Lidl åbner femte butik på Amager

Torsdag den 25. februar åbner dagligvarekæden Lidl sin femte butik på Amager, når kunderne klokken 08.00 inviteres indenfor i den ny butik på Amager Landevej 244. Butikkens indretning tager udgangspunkt i Lidls nye butikskoncept, som er inspireret af et dansk og skandinavisk præg. Kunderne kan forvente en lys og stor butik, hvor der er indrettet flere ”shop in shop-områder” fx i vinafdelingen og ved frugt og grønt. Som noget helt nyt bliver der indrettet et stort legeområde udenfor butikken.

”Vi glæder os til åbne butikken og til at blive en fast del af lokalområdet”. Sådan lyder ordene fra butikschef, Søren Lynge Brandt, i den nye Lidl-butik på Amager Landevej 244. Søren Lynge Brandt er sammen med resten af teamet i disse dage med til at gøre butikken klar til at modtager kunder på åbningsdagen torsdag den 25. februar.

Butikken bliver som alle andre Lidl-butikker indrettet og bygget efter det helt nye butikskoncept, hvor det bliver lettere at vælge mellem et stort sortiment af eksempelvis danske, økologiske og internationale specialiteter. Butikken på Amager Landevej fremstår lys, åben og med brede gange og byder på en række forskellige shop-in-shop områder indenfor eksempelvis bake-off, frugt og grønt og mejeri. Butikschef er 42-årige Søren Lynge Brandt, som kommer med flere års butikserfaring og et stort kendskab til den daglige butiksdrift i Lidl. Til april har Søren været ansat i Lidl i to år - og der er sket meget siden han for første gang trak i Lidl-trøjen.

”Der skal lyde såvel et stort tak som et stort tillykke til alle de dygtige Lidl-kolleger, som har hjulpet til i forbindelse med åbningen af vores nye, flotte butik. Ikke mindst til vores butikschef, Søren Lynge Brandt, som startede sin karriere i Lidl som souschef på Amager Strand og altså nu kan åbne dørene og byde vores kunder velkommen til en helt ny butik. Han har han vist et stort engagement samt viljen til at lære nyt, hvilket er afgørende for hans succes. At være butikschef er en på én gang spændende og udfordrende opgave. Man skal nemlig både have styr på den daglige drift, den gode service og have et godt produktkendskab. Samtidig skal man være i stand til at udfordre sig selv, være et godt forbillede og ikke mindst en inspirerende og dygtig leder for sine medarbejdere. Kunderne såvel som vores engagerede medarbejdere er i gode hænder hos Søren,” fortæller HR-direktør i Lidl Danmark, Sine Dolberg, som også glæder sig over at kunne byde 18 nye medarbejdere velkommen i Lidl Danmark.

Den moderne dagligvarebutik skal være med til at gøre Lidl til danskernes førstevalg

Den nye Lidl-butik bliver i disse gjort helt klar til at modtage kunder. Nysgerrige naboer kan allerede nu se Lidls skilte på facaden af butikken, og butikschef Søren Lynge Brandt glæder sig til at byde dem velkommen:

”Vores butik rummer alt det en moderne dagligvarebutik skal indeholde, og vores kunder kan foretage alle deres indkøb hos os. Vi har stort fokus på friskhed, og vi modtager dagligt friske produkter indenfor bl.a. frugt og grønt, fisk og convenience. Jeg er selv særligt glad for vores bake-off afdeling, hvor vi bager tre gange om dagen. Så om du handler morgen, middag, eftermiddag eller aften, vil du blive mødt af en dejlig duft af friskbagt bake-off. Jeg håber, at vores butik bliver førstevalg for beboerne i området, når de skal foretager deres indkøb,” siger butikschef Søren Lynge Brandt, der det sidste år har været butikschef i Lidl i Tårnby.

En bæredygtig butik med legeplads til områdets børn

Butikken er nummer 134 i Danmark og den femte på Amager. Den byder på et salgsreal på 880 m2, 75 gratis parkeringspladser, hvoraf to pladser er med mulighed for opladning af el-bil. Den nye Lidl-butik har med stort udendørsareal gjort plads til en større legeplads udformet som et Lidl-logo.

”Det er virkelig en flot butik. Vi bygger alle vores butikker ud fra høje standarder. Vi har et stort ansvar for at mindske miljøpåvirkningen, når vi moderniserer og bygger nye butikker. Butikken her på Amager er bygget efter EDGE-certificeringen, som betyder, at vi har tænkt i grønne løsninger indenfor tre overordnede parametre - vand, energi og materialer. Det gælder eksempelvis indenfor ventilation, LED-lys, lavenergivinduer og opsætning af vandsparere i butikken, som gør, at vi bruger mindre vand. Som noget helt nyt har vi også etableret en legeplads ude foran butikken. Jeg er virkelig glad for det færdige resultat, og jeg er sikker på den bliver et stort hit hos børnefamilierne,” siger Udviklings og Ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen, og fortsætter:

”Jeg vil gerne sige tak til vores entreprenør, der har bygget den flotte butik, og til Tårnby Kommune for et rigtig godt samarbejde. Der skal også lyde en stort tillykke til alle de dygtige Lidl-medarbejdere, som har arbejdet hårdt i forbindelse med åbningen af den nye butik.”

Vil du gerne selv gå på opdagelse i den nye Lidl-butik? Så finder du den på Amager Landevej 244, 2770 Kastrup, hvor der er åbent mandag-søndag klokken 8-22.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 158 danske butikker.Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.