Ledelseshuset CfL og Djøf i tæt samarbejde om endnu bedre tilbud til ledere

To markante og etablerede spillere på markedet, Djøf og Center for Ledelse, CfL, indleder nu et tæt strategisk samarbejde om at udvikle og markedsføre tilbud til ledere.

Ledelse er den enkeltfaktor, der har den største betydning for succes i både private og offentlige virksomheder og organisationer. Ledelse påvirker mere end noget andet medarbejdernes motivation.

Derfor investerer organisationer i lederskabet, og ledere deltager på kurser og i netværk. Nu bliver kvaliteten i udbuddene endnu højere.

- Målet er, at vi sammen skaber og tilbyder de bedste og mest relevante udbud af kurser og netværk til både private og offentlige ledere, siger Claus Madsen, bestyrelsesformand for CfL og fortsætter:

- Det er et logisk samarbejde. CfLs purpose handler netop om, at løfte ledelseskvaliteten i danske virksomheder, og med samarbejdet vil vi nå langt flere ledere og være med til at udvikle den enkelte leders personlige og ledelsesfaglige kompetencer.

Djøf ser frem til samarbejdet.

- Over 60 pct. af Djøfs medlemmer er allerede eller ønsker at blive ledere, derfor er udvikling af ledelsesfaglige kompetencer et naturligt strategisk fokusområde. Det er vores fælles ambition at lancere nogle helt nye og spændende tilbud på markedet inden for overskuelig fremtid til gavn for både de offentlige som de private virksomheder, siger Lisa Herold Ferbing, formand for Djøf.

- Dette samarbejde passer perfekt ind i Djøfs fokus på at styrke det ledelsesfaglige felt med bogudgivelser, arrangementer, temaartikler og meget mere.

Med samarbejdet forventer Djøf og CfL at kunne skabe synergier mellem de to foreningers eksisterende udbud af kurser og netværk. Og ikke mindst få flere muskler til at udvikle nye fælles tilbud til virksomheder og ledere.

Fakta

CfL har eksisteret i 104 år og er kendt som et seriøst ledelseshus for private og offentlige ledere og har 800 virksomhedsmedlemmer og ca. 6.000 årlige brugere af medlemsskabet og andre ydelser fra CfL. Læs mere her www.cfl.dk

Djøf er en faglig organisation i fremgang med i dag godt 92.000 medlemmer og heraf 16.000 ledere. Over 60 pct. af Djøfs medlemmer er eller ønsker at være ledere. Blandt de erhvervsaktive djøfere er ca. 50 pct. ansat i den offentlige sektor og 50 pct. i den private sektor. Læs mere her www.djoef.dk

Få mere at vide

Direktør Thomas Hanssen, CfL, tlf. 20 98 39 11

Lisa Herold Ferbing, Djøf kan kontaktes via pressechef Torben Gross på tlf. 21 49 01 73

Djøf er faglig organisation for jurister og jurastuderende samt erhvervsøkonomiske og samfundsvidenskabelige kandidater og studerende. Vi repræsenterer 107.000 medlemmer, der arbejder på alle niveauer i det private og det offentlige i Danmark og udlandet. Mange arbejder med analyse, strategi, økonomi, jura, udvikling og kommunikation. En stor del er ledere, og endnu flere ønsker at blive det.

Som fagforening arbejder vi for at optimere medlemmernes arbejdsliv ved at sikre ordentlige løn- og arbejdsvilkår og give inspiration til karrierevalg, faglig udvikling, netværk og nye muligheder. Som medlemmer bruger vi hinanden til at blive bedre og skaber et solidt grundlag for at træffe vigtige beslutninger i vores arbejdsliv og studieliv. Sammen arbejder vi for at udvikle samfundet til gavn for alles bedste.

Djøfs Trivselsalliance: Universiteter tager hånd om studerendes trivsel og indgår løfte21.3.2024 06:05:17 CET | Pressemeddelelse

Seks universiteter har nu indgået og forpligtet sig på et trivselsløfte, der skal forbedre de studerendes trivsel ved at inddrage trivsel som en del af de faglige aktiviteter. “Hvis vi virkelig skal lykkes med at gøre en forskel, er det vores overbevisning, at trivselsarbejdet skal ind i undervisningen på uddannelserne,” siger Kristian Lauta, formand for Djøfs Trivselsalliance og prorektor på Københavns Universitet.