LeasePlan og E.ON går sammen om å gjøre firmabiler elektriske.

E.ON og LeasePlan har inngått en samarbeidsavtale, som skal gjøre det naturlig for LeasePlans kunder å velge E.ONs løsninger for lading av elbil. Formålet med samarbeidsavtalen er å gi felles kunder en enkel og god opplevelse ved å velge elbil eller plug-in hybrid.

LeasePlan og E.ON går sammen om å gjøre firmabiler elektriske.

"Vi vil gjøre det lettere for våre kunder å velge elbiler. Derfor har vi inngått et samarbeid med E.ON for å finne en løsning for firmabiler, slik at bedrifter helt naturlig kan velge en elektrisk eller plug-in hybrid", sier Anders Ree-Pedersen, administrerende direktør i LeasePlan Norge.

E.ONs ladeløsninger gjør det mulig å ha elbil eller plug-in hybrid på samme måte som hvis sluttkunden har en konvensjonell bil med tilhørende drivstoffkort. E.ON leverer ladebokser, som kan lade opp alle typer elbiler og plug-in hybrider, er online og tilsluttet E.ONs back-end system. Dette gir en smidig avregning uten manuelle prosesser, hvor sluttkunden er involvert.

"Det må være smidig og enkelt å velge en elektrisk firmabil. Alle våre ladeløsninger er intelligente og har automatisk programvareoppdatering, fjernovervåking og 24/7 kundeservice. Det betyr at overgangen fra fossil bil til elektrisk firmabil går smidig både for selskapene og medarbeiderne, " sier Tore Harritshøj, administrerende direktør i E.ON Norge og sjef for eMobility forretningen i Norden.

Avtalen er allerede implementert, og alle LeasePlans kunder kan nå velge E.ON sine løsninger ved valg av elektrisk eller plug-in hybrid.

For ytterligere informasjon kontakt:

Karen Marie Jensen, Kommunikasjonssjef i E.ON: e-mail: karen.jensen@eon.dk, tlf.nr.: +45 30386181

Marius Paus, Commersial Director I LeasePlan Norge AS: e-mail: marius.paus@leaseplan.com, tlf.nr.:+47 23069829

Om E.ON

E.ON er Europas største privateide energiselskap og en av Nordens største tilbydere av ladeløsninger. Selskapet er et av få energiselskaper i Europa, som utelukkende produserer strøm fra vedvarende energikilder. E.ON har i dag 33 millioner kunder fordelt på Europa, Russland og USA. Selskapet har i løpet av de siste 10 årene investert mer enn 11 milliarder euro i fornybar energi.

Luftforurening går værst ud over børn12.11.2018 11:47Pressemeddelelse

Hvert år er luftforurening fra transporten skyld i ca. 900 dødsfald. I større danske byer udsættes vi for luftforurening, der svarer til passiv rygning fra op til syv cigaretter om dagen, og børn er særligt udsatte. En af de mest effektive måder at reducere luftforureningen på er at forbyde de ældste og mest forurenende dieselbiler. Derfor går Det Økologiske Råd og energiselskabet E.ON nu sammen om en kampagne, der sætter fokus på problemet.

E.ON: Hold øje med grønt vand i Frederikssund18.10.2018 09:34Pressemeddelelse

Mandag den 22. oktober tilsætter E.ON et grønt og ufarligt farvestof til fjernvarmevandet i Frederikssund. Formålet er at identificere eventuelle utætheder. De husstande, der har en defekt i deres fjernvarmeinstallation, kan opleve, at deres varme brugsvand får et grønligt skær. Det kolde brugsvand bør som udgangspunkt ikke blive grønt. Har man grønt vand, skal man derfor kontakte E.ON, og den eventuelle defekt i fjernvarmeinstallationen skal udbedres.