LE34 ansætter ny direktør i Sverige

Mickael Holgersson er ny administrerende direktør i landinspektørfirmaet LE34 i Sverige. Han skal dermed sikre vækst i Sverige, hvor virksomheden forventer at ansætte 50 nye medarbejdere inden for fem år.

LE34 har i dag afdelinger over det meste af Danmark samt i Skåne og Göteborgregionen Sverige, hvor en ny afdeling også er på tegnebrættet i det østlige Mellemsverige. Foto: PR.

Mickael Holgersson er blevet ny administrerende direktør for den svenske del af i Nordens største landinspektørfirma LE34. Han kommer fra stillingen som affärsområdeschef i LE34 Sverige og overtager pladsen efter Per Nord, der går på pension. Siden 2014 har den danske virksomhed været til stede i Sverige med base i Malmø i Skåne, og i april 2019 åbnede LE34 det andet svenske kontor, som ligger i Göteborgregionen.

Mickael Holgersson er 47 år og med baggrund som ingeniør, har han arbejdet i bygge- og anlægsbranchen gennem hele sin karriere. Som dykker og konsulent har han blandt andet arbejdet med tilsyn og kontrol af konstruktioner under vand samt havopmåling. Umiddelbart inden han kom til LE34, arbejdede han som infrastrukturchef og havde ansvaret for at udvikle Ystad Havn med to nye færgelejer.

– Da jeg kom til som affärsområdeschef, var det for at skabe de rette betingelser for vækst i LE34 i Sverige. I takt med virksomhedens positive udvikling er rollen som administrerende direktør et naturligt næste skridt for mig. Jeg er meget glad for og stolt over, at ejerne stadig har tillid til, at jeg kan tage LE34 til det næste niveau i Sverige, siger Mickael Holgersson.

– I de kommende år skal vi udvide virksomheden væsentligt i Sverige, og der er ingen tvivl om, at Mickael er den helt rigtige til at stå i spidsen for den opgave. Han har allerede vist sit værd i forbindelse med udviklingen af LE34 i Sverige frem til nu, og vi er rigtig glade for, at han har takket ja til udfordringen, siger Kenneth Norre, administrerende direktør hos hele LE34.

50 nye medarbejdere

I løbet af de næste fem år forventer LE34 i Sverige at ansætte cirka 50 nye medarbejdere. På baggrund af byudviklingen i områderne omkring de tre største byer, Stockholm, Göteborg og Malmø, har Mickael Holgersson i samarbejde med ejerkredsen udarbejdet en forretningsplan for virksomhedens ekspansion.

– Vi arbejder med en organisk vækstplan, hvor vi har tilknyttet nøglepersoner inden for byggebranchen i Malmø og Göteborg, der sikrer, at vi får del i de mange store anlægsprojekter i de to regioner. Samtidig er vi teknologisk med helt fremme, hvilket både skal sikre os opgaver og gøre os attraktive som arbejdsgivere, forklarer Mickael Holgersson.

Stort potentiale i Øst-sverige

LE34 har i dag afdelinger over det meste af Danmark, og udover Skåne og Göteborgregionen fokuseres der i høj grad på det østlige Mellemsverige. Her er en ny afdeling på tegnebrættet, og frem mod 2020 forventer virksomheden at tage del i mange store infrastrukturprojekter.

– Overalt, hvor vi er tilstede, leverer vi et højt serviceniveau – det er et af virksomhedens kendetegn og en grundlæggende værdi for alle LE34-medarbejdere. Vi skal fortsætte udviklingen omkring Malmø og Göteborg og sidenhen omkring østkysten i Mellemsverige, hvor vi allerede er i gang med at finde de rette nøglepersoner, der skal drive væksten, siger Mickael Holgersson.

Som ny administrerende direktør i landinspektørfirmaet LE34 i Sverige skal Michael Holgersson sikre fortsat vækst i Sverige, hvor virksomheden forventer at ansætte 50 nye medarbejdere inden for fem år. Foto: PR.
Ifølge Kenneth Norre, der er administrerende direktør i LE34, er Mickael Holgersson den rette til at lede virksomhedens udvikling i Sverige. Foto: PR.
Mickael Holgersson har i samarbejde med ejerkredsen udarbejdet en forretningsplan for LE34’s ekspansion i Sverige på baggrund af byudviklingen i områderne omkring de tre største byer, Stockholm, Göteborg og Malmø. Foto: PR.

LE34 er med 25 kontorer og over 370 medarbejdere Nordens største landinspektørfirma. Virksomheden arbejder for bygherrerådgivere, byggebranchen, forsyningsselskaber, landbruget, private og den offentlige sektor i ind- og udland. LE34 er certificeret efter ISO 9001:2015.

App til dataindsamling ved ledningarbejde vinder innovationspris4.5.2020 08:30:00 CESTPressemeddelelse

Årets Innovationspris fra det store østjyske og ambitiøse partnerskab Vandpartner går til landinspektørfirmaet LE34 for appen SmartSurvey, som omsætter simple videoer til komplekse 3D-modeller. Appen gør det endnu nemmere for forsyningsselskaber og entreprenører at håndtere dokumentation i forbindelse med gravearbejder, herunder akutte skader. Til stor gavn for borgerne, der er afhængige af rent drikkevand og afledning af spildevand uden afbrydelser.

LE34 påbegynder store jordfordelingsprojekter i Jylland10.1.2020 14:56:08 CETPressemeddelelse

Landmænd i Lemvig er gået sammen, det samme er landmænd i Østvendsyssel – formålet er at gennemføre jordfordeling til gavn for de berørte landmænd og for klimaet. Projekterne drives i samarbejde med landinspektørfirmaet LE34. Jordfordelingsprojekterne har netop fået tilsagn om tilskud på cirka fem millioner kroner. Beløbet indgår i den pulje, Landbrugsstyrelsen forvalter som en del af Tørkepakken.