M2Film

LEGO, Søstrene Grene og Novozymes vinder ved VM i virksomhedsfilm

Del

De tre danske kæmpe brands skovlede statuetter hjem ved Cannes Corporate Media & TV Awards i går aftes. Producenten bag de prisvindende film er M2Film, som for andet år i træk blev kåret som Årets Produktionsselskab.

Her ses de syv vundne statuetter. Foto: Stinus Morell Vithner.
Her ses de syv vundne statuetter. Foto: Stinus Morell Vithner.

Syv fornemme priser til Danmark blev det til ved gårsdagens Cannes Corporate Media & TV Awards – også kendt i folkemunde som ’VM i virksomhedsfilm’.

To af priserne – én af guld og én af sølv – gik til Netflix-dokumentaren ’LEGO House – Home of the Brick’ i kategorierne Web Documentaries og Lifestyle, Art, Music & Culture, mens en yderligere guld-statuette blev givet til LEGO Classics ’Creative Storytelling’ kampagne i kategorien Social Media & Short Videos.

Men det var ikke kun LEGO brandet, der havde en fest i går. Også en poetisk identitetsfilm fra Søstrene Grene høstede to sølv-statuetter i henholdsvis Marketing Communication – B2C og Corporate Videos. Ligeledes blev en rekrutteringsfilm fra Novozymes belønnet med en sølv-statuette for at have imponeret juryen i kategorien Human Resources.

Vinderfilmene er udviklet og produceret af det danske produktionsselskab M2Film, som dermed rider videre på bølgen af succes fra sidste års show i Cannes. Her vandt de sammen med A.P. Møller-Mærsk den eftertragtede Grand Prix (Bedste Film) for ”The Heart of Trade” kampagnefilmen. De blev desuden kåret som 'Årets Produktionsselskab' - en pris som de til stor begejstring genvandt i år.

Jubel hos LEGO House

‘LEGO House - Home of the Brick’ blev lanceret globalt på Netflix i slut juni, og der skulle således ikke gå længe, før dokumentaren gjorde sig bemærket blandt internationale reklame- og brandingjuryer. Den prisvindende film går bag om den massivt omfattende konstruktion af LEGO House, et 12.000 kvadratmeter stort LEGO oplevelsescenter fyldt med 25 millioner LEGO klodser.

Resultatet i Cannes vækker stor begejstring hos LEGO House teamet, der i disse dage fejrer den imponerende bygnings 1-års fødselsdag med masser af sjove fødselsdagsaktiviteter, som du kan læse mere om her.

Jesper Vilstrup, General Manager ved LEGO House, udtaler:

“Vi er selv meget begejstrede over filmen, som vi synes giver et godt indblik i, hvordan hver en detalje i LEGO House er gennemtænkt, og at huset er gennemsyret af kreativitet og fantasi. Og at den internationale jury er enige i den optik, er jo intet mindre end fantastisk”.

Ole Holm Christensen, Executive Producer ved M2Film, kunne ikke være mere tilfreds med den flotte præstation fra alle involverede parter:

”Det er en fantastisk følelse, når et projekt som dette får anerkendelse ud over det forventede, når andre end blot seere og brugere af filmen tydeligvist værdsætter den store indsats og dybfølte passion, der ligger bag vores arbejde med ”Home of the Brick” og med LEGO brandet i øvrigt.”

De vindende film

Her er et overblik over de vindende danske film.

-          Guld til LEGO House for ’LEGO House – Home of the Brick’ i Web Documentaries

-          Sølv til LEGO House for ’LEGO House – Home of the Brick’ i Lifestyle, Art, Music & Culture

-          Guld til LEGO Classic for ’Creative Storytelling’ i Social Media & Short Videos

-          Sølv til Søstrene Grene for ’The wonderful world of Anna and Clara’ i Marketing Communication – B2C

-          Sølv til Søstrene Grene for ’The wonderful world of Anna and Clara’ i Corporate Videos

-          Sølv til Novozymes for ’Graduate Recruitment’ i Human Resources

Den såkaldte ’Blue Dolphin’ for ’Årets Produktionsselskab’ gik til M2Film, som producerede filmene ovenfor.

Vil du vide mere?

  • For udtalelser fra LEGO House:
    Trine Nissen, Senior PR and Communications Manager, LEGO House. trine.nissen@legohouse.com // +45 294469 39
  • For udtalelser om produktionssiden og/eller yderligere pressemateriale: Michael Harders, Communications Specialist, M2Film. michael.harders@m2film.dk // +45 60655699

Nøgleord

Billeder

Her ses de syv vundne statuetter. Foto: Stinus Morell Vithner.
Her ses de syv vundne statuetter. Foto: Stinus Morell Vithner.
Download
Stinus Morell Vithner og Rasmus Geerthsen, M2Film, tager imod prisen for Årets Produktionsselskab. Foto: Astrid Mueller.
Stinus Morell Vithner og Rasmus Geerthsen, M2Film, tager imod prisen for Årets Produktionsselskab. Foto: Astrid Mueller.
Download
Pernille Pasgaard, Stinus Morell Vithner og Cresten Grene med de to vundne statuetter for Søstrene Grene-filmen 'The wonderful world of Anna and Clara'. Foto: Rasmus Geerthsen.
Pernille Pasgaard, Stinus Morell Vithner og Cresten Grene med de to vundne statuetter for Søstrene Grene-filmen 'The wonderful world of Anna and Clara'. Foto: Rasmus Geerthsen.
Download
Astrid Mueller og Stinus Morell Vithner med de to vundne statuetter for 'LEGO House - Home of the Brick'. Foto: Rasmus Geerthsen.
Astrid Mueller og Stinus Morell Vithner med de to vundne statuetter for 'LEGO House - Home of the Brick'. Foto: Rasmus Geerthsen.
Download

Links

Information om M2Film

M2Film



M2Film er en del af M2 Group, en international full-service leverandør af prisvindende entertainment og branded content til samtlige platforme med mere end 340 medarbejdere fordelt på kontorer i Danmark, London, Bangkok og Los Angeles. Deres in-house faciliteter dækker over alt fra kreativ udvikling til produktion, postproduktion og animation. M2Film, M2 Entertainment, M2 Animation og Duckling er alle en del af M2-familien.

Følg pressemeddelelser fra M2Film

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.