Lav reklamer på nye platforme

Der er mange måder, man kan reklamere for sit firma på. De klassiske former er på TV og i aviser, men efterhånden som det hele er flyttet online, så kan det være svært at gennemskue, hvor og hvordan man bedst gør reklame for sit firma. Her kan du læse mere om at omfavne de nye platforme på de sociale medier, og hvordan det kan bringe en helt ny gruppe af kunder ind.

Ren reklame eller samarbejder?

Influencere gør lige præcis det, som navnet antyder. De påvirker og inspirerer deres følgere, og derfor kan det være rigtig smart at arbejde sammen med dem, når det kommer til reklamer. På platforme som Instagram og TikTok kan man betale en influencer for at nævne eller anmelde ens produkt. Der er mindre chance for, at følgere springer denne slags reklamer over, da stjernen er en, som de godt kan lide, og som de følger fast.

Det kan være svært at gennemskue, hvordan man bedst gør det, men du kan fx få hjælp til annoncering på TikTok fra eksperter i branchen.

TikTok vokser stadig stødt, og du kan også lave klassiske reklamer på app'en, som popper op lige som alle de almindelige videoer. Du kan få vejledning til denne slags reklame fra flere firmaer. Du kan se TikTok eksperterne her fra et sådant firma og læse mere om, hvordan de kan hjælpe.

Fang de nyeste trends

På platforme som Instagram og TikTok er der såkaldte trends. De har ofte hashtags og andet, som folk kigger igennem, og hvis du bruger dem, så ser de også dine reklamer. Det er derfor vigtigt, at du arbejder med eksperter, som kan fortælle om de nyeste trends. De kan også hjælpe dig med at overføre disse trends til videoer, som du kan bruge som reklame.

På TikTok må man gerne være sjov og ikke tage sig selv så seriøst. Lav lidt sjov med dit brand, samtidig med at du får dit budskab ud. Det kan være med en dans, en sjov "lyd", en populær sang og meget andet.

Tjek hvad de andre gør

Det er nemt at lave en TikTok-bruger. Her kan du så se, hvilke reklamer der popper op. De populære har garanteret ting til fælles, som du kan inkorporere i dine egne reklamer for en mere effektiv kampagne.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Flere børn får telefoner op til skolestart: Sådan passer de bedst på dem2.8.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Når skolestarten er over os, er det ikke kun penalhuse, nye blyanter og hæfter, der står på indkøbslisten. Børn bliver nemlig yngre og yngre, når de får deres første mobiltelefon, og ser vi bort fra jul, er skolestart den oplagte mulighed for forældre at købe den eftertragtede elektronik. Det giver blandt andet mulighed for at lave legeaftaler i skolen og holde kontakten mellem børn og forældre til og fra skole – og det ses i mængden af børn typisk fra 8 år, der har de spritnye, skinnede telefoner med efter sommerferien.