Lav pris på dagligvarer: BASALT udvider grænsehandel-test
Danskerne er vilde med grænsehandelspriser. Ikke mindst hvis de kan slippe for at køre helt til grænsen efter dem. Derfor sætter BASALT nu en række helt almindelige dagligvarer yderligere ned.
Op mod jul testede Salling Groups lavpriskæde BASALT et grænsepris-koncept på øl og sodavand, og det blev taget overordentlig godt imod af kunderne. Så godt, at kæden har fastholdt den lave pris på de tre mest populære produkter:
”Pepsi Max stod for en fjerdedel af salget af vores grænsehandels-tilbud på tværs af vores ti butikker. Og det er fortsat den vare, vi sælger allermest af – faktisk har den ligget nummer ét hver dag siden 10. december,” fortæller chef for BASALT-kæden Henrik Nielsen.
Kæden har derfor valgt at køre videre med den gode pris på både Pepsi Max, Faxe Kondi 0 kcal og Royal Classic, som også var populære i testperioden.
BASALT er i udgangspunktet 10-15 % billigere end andre discountkæder, alligevel kommer der altså nu flere ekstraordinært gode tilbud på hylderne. For mens grænsepriserne på øl, vin og sodavand var en måde at gøre det lidt lettere for kunderne at forsøde julen, er kædens næste test tilpasset tiden mellem højtiderne – altså dagene, som de er flest:
Mærkevarer til hverdagspris
”Vi vil gerne være kundernes favorit, også når der ’bare’ skal købes stort ind til hverdagen. Og selvom vi altid har faste lave priser på bl.a. Salling Groups egne mærker, vil vi gerne kunne tilbyde kunderne mærkevarefavoritter til priser, der er værd at køre efter – men uden at det koster en tur til grænsen,” siger Henrik Nielsen.
Derfor kan kunderne fra lørdag d. 4. februar og måneden ud købe varer fra bl.a. Gillette, Zendium, Palmolive, Glyngøre og Dolmio til særligt lave priser, når de handler i BASALT. Når kampagnen er ovre evaluerer kæden konceptet og justerer sine tilbud efter resultatet.
”BASALT er stadig ny på dagligvaremarkedet, og vi er slet ikke færdige med at teste konceptet og afprøve forskellige måder at matche kundernes behov på. Vores kunder kan derfor godt forvente flere gode overraskelser også i fremtiden,” siger Henrik Nielsen.
BASALT kører i februar grænsehandelspriser på følgende varer:
Zendium 2-pak
Palmolive håndsæbe
Knorr Snackpots
Glyngøre MSC tun
Red Bull 4-pak
Dolmio
Neutral
Livol Multivitamin
Rodalon Spray
Gillette Sensor3 Comfort
Il Capolavoro vin 2,8 liter
Vel opvaskemiddel
Heinz ketchup
Graastren dressinger
Le Arche Rossogrande el. Pinot Grigio
Family Fresh
Head & Shoulders
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling Group og Starbucks bakker op om national emballageordning: Indfører genbrugskopper fra i morgen30.4.2024 12:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Borgmestrene i Danmarks tre største byer opfordrer regeringen til at indføre pant på takeaway-emballage. En ordning som Salling Group og Starbucks hilser velkommen.
Salling Group leverer rekordomsætning og udbygger positionen som markedsleder i Danmark29.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med rekordomsætning og forbedret indtjening genfandt Salling Group momentum i 2023 trods inflation og et ustabilt marked. Butikskonverteringer, nyåbninger og fokus på kunderne blev gennemgående overskrifter for dagligvarekoncernen i Danmark, Tyskland og Polen.
Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse
Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum