LEGOLAND Billund

LEGOLAND® åbnede årets nyheder for vanskeligt stillede børn og flygtningebørn fra Ukraine

I dag tyvstartede LEGOLAND® på årets sæson, hvor de havde inviteret vanskeligt stillede børn igennem Børnehjælpsdagen, Familier med kræftramte børn, Hjerteforeningen og Dansk Flygtningehjælp, hvorfra der blandt andet var flygtningebørn fra Ukraine.

I morgen åbner LEGOLAND®, men allerede i dag gik portene op for en række særligt inviterede gæster. Vanskeligt stillede børn fra forskellige organisationer fik fri adgang til LEGOLAND, og samtidig fik de også lov til at være med til åbningen af årets nyheder og være de første til at prøve kræfter med de nye byggeoplevelser, som er samlet omkring den nye byggegade "Brick Street" i LEGOLAND.

- Det er altid en særlig dag, når vi åbner portene til en ny sæson, og vi er virkelig glade for, at så mange børn fra de fire organisationer havde lyst til at komme og hjælpe os med at skyde sæsonen i gang i år. Det har virkelig været fantastisk at opleve deres reaktion på at være med til at åbne vores nyheder og den måde, de har taget imod det hele på, siger Christian Woller.

Børn fra Ukraine var blandt de inviterede

I år var det Familier med kræftramte børn, Hjerteforeningen og Børnehjælpsdagen, der kom besøg, og derudover havde LEGOLAND® også inviteret flygtningebørn og deres familier igennem Dansk Flygtningehjælp. I alt var cirka 4.000 børn og deres familier inviteret til en dag i LEGOLAND.

- Som alle andre er vi naturligvis berørte af situationen i Ukraine, og vi har fået mange henvendelser fra vores gæster, som har ukrainere boende, og som har spurgt til, om vi ikke kunne give dem et besøg i LEGOLAND, så derfor er vi rigtig glade for, at det kunne lade sig gøre i dag i samarbejde med Dansk Flygtningehjælp, siger Christian Woller.

Og det betyder noget for familierne at få en dag, hvor tankerne kan komme væk fra det, der fylder i hverdagen. Det understreger Dansk Flygtningehjælp, som har hjulpet med at invitere flygtningebørn og deres familier.

- Det har vakt meget glæde hos de børn, vi kender fra vores integrationsindsatser, at de har fået mulighed for at komme i LEGOLAND. Også vores mange frivillige, der gør dagen mulig, er både glade og rørte over, at LEGOLAND har valgt at inkludere børn med flugtbaggrund. At føle sig velkommen, som en del af fællesskabet, inviteret med og bare tænkt på varmer børnene - og alle små og store skridt i den retning har en meget større betydning for deres trivsel, end hvad man tror. Tak til LEGOLAND for en flot mulighed og et godt samarbejde, siger Marie-Cecilie Friis Broundal, Regionalkonsulent Region Midtjylland i Dansk Flygtningehjælp.

Åbningsfernisering af LEGOLAND® Gallery

I morgen vil der også være åbningsstemning i LEGOLAND®, når LEGOLAND inviterer til åbningsfernisering af LEGOLAND Gallery kl. 14.00, hvor nogle af gæsterne selv har bygget de modeller, der bliver en del af udstillingen.

- LEGOLAND Gallery bliver den ultimative oplevelse i LEGOLAND for LEGO® byggere i alle aldre. Her kan gæsterne opleve inspirerende og flotte LEGO® modeller bygget af fans fra hele verden, og samtidig selv slippe kreativiteten løs og bygge unikke LEGO modeller sammen med medarbejderne i LEGOLAND, siger Christian Woller.

For yderligere oplysninger kontakt pressechef Kasper Tangsig på presse@legoland.dk eller tlf. 2030 8184.

Information om LEGOLAND Billund

LEGOLAND Billund
Nordmarksvej
7190 Billund

Følg pressemeddelelser fra LEGOLAND Billund

Flere pressemeddelelser fra LEGOLAND Billund

En drøm gik i opfyldelse, da Alba Helene Lykke fra Aarhus fik udstillet sin egen LEGO model i LEGOLAND i dag2.4.2022 17:38:34 CEST | Pressemeddelelse

Lørdag den 2. april slog LEGOLAND® dørene op for en ny sæson, hvor otte nye byggeoplevelser er på programmet. Dagen bød blandt andet på åbningsfernisering i LEGOLAND Gallery med rød løber, bobler og særligt inviterede gæster, hvor Alba Helene Lykke på 9 år fra Aarhus var blandt de første til at få udstillet en LEGO model i det nye galleri.

En drøm gik i opfyldelse, da Fabian Bechard-Holsting fra Hvalsø fik udstillet sin egen LEGO model i LEGOLAND i dag2.4.2022 17:38:07 CEST | Pressemeddelelse

Lørdag den 2. april slog LEGOLAND® dørene op for en ny sæson, hvor otte nye byggeoplevelser er på programmet. Dagen bød blandt andet på åbningsfernisering i LEGOLAND Gallery med rød løber, bobler og særligt inviterede gæster, hvor Fabian Bechard-Holsting på 13 år fra Hvalsø var blandt de første til at få udstillet en LEGO model i det nye galleri.