LeasePlan og E.ON går sammen om å gjøre firmabiler elektriske.

E.ON og LeasePlan har inngått en samarbeidsavtale, som skal gjøre det naturlig for LeasePlans kunder å velge E.ONs løsninger for lading av elbil. Formålet med samarbeidsavtalen er å gi felles kunder en enkel og god opplevelse ved å velge elbil eller plug-in hybrid.

LeasePlan og E.ON går sammen om å gjøre firmabiler elektriske.

"Vi vil gjøre det lettere for våre kunder å velge elbiler. Derfor har vi inngått et samarbeid med E.ON for å finne en løsning for firmabiler, slik at bedrifter helt naturlig kan velge en elektrisk eller plug-in hybrid", sier Anders Ree-Pedersen, administrerende direktør i LeasePlan Norge.

E.ONs ladeløsninger gjør det mulig å ha elbil eller plug-in hybrid på samme måte som hvis sluttkunden har en konvensjonell bil med tilhørende drivstoffkort. E.ON leverer ladebokser, som kan lade opp alle typer elbiler og plug-in hybrider, er online og tilsluttet E.ONs back-end system. Dette gir en smidig avregning uten manuelle prosesser, hvor sluttkunden er involvert.

"Det må være smidig og enkelt å velge en elektrisk firmabil. Alle våre ladeløsninger er intelligente og har automatisk programvareoppdatering, fjernovervåking og 24/7 kundeservice. Det betyr at overgangen fra fossil bil til elektrisk firmabil går smidig både for selskapene og medarbeiderne, " sier Tore Harritshøj, administrerende direktør i E.ON Norge og sjef for eMobility forretningen i Norden.

Avtalen er allerede implementert, og alle LeasePlans kunder kan nå velge E.ON sine løsninger ved valg av elektrisk eller plug-in hybrid.

For ytterligere informasjon kontakt:

Karen Marie Jensen, Kommunikasjonssjef i E.ON: e-mail: karen.jensen@eon.dk, tlf.nr.: +45 30386181

Marius Paus, Commersial Director I LeasePlan Norge AS: e-mail: marius.paus@leaseplan.com, tlf.nr.:+47 23069829

Om E.ON

E.ON er Europas største privateide energiselskap og en av Nordens største tilbydere av ladeløsninger. Selskapet er et av få energiselskaper i Europa, som utelukkende produserer strøm fra vedvarende energikilder. E.ON har i dag 33 millioner kunder fordelt på Europa, Russland og USA. Selskapet har i løpet av de siste 10 årene investert mer enn 11 milliarder euro i fornybar energi.

E.ON konsernet og Clever inngår fellesforetak for å akselerere utrullingen av ultra-hurtiglading til elbiler9.1.2019 11:36:00Pressemeddelelse

Det europeiske energiselskapet E.ON og den danske ladeoperatøren Clever har fått grønt lys fra EUs konkurransemyndigheter til å inngå et fellesforetak, som med støtte fra EU, skal rulle ut et nettverk av 48 ultra-hurtigladere i Danmark, Norge og Sverige - hvorav 20 skal etableres i Norge Det nye selskapet har allerede åpnet den første ladestasjonen i Danmark, med gratis lading til alle elbilister.