Lav mormormad med mormor - live i Øksnehallen på fredag den 19. august

I Øksnehallen under Copenhagen Cooking har vi på fredag den 19.8 mellem kl. 14.00 og 20.00 sat 18 mormødre og farmødre i stævne for at snakke, tilberede og smage mormormad.

Sammen med kokken Martin Guf vil vi kokkerere og smage på nogle af de gamle klassikere som karbonader, stegt flæsk og forloren hare. Samtidig inviteres gæsterne i Øksnehallen til at være med – og indgå i en dialog om mad dengang og i dag. Hvorfor elsker vi mormor mad? Var råvarerne bedre dengang end i dag? Hvad med det ernæringsmæssige? Var mormors måde at tænke mad på mere bærerdygtig end nutidens madvaner?

Over de næste tre måneder fortsætter vi med at hylder mormormad, fordi vi fejrer Coops 150-års jubilæum ved at smage os igennem mormors mad og afgøre, hvilken mormorret der er danskernes favorit.

Hvad er danskernes favorit-mormorret?
Ud fra Ditte Ingemanns roste bog ”Moderne mormormad” har Samvirke udvalgt ti mormorretter fra 50’erne , 60’erne, 70’erne og 80’erne, der alle deltager i konkurrencen om at blive danskernes favorit-mormorret.

Se afstemningen og deltag i konkurrencen på www.coop150.dk

Mere info eller aftaler om at kikke forbi Øksnehallen fredag:
Bo Søby Kristensen: bo.soeby.kristensen@coop.dk eller 23 24 46 76

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig