drak indian pale ale, brown ale og porter, men siden da er danskerne kommet efter det. I dag er cirka hver 10. øl, der bliver drukket, en specialøl. Derfor lancerer Lidl nu sin helt egen serie af specialøl, Karlens nordic craft beer, særligt udviklet af den anerkendte brygmester Christoph Behnke ved Bryggeriet Vestfyen. Øllene er netop landet i Lidl over hele landet.

Dansk-Tysk Handelskammer kårer Lidl Danmark til German Company of the Year 2020: Lidl hjælper danske virksomheder til eksport på en milliard kroner15.12.2020 15:00:25 CETPressemeddelelse

Lidl Danmark skaber vækst og eksport for kædens danske leverandører til en værdi af cirka 200 millioner kroner, og eksporterer for cirka 800 millioner kroner via Lidls internationale netværk. Dansk-Tysk Handelskammer kårede Lidl Danmark til German Company of the Year 2020 i dag ved en online prisoverrækkelse.