LEO Pharma ansætter Christian Antoni som Senior Vice President for Global Development, R&D

Ballerup, den 28. maj, 2018 – Christian Antoni, cand. med. og ph.d tiltræder som Senior Vice President for Global Development, R&D hos LEO Pharma 1. juni 2018 med globalt ansvar for Chemistry Manufacturing & Control, Regulatory Affairs, Clinical Operations, Medical Science & Safety samt projektledelse. Han vil referere til Kim Kjøller, Executive Vice President for Global Research & Development.

Christian Antoni kommer til LEO Pharma med over 20 års erfaring med medicinsk udvikling, såvel fra forskningsverdenen som fra medicinalindustrien. I de sidste 14 år har han opbygget og ledet globale teams fra USA for førende medicinalvirksomheder som Schering-Plough, Novartis og de seneste fire år hos Sanofi, hvor han har stået for etableringen og ledelsen af terapiområdet for immunologi og inflammationssygdomme.

Christian Antoni har spillet en central rolle i udviklingen af en række vigtige biologiske pathway-lægemidler til behandling af kroniske autoimmune sygdomme, herunder hudsygdomme som psoriasis og atopisk dermatit, og hans udnævnelse til Senior Vice President understreger LEO Pharmas strategiske fokus på udvikling af innovative, biologiske lægemidler.

”Vores vigtigste opgave hos LEO Pharma er at adressere de udækkede behov, der er for behandling af hudsygdomme, og vores mål er at hjælpe 125 millioner mennesker i 2025. Christian Antoni kommer med både værdifuld viden samt et omfattende netværk inden for dermatologi, immunologi og biologiske lægemidler. Dette kombineret med han stærke lederegenskaber og evne til at opbygge teams såvel som hans erfaring og kompetencer vil få stor betydning for LEO Pharmas arbejde for på effektiv vis at bringe nye systemiske behandlinger til endnu flere patienter,” siger Kim Kjøller, Executive Vice President for Global Research & Development hos LEO Pharma.

”Jeg glæder mig til at blive en del af LEO Pharma, som har en stærk position i frontlinjen af den dermatologiske videnskab og samtidig har sat sig meget ambitiøse mål. Jeg ser meget frem til at bidrage til LEO Pharmas fortsatte vækst og bringe ny medicin til patienterne,” siger Christian Antoni.

Før han startede sin karriere i medicinalindustrien var Christian Antoni ansvarlig for enheden for kliniske forsøg inden for reumatologi ved Friedrich-Alexander-Universität i Erlangen-Nürnberg i Tyskland, hvor hans fokus var på udvikling af anti-TNF monoklonale antistoffer inden for netop reumatologiske sygdomme. Christian Antoni er uddannet læge fra Friedrich-Alexander-Universität med speciale i intern medicin og reumatologi.

Christian Antoni vil arbejde fra LEO Pharmas amerikanske hovedkvarter i Madison, New Jersey, hvorfra han skal understøtte LEO Pharmas innovative portefølje og arbejde med nye globale udviklingsprogrammer målrettet såvel USA  som EU, Japan og Kina.

Media contact:
Trine Juul Wengel
Corporate Communications Manager
Tel. +45 20732037
Email: tewdk@leo-pharma.com

LEO Pharma hjælper mennesker til at få en sund hud. Ved at tilbyde løsninger til patienter i mere end 130 lande på verdensplan hjælper LEO Pharma mennesker til at håndtere deres hudlidelser. Grundlagt i 1908 og ejet af LEO Fondet har lægemiddelvirksomheden dedikeret årtiers forskning og udvikling til at levere produkter og løsninger til mennesker med hudlidelser.  LEO Pharma har hovedkvarter i Danmark og har på ca. 5.200 ansatte over hele verden.

Website: www.leo-pharma.com
LinkedIn: www.linkedin.com/company/leo-pharma
YouTube: www.youtube.com/leopharmaglobal

Forskere fra LEO Pharma hyldes med Innovationsfondens Innovatørpris 20191.2.2019 15:01:40Pressemeddelelse