Lemvigh-Müller blandt de største leverandører til offentlige kunder for tredje år i træk

Målrettet arbejde har konsolideret Danmarks største stål- og teknikgrossists status som eliteleverandør til det offentlige.
Pernille Wichmann,  salgsdirektør med ansvar for Industri og B2G hos stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller, har arbejdet for at forankre en dyb forståelse for offentlige kunders særlige behov i virksomhedens organisation.
Pernille Wichmann, salgsdirektør med ansvar for Industri og B2G hos stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller, har arbejdet for at forankre en dyb forståelse for offentlige kunders særlige behov i virksomhedens organisation.

For tredje år i træk er Lemvigh-Müller kåret som Eliteleverandør til det offentlige af udbudsportalen Mercell Danmark, det tidligere UdbudsVagten.Det betyder, at Danmarks største stål- og teknikgrossist er blandt de 1 pct. største leverandører til den offentlige sektor.

Arbejder med forståelse
Pernille Wichmann, salgsdirektør med ansvar for Industri og B2G hos Lemvigh-Müller, ser Eliteleverandør-hattricket som udtryk for, at et målrettet arbejde for at forankre en dyb forståelse for offentlige kunders særlige behov i virksomhedens organisation har båret frugt.

”Offentlige institutioner og organisationer kan have både komplicerede og forskelligartede behov. Derfor fokuserer vi skarpt på, hvordan vi som leverandør kan udvikle vores organisation, sortiment og services, så vi til enhver tid bedst muligt imødekommer de offentlige kunders forskellige behov,” siger hun.

Øget fokus på bæredygtighed
Lemvigh-Müller har siden 2018 haft et dedikeret B2G-team for offentlige kunder, og senest har grossistvirksomheden ansat Pernille Kiær i en nyoprettet stilling som bæredygtighedschef. Det er blandt andet sket ud fra en erkendelse af, at offentlige kunder lægger stor vægt på bæredygtighed samt socialt og samfundsmæssigt ansvar.

”Offentlige kunder sætter barren højt, når det handler om bæredygtighed og grøn omstilling. Derfor skal vi som leverandør tænke bæredygtighedsaspekter ind i både vores produkter og vores måde at agere på. Et af vores tiltag er, at distributionen af tekniske produkter bliver leveret med fossilfrit HVO 100-biodiesel. Det reducerer CO2-udledningen med op til 90 pct. i forhold til traditionelt brændstof. I fremtiden kommer vi til at arbejde endnu mere målrettet med lignende tiltag. ” siger Pernille Kiær.

Dækker bredt behov
Med flere end 350.000 varenumre indenfor el, VVS, værktøj, tekniske artikler samt stål og metaller dækker Lemvigh-Müller en stor del af det offentliges produktbehov i forhold til drifts- og vedligeholdelsesopgaver i bl.a. kommuner, sundhedsvæsenet, forsvaret samt erhvervs- og fagskoler. Desuden tilbyder grossistvirksomheden en række serviceydelser indenfor bl.a. levering og indkøbsoptimering, som er med til at effektivisere det offentliges indkøb.

Offentlige kunder sætter barren højt, når det handler om bæredygtighed og grøn omstilling, konstaterer Pernille Kiær, bæredygtighedschef hos stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller.