LEO Pharma udpeger Rhonda Duffy som leder af Global Product Supply

Ballerup, Danmark, 20. marts 2018 – LEO Pharma meddelte i dag, at Rhonda Duffy er blevet udpeget til rollen som Senior Vice President for Global Product Supply. Rhonda Duffy tiltræder sin nye rolle den 16. april 2018.

Rhonda Duffy har stor erfaring med supply chain management i medicinalindustrien, og hun kender LEO Pharma rigtig godt," siger Gitte P. Aabo, administrerende direktør for LEO Pharma. "Vi hjælper i dag mere end 80 millioner patienter verden over, lancerer flere produkter og har en ambitiøs pipeline. En effektiv global supply chain er derfor afgørende for vores succes. Rhonda Duffy er den helt rigtige person til at fortsætte vores arbejde med at optimere og fremtidssikre vores produktion."

Duffy kom til LEO Pharma i 1993 og har siden da været ansvarlig for centrale dele af Global Product Supply. Hun har i sin seneste rolle været Vice President for Dermatology Value Stream, med ansvar for produktionsanlæg i Danmark, Irland og Australien. Hun har formået at optimere og gennemføre turn-arounds af flere produktionssteder, der under hendes lederskab er blev væsentligt mere effektive. Duffy har en ph.d.-grad i farmakognosi fra Pharmacy School, Trinity College, Dublin, Ireland.

Rhonda Duffy overtager rollen som Senior Vice President efter Jim McPherson, som med succes har ledet LEO Pharmas Global Product Supply de seneste tre år.

Maia Søchting
Global External Communications
E-mail: MFDDK@leo-pharma.com
Mobile: +45 3119 3559

LEO Pharma hjælper mennesker til at få en sund hud. Ved at tilbyde løsninger til patienter i mere end 100 lande på verdensplan hjælper LEO Pharma mennesker til at håndtere deres hudlidelser. Grundlagt i 1908 og ejet af LEO Fondet har lægemiddelvirksomheden dedikeret årtiers forskning og udvikling til at levere produkter og løsninger til mennesker med hudlidelser. LEO Pharma har hovedkvarter i Danmark og har ca. 5.200 ansatte over hele verden.

For mere information, se www.leo-pharma.com
LinkedIn: www.linkedin.com/company/leo-pharma
YouTube: www.youtube.com/leopharmaglobal

LEO Pharma frasælger 10 af sine produkter til svenske Karo Pharma AB1.3.2018 09:00pressemeddelelse