LE34 vinder stort udbud i Østjylland

Danmarks største landinspektørfirma, LE34, har netop vundet et udbud om en rammeaftale med forsyningsselskaberne i Aarhus, Odder og Favrskov kommuner til en værdi af næsten 12 millioner kroner.

Repræsentanter fra de tre forsyningsselskaber og LE34 var samlet til underskrivning af aftalen, der løber de næste fire og et halvt år. Foto: PR.

LE34 kom ind i konkurrencen om den vigtige rammeaftale som den undertippede opkomling, men viste sig at være lige præcis det friske pust, som Aarhus Vand, Favrskov Forsyning og Odder Spildevand søgte. Frem til udgangen af 2020 har LE34 derfor fået opgaven at kortlægge rør og ledninger i de tre kommuner. Den såkaldte partneringaftale har en værdi af næsten 12 millioner kroner over en 6-årig periode.

– Vi er enormt glade for denne strategisk vigtige partneraftale. Tilbudsprocessen har været en langvarig periode på otte måneder, hvor vi har brugt ressourcer og mandetimer for over en halv million for at vise, hvad vi kan. Vi var blandt andet oppe mod den nuværende leverandør. For at være ærlig, troede vi faktisk ikke på, at det kunne lykkes før helt til sidst, forklarer Torbjørn Mandahl Pedersen.

Det er essentielt for forsyningsselskaberne at have størst mulig klarhed over ledningsnettets placering og ikke mindst i hvilken dybde og med hvilken hældning rørene ligger, så de kan regne på kapaciteten i ledningsnettet, i forbindelse med renovering og klimasikring.

Et friskt pust

Ifølge udbudsmaterialets bedømmelsesrapport var det særligt LE34’s procesbeskrivelse, moderne redskaber og innovative arbejdsmetoder, der overbeviste bygherrerne. Karina Topp, afdelingsleder ved Aarhus Vand og en af de syv personer i bedømmelsesudvalget, uddyber valget af LE34:

– LE34 kom ind fra højre som en seriøs og kompetent partner i konkurrencen. Det er en virksomhed, som er vant til hele tiden at tænke nye metoder ind i deres arbejde. De har opbygget en fin innovationskultur i organisationen, som vi alle blev inspireret af. Samtidig er LE34 en virksomhed med stor lokal robusthed indenfor de specialer, som vi har brug for i komplekse anlægsprojekter. Med LE34 glæder vi os til et udviklende samarbejde med fokus på kvalitet, nysgerrighed og procesoptimeringer samt fleksibilitet i hverdagens projektgennemførelse, siger hun.

Aftale skaber jobs

Det store kortlægningsarbejde bliver varetaget af LE34’s afdeling i Aarhus, der er i kraftig vækst og i det seneste år har øget medarbejderstaben med mere end 25 procent, for at kunne imødekomme den øgede arbejdsmængde.

– Aftalen er uden tvivl en rigtig stor ordre i vores butik, og den er med til at skabe vækst i afdelingen. Vi skal som minimum ansætte fire ekstra medarbejdere, og samtidig giver aftalen en kæmpe vidensopgradering til hele organisationen, forklarer Torbjørn Mandahl Pedersen.

I et internt brev blev de mere end 300 medarbejdere opfordret til at fejre aftalen med et glas bobler den fredag, hvor nyheden indtraf.

Kasper Monrad Møller
Kommunikationsrådgiver, LE34
kam@le34.dk

Oar@epicent.dk

Aarhus Vand er klart den største af de tre kommunale forsyningsselskaber. Her er det Karine Topp, der underskriver sammen med Torbjørn Mandahl Pedersen. Foto: PR

LE34 er – med 24 kontorer og over 300 medarbejdere – Danmarks største landinspektørfirma. Virksomheden arbejder for bygherrerådgivere, byggebranchen, forsyningsselskaber, landbruget, private og den offentlige sektor i ind- og udland. LE34 er certificeret efter ISO 9001:2008. Læs mere på www.le34.dk.