Lav mormormad med mormor - live i Øksnehallen på fredag den 19. august

I Øksnehallen under Copenhagen Cooking har vi på fredag den 19.8 mellem kl. 14.00 og 20.00 sat 18 mormødre og farmødre i stævne for at snakke, tilberede og smage mormormad.

Sammen med kokken Martin Guf vil vi kokkerere og smage på nogle af de gamle klassikere som karbonader, stegt flæsk og forloren hare. Samtidig inviteres gæsterne i Øksnehallen til at være med – og indgå i en dialog om mad dengang og i dag. Hvorfor elsker vi mormor mad? Var råvarerne bedre dengang end i dag? Hvad med det ernæringsmæssige? Var mormors måde at tænke mad på mere bærerdygtig end nutidens madvaner?

Over de næste tre måneder fortsætter vi med at hylder mormormad, fordi vi fejrer Coops 150-års jubilæum ved at smage os igennem mormors mad og afgøre, hvilken mormorret der er danskernes favorit.

Hvad er danskernes favorit-mormorret?
Ud fra Ditte Ingemanns roste bog ”Moderne mormormad” har Samvirke udvalgt ti mormorretter fra 50’erne , 60’erne, 70’erne og 80’erne, der alle deltager i konkurrencen om at blive danskernes favorit-mormorret.

Se afstemningen og deltag i konkurrencen på www.coop150.dk

Mere info eller aftaler om at kikke forbi Øksnehallen fredag:
Bo Søby Kristensen: bo.soeby.kristensen@coop.dk eller 23 24 46 76

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.