Lederne: Boligjobordning skal ikke afskaffes

Det vil ramme børnefamilierne og kvindernes muligheder på arbejdsmarkedet, hvis boligjobordningen afskaffes som foreslået af regeringens tre støttepartier, fastslår Henrik Bach Mortensen, direktør i Ledernes Hovedorganisation.

- Fradraget, ikke mindst for udgifter til hjælp i hjemmet, gør det mere overkommeligt for familierne at købe serviceydelser til rengøring, madlavning og børnepasning. En afskaffelse af ordningen vil svække mulighederne for at kombinere en erhvervskarriere for både mor og far med et velfungerende og ustresset familieliv, siger han.

Hvis vi skal understøtte bl.a. kvindernes karrieremuligheder, er der både behov for at målrette ordningen mod service i hjemmet og for at øge fradragsbeløbet. mener Lederne.

- SF lægger op til, at en afskaffelse af ordningen bl.a. skal finansiere grøn omstilling, men Lederne tager skarp afstand fra, at en mere bæredygtig udvikling skal ramme bl.a. kvindernes karrierer på arbejdsmarkedet, slutter Henrik Bach Mortensen

Henrik Bach Mortensen
mobil: 24919957

PRM: Ledernes Hovedorganisation ser frem til at samarbejde med Mette Frederiksens nye regering26.6.2019 09:36:30 CESTPressemeddelelse