Lederne opruster med ny pressechef

Søren Kudahl

Søren Kudahl, nuværende pressechef i KL, tiltræder som pressechef i Ledernes Hovedorganisation.

Ledernes holdninger skal stå endnu skarpere på den politiske og mediemæssige dagsorden. Det er et vigtigt strategisk mål for Ledernes Hovedorganisation, som derfor netop har ansat Søren Kudahl som ny pressechef. Han er 42 år og har de seneste tre et halvt år været pressechef i Kommunernes Landsforening (KL). Inden da var han fra 2009 igangsætter af og redaktør for KL’s dagsordenssættende nyhedsbrev Momentum, og tidligere var han blandt andet som journalist med til at etablere LO’s Ugebrevet A4 i 2002.

- Søren Kudahl vil være et markant bidrag til vores ambition om, at Ledernes holdninger, viden og erfaringer skal stå lysende klart på den politiske dagsorden. Det gælder både i medierne og på Christiansborg. I efteråret 2017 etablerede vi en selvstændig afdeling hos Lederne med præcist dette mål. Jeg er sikker på, at Søren, med sin store erfaring med at sætte dagsordener og tænke politisk, vil styrke os væsentligt, siger direktør Henrik Bach Mortensen, der er chef for Politik & Presse i Ledernes Hovedorganisation.

Afdelingen består nu af 17 medarbejdere, og Søren Kudahl glæder sig meget til at give sig i kast med de nye udfordringer fra 1. oktober.

- Ledernes langt over 100.000 medlemmer spiller en helt afgørende rolle for produktiviteten og trivslen i de danske virksomheder. De træffer beslutninger om beskæftigelse, produktion og investeringer. De har et unikt indblik i, hvordan tingene fungerer i maskinrummet, og hvordan politiske beslutninger spiller ind i dagligdagen for både virksomheder og medarbejdere. Samtidig har Lederne et bredt samarbejde med offentlige myndigheder og ministerier. Derfor er det vigtigt, at ledernes stemme høres i medierne og på Christiansborg i endnu højere grad end i dag. Det sætter jeg meget frem til at yde mit bidrag til, siger Søren Kudahl.

Kontaktoplysninger:

Henrik Bach Mortensen
Direktør, Lederne
Telefon: 2491 9957
E-mail: hmo@lederne.dk

Telefon: 3370 3370
E-mail: skd@kl.dk

Søren Kudahl

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et

PRM: Lavere skatter styrker kvinders erhvervskarriere4.12.2018 12:00Pressemeddelelse

DØR-rapporten viser, at lavere skat vil få flere kvinder til at arbejde mere. Skattesænkning er bedre end eksempelvis kvindekvoter, mener Lederne Dagens rapport fra De Økonomiske RÅD (DØR) viser, at lavere skatter vil få flere kvinder til at satse mere på arbejdsmarkedet. Mændenes arbejdsindsats påvirkes til gengæld kun marginalt, hvis skatten sættes ned. En sænkning af topskatten med ca. fem procentpoint vil få kvinder, der i dag betaler topskat, til at arbejde 36 minutter mere om ugen i gennemsnit. Det viser beregninger baseret på analysen fra DØR. På den baggrund vil lavere marginalskatter kunne gavne kvinders erhvervskarriere, siger direktør hos Lederne, cand.polit. Henrik Bach Mortensen. - Et større engagement i form af flere arbejdstimer fra kvinderne vil betyde, at flere kvinder kommer længere i erhvervskarrieren og, at potentielt flere kvinder bliver ledere i virksomhederne. Dermed kan f.eks. en forhøjelse af topskattegrænsen blive et væsentligt bidrag til for alvor at rykke kv