Lemvigh-Müller kåret som Eliteleverandør – igen

En klar strategi om at udbygge positionen på B2G-markedet bærer frugt for stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller, der for andet år i træk er kåret som Eliteleverandør til det offentlige.

”Vi er selvfølgelig stolte over, at vi for andet år i træk er kåret som Eliteleverandør, og at vi dermed er blandt de 1 pct. største leverandører til den offentlige sektor. Allermest er vi glade for det gode samarbejde, vi har i det daglige med bl.a. sundhedsvæsenet, kommuner, regioner, forsvaret, erhvervs- og fagskoler”.

Sådan lyder det fra Pernille Wichmann, der er salgsdirektør i Lemvigh-Müller med ansvar for Industri og B2G (Business to Government).

Lemvigh-Müllers samhandel med det offentlige tog sin begyndelse omkring årtusindeskiftet, og er stille og roligt  vokset gennem årene. De senere år har samhandlen taget ekstra fart, og udmærkelsen som Eliteleverandør i både 2019 og 2020 er resultatet af en dedikeret indsats, fortæller hun.

Dedikeret B2G-team

”Vi lagde sidste år en klar strategi om at udbygge vores position på B2G-markedet, hvor vi som totalleverandør har meget at byde ind med både i forhold til sortiment og serviceydelser. Vi oprustede blandt andet med et dedikeret B2G-team, der opererer på tværs af landet, og det er den indsats, vi ser bære frugt nu”, siger Pernille Wichmann.

Differentieret tilgang giver dyb indsigt

Hun fortæller, at B2G-teamet arbejder med en differentieret tilgang til de forskellige typer organisationer og institutioner i den offentlige sektor og bl.a. i større udstrækning end tidligere arbejder på strategisk indkøberniveau.

”Det har givet os en dybere indsigt i de indkøbsmæssige udfordringer, som de forskellige institutioner og organisationer hver især har – og en tilsvarende dybere forståelse af, hvordan vi som leverandør bedst muligt kan understøtte de forskellige behov”, siger Pernille Wichmann.

• Som totalleverandør med et sortiment på 350.000 varenumre indenfor stål og tekniske artikler kan Lemvigh-Müller dække en stor del af det offentliges produktbehov i forhold til drift og vedligehold.
  • Lemvigh-Müller tilbyder en række serviceydelser indenfor bl.a. levering og indkøbsoptimering, som er med til at effektivisere det offentliges indkøb.

Pernille Wichmann, salgsdirektør med ansvar for Industri og B2G, Lemvigh-Müller