Lederne opruster med ny pressechef

Søren Kudahl

Søren Kudahl, nuværende pressechef i KL, tiltræder som pressechef i Ledernes Hovedorganisation.

Ledernes holdninger skal stå endnu skarpere på den politiske og mediemæssige dagsorden. Det er et vigtigt strategisk mål for Ledernes Hovedorganisation, som derfor netop har ansat Søren Kudahl som ny pressechef. Han er 42 år og har de seneste tre et halvt år været pressechef i Kommunernes Landsforening (KL). Inden da var han fra 2009 igangsætter af og redaktør for KL’s dagsordenssættende nyhedsbrev Momentum, og tidligere var han blandt andet som journalist med til at etablere LO’s Ugebrevet A4 i 2002.

- Søren Kudahl vil være et markant bidrag til vores ambition om, at Ledernes holdninger, viden og erfaringer skal stå lysende klart på den politiske dagsorden. Det gælder både i medierne og på Christiansborg. I efteråret 2017 etablerede vi en selvstændig afdeling hos Lederne med præcist dette mål. Jeg er sikker på, at Søren, med sin store erfaring med at sætte dagsordener og tænke politisk, vil styrke os væsentligt, siger direktør Henrik Bach Mortensen, der er chef for Politik & Presse i Ledernes Hovedorganisation.

Afdelingen består nu af 17 medarbejdere, og Søren Kudahl glæder sig meget til at give sig i kast med de nye udfordringer fra 1. oktober.

- Ledernes langt over 100.000 medlemmer spiller en helt afgørende rolle for produktiviteten og trivslen i de danske virksomheder. De træffer beslutninger om beskæftigelse, produktion og investeringer. De har et unikt indblik i, hvordan tingene fungerer i maskinrummet, og hvordan politiske beslutninger spiller ind i dagligdagen for både virksomheder og medarbejdere. Samtidig har Lederne et bredt samarbejde med offentlige myndigheder og ministerier. Derfor er det vigtigt, at ledernes stemme høres i medierne og på Christiansborg i endnu højere grad end i dag. Det sætter jeg meget frem til at yde mit bidrag til, siger Søren Kudahl.

Kontaktoplysninger:

Henrik Bach Mortensen
Direktør, Lederne
Telefon: 2491 9957
E-mail: hmo@lederne.dk

Telefon: 3370 3370
E-mail: skd@kl.dk

Søren Kudahl

PRM: Nye barselsregler skal fremme kvinders karrierer8.3.2019 07:00:00 CETPressemeddelelse

Vi har brug for at tiltrække, fastholde og udvikle flere kvindelige talenter på det danske arbejdsmarked. Det er uholdbart, at der i dag er langt færre kvindelige end mandlige ledere, og at kvinderne tjener mindre end mændene. Lederne foreslår derfor nu at ændre barselsreglerne for at fremme kvinders løn- og karriereudvikling. - For et lille land som Danmark er det fuldstændig afgørende, at vi udnytter talentmassen så godt som overhovedet muligt. Det gør vi desværre ikke i dag, når kvinderne kun udgør mindre end en tredjedel af lederne på det danske arbejdsmarked, og kvinder samtidig tjener betydeligt mindre end mænd. Derfor må vi som samfund tage markante skridt for at fremme kvinders karriereudvikling. Og det er et vigtigt skridt at ændre barselsreglerne. Sådan siger Bodil Nordestgaard Ismiris, viceadministrerende direktør i Lederne, som begrundelse for, at Lederne i dag fremlægger fem konkrete forslag til, hvordan staten kan fremme kvinders løn- og karriereudvikling. Det mest markan