Laveste elpris i mere end 1,5 år falder sammen med Singles Day

På en af de største online handelsdage, nemlig Singles Day, er der gratis strøm i 7 ud af døgnets 24 timer. Faktisk kommer elprisen ikke engang over 0,06 kr,. selv når den er på sit højeste. Det viser tal fra appen Elberegner.

Det betyder at dem som har en variabel elaftale, kan forkæle sig selv, eller få julegaverne i hus, til ekstra gode priser til dette års Singles Day

(Grafen viser prisen for el inkl. moms, men ekskl. afgifter og transport)

Du kan se elprisen time for time her.

Det er den rå elpris der er tale om, så selvom selve strømprisen nærmest er gratis, så kommer faste skatter og afgifter samt udgifter til elselskabet oveni.

Elprisen rammer sit laveste niveau i et år og 7 måneder, hvilket falder sammen med Singles Day som er en af verdens største online-shopping-dage - i stil med Black Friday og Cyber Monday.

Det er første gang siden 5. april 2021, at elprisen har været så lav. Grafen viser gennemsnitsprisen pr. dag i kr./kWh og frem til Singles Day, hvor gennemsnitsprisen er henholdsvis 0,02 kr. i Vest- og 0,03 kr. i Østdanmark.

Singles Day går ud på at hylde alle, som ikke er i forhold ved at at tilbyde vanvittige rabatter på alle typer af varer. Du behøver heldigvis ikke være single for at få fat i de gode tilbud. Alle kan nemlig forkæle sig selv sig på tilbudsdagen eller starte julegaveindkøbene. Ovenikøbet med ro i maven, uden at skulle være bekymret for at elregningen stikker af.

Selvom dagen ikke kun er for singler, så er den gratis strøm begrænset til personer som har en variabel el-aftale med en timeafregnet elpris. Du kan få overblik over elpriser her, hvis du i fremtiden skal have mulighed for at få gratis strøm.

I år er det endnu billigere at klikke dine tilbud hjem

I år er der endnu flere gode grunde til at gå på online tilbudsjagt. Strømmen er nemlig omtrent 98 % billigere, sammenlignet med Singles Day sidste år.

Har man blot den mindste shopaholic gemt i sig, er dette formentligt årets bedste argument, for at klikke et godt tilbud hjem til sig selv, eller starte juleshoppingen tidligt.

Diagrammet viser priserne på Singles Day i 2022 og 2021 for Vest- og Østdanmark.

Dokumenter som skal vedhæftes, se nedenstående links.

Ved brug af ovenstående iframe, henvises der til vores generelle regler for brug af pressemateriale.

To view this video from adlab-charts.vercel.app, please give your consent at the top of this page.Iframe til elpriser time for time