LEO Pharma ansætter Christian Antoni som Senior Vice President for Global Development, R&D

Ballerup, den 28. maj, 2018 – Christian Antoni, cand. med. og ph.d tiltræder som Senior Vice President for Global Development, R&D hos LEO Pharma 1. juni 2018 med globalt ansvar for Chemistry Manufacturing & Control, Regulatory Affairs, Clinical Operations, Medical Science & Safety samt projektledelse. Han vil referere til Kim Kjøller, Executive Vice President for Global Research & Development.

Christian Antoni kommer til LEO Pharma med over 20 års erfaring med medicinsk udvikling, såvel fra forskningsverdenen som fra medicinalindustrien. I de sidste 14 år har han opbygget og ledet globale teams fra USA for førende medicinalvirksomheder som Schering-Plough, Novartis og de seneste fire år hos Sanofi, hvor han har stået for etableringen og ledelsen af terapiområdet for immunologi og inflammationssygdomme.

Christian Antoni har spillet en central rolle i udviklingen af en række vigtige biologiske pathway-lægemidler til behandling af kroniske autoimmune sygdomme, herunder hudsygdomme som psoriasis og atopisk dermatit, og hans udnævnelse til Senior Vice President understreger LEO Pharmas strategiske fokus på udvikling af innovative, biologiske lægemidler.

”Vores vigtigste opgave hos LEO Pharma er at adressere de udækkede behov, der er for behandling af hudsygdomme, og vores mål er at hjælpe 125 millioner mennesker i 2025. Christian Antoni kommer med både værdifuld viden samt et omfattende netværk inden for dermatologi, immunologi og biologiske lægemidler. Dette kombineret med han stærke lederegenskaber og evne til at opbygge teams såvel som hans erfaring og kompetencer vil få stor betydning for LEO Pharmas arbejde for på effektiv vis at bringe nye systemiske behandlinger til endnu flere patienter,” siger Kim Kjøller, Executive Vice President for Global Research & Development hos LEO Pharma.

”Jeg glæder mig til at blive en del af LEO Pharma, som har en stærk position i frontlinjen af den dermatologiske videnskab og samtidig har sat sig meget ambitiøse mål. Jeg ser meget frem til at bidrage til LEO Pharmas fortsatte vækst og bringe ny medicin til patienterne,” siger Christian Antoni.

Før han startede sin karriere i medicinalindustrien var Christian Antoni ansvarlig for enheden for kliniske forsøg inden for reumatologi ved Friedrich-Alexander-Universität i Erlangen-Nürnberg i Tyskland, hvor hans fokus var på udvikling af anti-TNF monoklonale antistoffer inden for netop reumatologiske sygdomme. Christian Antoni er uddannet læge fra Friedrich-Alexander-Universität med speciale i intern medicin og reumatologi.

Christian Antoni vil arbejde fra LEO Pharmas amerikanske hovedkvarter i Madison, New Jersey, hvorfra han skal understøtte LEO Pharmas innovative portefølje og arbejde med nye globale udviklingsprogrammer målrettet såvel USA  som EU, Japan og Kina.

Media contact:
Trine Juul Wengel
Corporate Communications Manager
Tel. +45 20732037
Email: tewdk@leo-pharma.com

LEO Pharma hjælper mennesker til at få en sund hud. Ved at tilbyde løsninger til patienter i mere end 130 lande på verdensplan hjælper LEO Pharma mennesker til at håndtere deres hudlidelser. Grundlagt i 1908 og ejet af LEO Fondet har lægemiddelvirksomheden dedikeret årtiers forskning og udvikling til at levere produkter og løsninger til mennesker med hudlidelser.  LEO Pharma har hovedkvarter i Danmark og har på ca. 5.200 ansatte over hele verden.

Website: www.leo-pharma.com
LinkedIn: www.linkedin.com/company/leo-pharma
YouTube: www.youtube.com/leopharmaglobal

LEO Pharma Strengthens US footprint and Global Development Team with appointment of Vice Presidents for Global Regulatory Affairs and Global Project Management10.5.2019 10:27:35 CESTPressemeddelelse

Ballerup, Denmark, May 10, 2019 – LEO Pharma A/S, a global leader in medical dermatology, today announced the appointment of Beth-Anne Lang, Vice President and Head of Global Regulatory Affairs and Christine Garrett, Vice President and Head of Global Project Manage-ment. Both will join LEO Pharma on May 13.

New data show that LEO Pharma’s Kyntheum® (brodalumab) sustains PASI 100 scores longer than ustekinumab for people with moderate-to-severe plaque psoriasis25.4.2019 09:12:24 CESTPressemeddelelse

Ballerup, Denmark, April 25, 2019: LEO Pharma A/S, a global leader in medical dermatology, today announced that new data presented this week at the 6th Congress of the Skin Inflammation and Psoriasis International Network (SPIN) in Paris demonstrate that more patients with moderate-to-severe psoriasis who received treatment with brodalumab maintained a PASI (Psoriasis Area Severity Index) 100 score for longer than those who were treated with ustekinumab over 52 weeks.

LEO Pharma and Elektrofi expand partnership to co-develop new antibodies with the aim of achieving improvements in drug delivery within dermatology9.4.2019 10:00:56 CESTPressemeddelelse

Ballerup, April 9, 2019: LEO Pharma A/S, a global leader in medical dermatology and Elektrofi, a Boston- based biotechnology company focused on drug formulation and delivery innovations, today announced an expansion of the two companies’ partnership agreement (signed in 2017) to further include antibodies from LEO Pharma’s pipeline with the aim of achieving improvements in drug delivery within dermatology.