LEO Pharma udnævner Catherine Mazzacco som ny CEO

Ballerup, den 3. juni 2019. LEO Pharma offentliggjorde i dag, at Gitte Aabo efter 27 år i virksomheden – og heraf de seneste 11 som adm. direktør – træder tilbage fra posten som øverste chef den 31. juli 2019. Bestyrelsen har udpeget Catherine Maz-zacco som ny adm. direktør med tiltrædelse 1. august.

LEO Pharma er i færd med at realisere en ambitiøs vækststrategi frem mod 2025. Med en række opkøb og samarbejder har virksomheden i løbet af de seneste år styrket sin position som global leder inden for medicinsk dermatologi og har opbygget en af de stærkeste pipelines inden for sit område. Som næste led i realiseringen af strategien står man nu overfor at skulle forberede den globale lancering af en række nye, innovative behandlinger. På den baggrund har Gitte Aabo og LEO Pharmas bestyrelse i fællesskab besluttet, at tidspunktet derfor er det rette til at lade nye kræfter føre selskabet videre.

”Jeg vil gerne takke Gitte Aabo for hendes enorme arbejde i at udvikle LEO Pharma fra en mindre, europæisk virksomhed til i dag at være en førende global aktør inden for medicinsk dermatologi – og en virksomhed, der er anerkendt for at sætte patienten i fokus. Hendes bidrag har været afgørende for, at LEO Pharma i dag står stærkt rustet til en meget spændende fremtid,” siger bestyrelsesformand for LEO Pharma, Olivier Bohuon.

”Den ambitiøse strategi, der er lagt frem mod 2025 og vores vedholdende fokus på at hjælpe mennesker med hudsygdomme har sat en ny spændende kurs for LEO Pharma. Virksomheden skal over de kommende år gennemføre række globale produktlanceringer, der vil løfte virksomheden op på et endnu højere niveau, og derfor er tidspunktet det rette til at give depechen videre. Jeg er meget taknemmelig for at have haft muligheden for at stå i spidsen for virksomheden i så mange år og for sammen med fantastiske kolleger at have hjulpet millioner af patienter verden over. Jeg er utrolig stolt af, hvad vi har opnået sammen, og af den virksomhed jeg giver videre til min efterfølger,” siger Gitte Aabo.

LEO Pharma’s bestyrelse har udnævnt Catherine Mazzacco som ny adm. direktør per 1. august 2019. Catherine Mazzacco kommer fra en stilling som Head of Global Commercial Operations i GE Healthcares BioPharma enhed og har tidligere bl.a. haft en række ledende poster i Abbotts globale organisation. Med mere end 25 års erfaring inden for ledelse, marketing og salg i medico og lifescience sektoren og med erfaring fra globale produktlanceringer af førende biologiske og immunologiske lægemidler har Catherine Mazzacco en erfaring , der vil være afgørende fornæste skridt i realiseringen af LEO Pharmas strategi frem mod 2025.

Catherine Mazzacco er opvokset i Marokko, uddannet i Frankrig på Université de Technologie de Compiègne, og har de seneste 8 år boet i USA i forbindelse med sit arbejde for Abbott og GE Healthcare. I forbindelse med udnævnelsen som adm. direktør for LEO Pharma flytter Catherine Mazzacco til Danmark i løbet af sommeren.

”Jeg er begejstret over, at vi har været i stand til at tiltrække en kapacitet som Catherine Mazzacco til at stå i spidsen for LEO Pharma. Med sin erfaring fra førende globale medicinalvirksomheder har hun den rette profil til at føre virksomheden succesfuldt gennem udvidelsen af LEO Pharmas portefølje af innovative behandlinger og til yderligere at styrke virksomhedens position som en global leder inden for medicinsk dermatologi,” siger Olivier Bohuon.

”Jeg er beæret over at blive tilbudt positionen som ny øverste leder for LEO Pharma. Det er en virksomhed med en stærk arv og historie – og med en endnu stærkere fremtid. Jeg er imponeret over, hvad mine nye kolleger har udrettet, og over den position de har skabt for LEO Pharma blandt patienter og læger. Det danner et fantastisk fundament for den ekspansion og introduktion af nye, innovative behandlinger, som LEO Pharma står foran i de kommende år,” siger Catherine Mazzacco.

Medicinsk dermatologi er et terapeutisk område under kraftig udvikling. Gennem de seneste år har videnskabelige fremskridt inden for bioteknologi og immunologi ført til frembringelsen af en række banebrydende behandlinger på et område, der ellers ofte har været overset. Disse fremskridt vil grundlæggende ændre livsvilkårene for millioner af mennesker, der indtil i dag ikke har haft adgang til tilstrækkelig behandling af deres sygdom.

Frem mod 2025 er det LEO Pharmas ambition at øge fokus og investeringer i forskning og udvikling, innovation, opkøb og strategiske partnerskaber for at udvide virksomhedens portefølje af innovative behandlinger omfattende orale, biologiske og topikale behandlinger, ligesom man vil investere i udvikling af behandlinger af sjældne hudsygdomme.

Henrik Kyndlev
HDTDK@leo-pharma.com

LEO Pharma hjælper mennesker med at få sund hud. Virksomheden er førende inden for medicinsk dermatologi, hvor man har en bred portefølje af behandlinger og en solid pipeline. Virksomheden, der er dannet i 1908 og er ejet af LEO Fondet, er i dag er kendetegnet ved en høj grad af innovation og pionérånd. Gennem de seneste mange årtier har LEO Pharma fokuseret på at styrke videnskaben inden for medicinsk dermatologi og på at sætte nye standarder for behandlingen af mennesker med hudsygdomme. LEO Pharma har hovedkontor i

Ballerup, og virksomhedens 5.500 medarbejdere i 130 lande hjælper flere end 76 millioner mennesker. LEO Pharmas omsætning udgjorde i 2018 10,410 mio. DKK. Se mere på: www.linkedin.com/company/leo-pharma eller www.leo-pharma.com.

Japan Ministry of Health, Labor and Welfare Approves Manufacturing and Marketing of Adtralza® (tralokinumab) in Japan for Adults with Atopic Dermatitis23.12.2022 06:22:48 CET | Press release

BALLERUP, Denmark, 23, December 2022 – LEO Pharma A/S, a global leader in medical dermatology, announced today that the Japan Ministry of Health, Labor and Welfare (MHLW) has granted approval for the manufacturing and marketing of Adtralza® (tralokinumab) subcutaneous injection (S.C.) for adults with atopic dermatitis, which has inadequately responded to conventional therapies.

LEO Pharma announces positive phase 3 topline results from DELTA 1 trial with delgocitinib cream in adults with moderate to severe chronic hand eczema (CHE)6.12.2022 08:00:00 CET | Press release

• The first phase 3 clinical trial (DELTA 1) with delgocitinib cream in adults with moderate to severe chronic hand eczema (CHE) met primary and all key secondary endpoints • DELTA 1 trial results show that delgocitinib cream provided early symptom-relief in a hard-to-treat disease • The majority of adverse events observed were non-serious, mild or moderate in severity, and not considered treatment related

LEO PHARMA LAUNCHES AD DAYS AROUND THE WORLD CAMPAIGN TO RAISE AWARENESS OF THE IMPACT OF ATOPIC DERMATITIS ACROSS CULTURES3.10.2022 07:00:00 CEST | Press release

• In partnership with Global patient advocate Ashley Ann Lora, AD Days Around the World explores the impact of atopic dermatitis (AD) on the lives of individuals around the world living with this chronic and debilitating skin disease • The campaign features the emotional journey of four patient advocates from France, Italy, Germany and Spain and showcases the impact that AD has on people, regardless of culture or geography

LEO Pharma and DKSH Partner to Deliver Products and Solutions to People in Asia with Skin Conditions and Thrombosis29.9.2022 07:00:00 CEST | Press release

LEO Pharma and DKSH have entered into an agreement to bring high-quality therapeutic products for dermatology and thrombosis to patients across Asia. This agreement both supports LEO Pharma’s strategy of building a simpler and more competitive organization and DKSH Business Unit Healthcare’s strategic focus of strengthening its regional footprint.