Lasse Bolander er genvalgt som formand for Coop

Lasse Bolander er genvalgt som formand for Coop

På dagens landsrådsmøde i Coop blev Lasse Bolander genvalgt som formand for Coop.

Han fik 62 af de 123 stemmer, Lars Fournais fik 39, Mikkel Irminger Sarbo fik 22 og Christian Christensen fik 0.

Lasse Bolander er 49 år gammel og har været formand for Coop siden 2008. Han er valgt til formand for de næste tre år.

Det er Coops landsråd på 124 medlemmer, der som Coops øverste myndighed vælger formand og bestyrelse for Coop amba. Landsrådsmedlemmerne vælges af Coops lokale bestyrelser.

Til landsrådsmødet var der også valg til to af de ordinære bestyrelsesposter i Coop amba. Syv kandidater var opstillet til de to poster, og resultatet blev, at Nicolai Houe og Bjarne Dybdahl Andersen fik flest stemmer og dermed en bestyrelsespost i Coop amba. Desuden blev Birgitte Hesselbjerg genvalgt som medarbejderrepræsentant i bestyrelsen.

Fakta om Coop
Coop er en andelsvirksomhed med en foreningsbestyrelse bestående af ni valgte Coop-medlemmer og en enkelt medarbejderrepræsentant. Coop ambas bestyrelse – foreningsbestyrelsen – beskæftiger sig både med forretning og forening og udpeger desuden professionelle bestyrelser for datterselskaberne, der udelukkende arbejder med den forretningsmæssige del.

Coops landsråd består af 100 repræsentanter fra de ti valgdistrikter i Danmark, to medlemmer valgt i Grønland, to medlemmer valgt på Færøerne, ti medarbejderrepræsentanter og bestyrelsens ti medlemmer.

Yderligere information: Kommunikationschef i Coop amba, Maiken Riis Friberg, 2617 5933

Læs mere om valget i Coop her:

Verdensberømt plantebaseret burger lander i Irma26.6.2019 11:00:00 CESTPressemeddelelse

Som det første supermarked i Danmark kan Irma nu tilbyde kunderne verdens mest populære og anderkendte plantebaserede burger, The Beyond Burger® fra Beyond Meat. Den er 100 procent plantebaseret, uden gluten og uden soya, kendt som den burger, der smager og ligner en kødbaseret bøf mest. Den kommer fra burgerens eget hjemland, USA, hvor den er et kæmpehit. ”Vi mærker en stærkt stigende efterspørgsel efter flere plantebaserede fødevarer af høj kvalitet. Med The Beyond Burger®, opfylder vi et stort ønske ikke alene fra vores veganske kunder, men også fra det stigende antal forbrugere, der skærer lidt ned på kødet og supplere med plantebaserede alternativer,” siger Søren Steffensen. The Beyond Burger® sælges sammen med kød fra slagterafdelingerne i Irma fra 8. juli. Tal fra Coop Analyse viser, at danskernes interesse for plantebaserede varer er 3-doblet siden 2012. Og fra 2017-2018 steg salget med 18 procent. https://coopanalyse.dk/analyse/02_377-vegi-varer-salg/ https://coopanalyse.dk/an