Lav pris på dagligvarer: BASALT udvider grænsehandel-test

Kunderne tog godt imod BASALT’s grænsehandelspriser på øl, vin og sodavand. Nu udvider lavpriskæden konceptet, så danskerne kan handle helt almindelige mærkevarer til priser, man normalt kun finder over grænsen.

Danskerne er vilde med grænsehandelspriser. Ikke mindst hvis de kan slippe for at køre helt til grænsen efter dem. Derfor sætter BASALT nu en række helt almindelige dagligvarer yderligere ned.

Op mod jul testede Salling Groups lavpriskæde BASALT et grænsepris-koncept på øl og sodavand, og det blev taget overordentlig godt imod af kunderne. Så godt, at kæden har fastholdt den lave pris på de tre mest populære produkter:

”Pepsi Max stod for en fjerdedel af salget af vores grænsehandels-tilbud på tværs af vores ti butikker. Og det er fortsat den vare, vi sælger allermest af – faktisk har den ligget nummer ét hver dag siden 10. december,” fortæller chef for BASALT-kæden Henrik Nielsen.

Kæden har derfor valgt at køre videre med den gode pris på både Pepsi Max, Faxe Kondi 0 kcal og Royal Classic, som også var populære i testperioden.

BASALT er i udgangspunktet 10-15 % billigere end andre discountkæder, alligevel kommer der altså nu flere ekstraordinært gode tilbud på hylderne. For mens grænsepriserne på øl, vin og sodavand var en måde at gøre det lidt lettere for kunderne at forsøde julen, er kædens næste test tilpasset tiden mellem højtiderne – altså dagene, som de er flest:

Mærkevarer til hverdagspris
”Vi vil gerne være kundernes favorit, også når der ’bare’ skal købes stort ind til hverdagen. Og selvom vi altid har faste lave priser på bl.a. Salling Groups egne mærker, vil vi gerne kunne tilbyde kunderne mærkevarefavoritter til priser, der er værd at køre efter – men uden at det koster en tur til grænsen,” siger Henrik Nielsen.

Derfor kan kunderne fra lørdag d. 4. februar og måneden ud købe varer fra bl.a. Gillette, Zendium, Palmolive, Glyngøre og Dolmio til særligt lave priser, når de handler i BASALT. Når kampagnen er ovre evaluerer kæden konceptet og justerer sine tilbud efter resultatet.

”BASALT er stadig ny på dagligvaremarkedet, og vi er slet ikke færdige med at teste konceptet og afprøve forskellige måder at matche kundernes behov på. Vores kunder kan derfor godt forvente flere gode overraskelser også i fremtiden,” siger Henrik Nielsen.

BASALT kører i februar grænsehandelspriser på følgende varer:

Zendium 2-pak

Palmolive håndsæbe