Lasse Skaarup Søgaard ny finansbachelor i Andelskassen i Koldby

24-årige Lasse Skaarup Søgaard er den 12. august startet som finansbachelor i Andelskassen i Koldby.

Lasse bor lige uden for Sønderhå sammen med kæresten Maren, og fritiden bruges især sammen med venner og familie, ligesom han spiller fodbold i den lokale fodboldklub KHIF. I det hele taget er tilknytningen til lokalområdet stor, og Lasse har gået i folkeskole i Koldby, været på efterskole på Skyum idrætsefterskole og har gået på HHX i Thisted. Efter skolen var han værnepligtig i Holstebro og arbejdede efterfølgende med uledsagede flygtningebørn, inden han startede på finansbacheloruddannelsen på UCN i Aalborg. I forbindelse med finansbachelorpraktikken siger Lasse Skaarup Søgaard:

”Jeg har været kunde i Andelskassen, lige så længe jeg kan huske, og har altid været glad for det, så allerede for to år siden, da jeg startede på finansbacheloruddannelsen, var det helt naturligt for mig at kontakte centerdirektør i Andelskassen i Koldby, Jesper Elkær, for at høre, om det var muligt at komme i praktik. Han var heldigvis meget positivt stemt over for idéen, og nu er jeg her så. Allerede første gang jeg snakkede med Jesper, kunne jeg fornemme, at der var en uformel tone og en meget flad struktur i Andelskassen i Koldby med plads til grin og smil i hverdagen, og det tiltalte mig meget. Jeg er stor fortaler for den personlige kundekontakt, og at Andelskassen i mere end én forstand er tæt på kunderne. Faktisk var det en af de vigtigste årsager til, at jeg valgte Andelskassen som praktikplads, og det har jeg ikke fortrudt. Når jeg er færdig med min uddannelse, kan jeg godt se mig selv i en fuldtidsstilling i Andelskassen i Koldby. Måske især med fokus på investering og erhverv, men kundekontakten skal helt bestemt også være en vigtig del af min hverdag.”