LB Forsikring er Bedst i test i Forbrugerrådet Tænks første test af elbilforsikringer

Forbrugerrådet Tænk tester jævnligt forsikringer og kommer med anbefalinger til, hvor danskerne kan få den bedste forsikring. De har for første gang lavet en stor test af forsikringer til elbiler på det danske marked, og her er Lærerstandens Brandforsikring kåret til Bedst i test.

Salget af elbiler stormer frem i Danmark, og bilproducenterne satser benhårdt på at omstille produktionen til de eldrevne køretøjer. Derfor har Forbrugerrådet Tænk gennemført en test på udbuddet af de lovpligtige forsikringer til elbiler. Blandt 15 testede selskaber er Lærerstandens Brandforsikring kåret som Bedst i test på deres elbilforsikring.

Forbrugerrådet Tænk bruger i testen Lærerstandens Brandforsikring som repræsentant for LB Forsikring, og da den testede forsikring er ens for de fire forsikringsgrupper; Lærerstandens Brandforsikring, Runa Forsikring, Bauta Forsikring og LB Forsikring til PFA, som LB Forsikring består af, kommer de gode vilkår også medlemmerne i disse selskaber til gode.

”Vi er meget glade for at vinde Forbrugerrådet Tænks test af forsikringer til elbiler. Elbilmarkedet er i hastig vækst, og vi ønsker i LB Forsikring, at vores medlemmer skal opleve markedets bedste forsikringer på de grønne biler. Derfor gik vi i foråret både ud med nye og forbedrede vilkår på elbiler og en skarp pris. Anerkendelsen fra Tænk viser, at vi er på den helt rette vej i forhold til at blive det bedste forsikringsselskab til elbiler,” siger produktdirektør i LB Forsikring, Philip Wegloop.

Forbrugerrådet fremhæver, at Lærerstandens Brandforsikring har testens laveste priser, og forsikringsvilkårene er blandt de bedste hos forsikringsselskaberne i testen. Det Philip Wegloop især bider mærke i er:

”Tænk fremhæver, at vi hos LB Forsikring med vores priser og vilkår har det tydelige budskab, at alle elbiler er velkomne hos os. Det er helt rigtig set. Vi vil gerne ramme det grønne bilmarked bredt. Naturligvis er der forskel på, hvad en forsikring koster afhængig af bilen, men vi har netop i foråret lavet en ny øget kaskodækning, der er skræddersyet til el- og hybridbiler, så man som medlem hos os er godt og bredt dækket, uanset hvilken grøn bil man har,” siger Philip Wegloop.

Uvildige vurderinger betyder ekstra meget

Med kåringen som bedste forsikring til elbilejere har LB Forsikring vundet Bedst i test eller er endt i kategorien anbefaler i alt seks gange i 2020/2021 inden for de store forsikringsgrupper som hus, bil, rejse, indbo, fritidshus og nu elbil.

”Som Danmarks største medlemsejede forsikringsselskab er vores fokus udelukkende at tjene medlemmerne, vi har ingen aktionærer vi skal skabe overskud til. Derfor betyder de uvildige vurderinger, som denne fra Tænk, der kårer vores forsikringer som de bedste eller anbefaler os, ekstra meget for os,” siger Philip Wegloop.

For yderligere kommentarer:

Pressechef Marie Grabow Westergaard, tlf. 31 43 82 33, mail mago@lb.dk

Om LB Forsikring:

LB Forsikring er Danmarks største medlemsejede forsikringsselskab, der består af forsikringsgrupperne Lærerstandens Brandforsikring, Runa Forsikring, Bauta Forsikring og LB Forsikring til PFA.

LB Forsikring har lige over 400.000 medlemmer fordelt i hele landet, og er er det tredjestørste forsikringsselskab på privatmarkedet i Danmark.