Lemvigh-Müller vinder tre udbud for global spiller i fødevareindustrien

En stor ingrediensproducent har valgt Lemvigh-Müller som leverandør af el-materiel og mekanik samt forbrugsvarer til produktionen gennem lagerstyringskonceptet SmartLager.
Pernille Wichmann tiltrådte som salgsdirektør med ansvar for Industri hos Lemvigh-Müller sommeren 2019 og har siden været med til at lukke flere store udbud for stål- og teknikgrossisten. I   december vandt Lemvigh-Müllers industriteam fx et udbud for Carlsberg om at levere værnemidler til bryggerigiganten i 18 vesteuropæiske lande.
Pernille Wichmann tiltrådte som salgsdirektør med ansvar for Industri hos Lemvigh-Müller sommeren 2019 og har siden været med til at lukke flere store udbud for stål- og teknikgrossisten. I december vandt Lemvigh-Müllers industriteam fx et udbud for Carlsberg om at levere værnemidler til bryggerigiganten i 18 vesteuropæiske lande.

Lemvigh-Müllers industriteam har netop vundet tre udbud og indgået en aftale med en global ingrediensproducent, som er i gang med en ambitiøs vækstrejse.

Valget faldt ifølge ingrediensproducenten på Lemvigh-Müller, fordi stål- og teknikgrossisten matcher behovet for et stærkt partnerskab, som bygger på erfaring og ekspertise indenfor virksomhedsvækst samt indkøbs- og lageroptimering.

Styr på forbrugsvarerne med SmartLager

Lemvigh-Müller skal levere el-materiel og mekanik til ingrediensproducenten samt stå for lagerstyringen af virksomhedens forbrugsvarer gennem lagerstyringskonceptet ’SmartLager’.

Med SmartLager er håndteringen af forbrugsvarer automatiseret – alt lige fra overvågning af forbruget til varebestilling og genopfyldning kører helt af sig selv.

”Ved at overlade lagerstyringen til os som leverandør kan industrivirksomheder få frigjort tid og ressourcer til deres kerneforretning – og samtidig være sikre på aldrig at løbe tør for befæstelse, fittings, værktøj, værnemidler og alle de andre forbrugsvarer, der er brug for i produktionen”, siger Pernille Wichmann, salgsdirektør med ansvar for industri, Lemvigh-Müller.

Lagerstyring skræddersyet industri og håndværk

Hun fortæller, at ingrediensproducenten har valgt en skræddersyet SmartLager-løsning med fem lagerautomater, hvor man som i en klassisk sodavandsautomat trækker de forbrugsvarer, der er brug for. Automaterne kan opstilles i produktionen – lige dér hvor arbejdet foregår.

Løsningen består desuden af et avanceret vægtsystem, et kanban-system og en mercher-ordning, hvor der på faste ugedage kommer en medarbejder fra Lemvigh-Müller forbi fabrikken og tjekker lagerbeholdningen, pakker varer ud og fylder op.

”SmartLager er målrettet håndværks-, industri- og produktionsvirksomheder, og konceptet er så fleksibelt, at det kan skaleres op og ned og skræddersys til specifikke brancher, virksomheder og arbejdsgange”, siger Henrik Lakman, der er ansvarlig for SmartLager hos Lemvigh-Müller.

For yderligere information, kontakt:

Salgsdirektør Pernille Wichmann, tlf. 2548 2612, pewi@lemu.dk

Eller