Landsholdstrøjer fra Skotland-sejr på auktion til fordel for Afghanistans børn

Nu er det muligt at få fingrene i landsholdets trøjer fra sejren mod Skotland og samtidig støtte UNICEF. Alle 23 spillere har nemlig sat deres trøjer fra onsdagens sejr i VM-kvalifikationen på auktion. Alle indtægter fra auktionen går direkte til UNICEF’s kamp for børnene i Afghanistan.

I denne uge spiller det danske herrelandshold i fodbold tre vigtige VM-kvalifikationskampe mod Skotland, Færøerne og Israel. Men udover at have fokus på de vigtige kampe inde på grønsværen, har DBU og landsholdet også fokus på konflikten i Afghanistan.

Derfor har alle 23 spillere fra den overbevisende sejr mod Skotland valgt at bortauktionere deres trøjer for at støtte UNICEF’s kamp for de afghanske børn.

Det er muligt at byde på landsholdets spillertrøjer via en online auktionodendo.dk/Herrelandsholdet-stoetter-UNICEF-og-Afghanistans-boern

Auktionen varer frem til d. 14. september, hvor trøjerne sælges til højstbydende. Alle indtægter går direkte til UNICEF’s indsats i Afghanistan.

”Jeg er rigtig glad og stolt over, at DBU og herrelandsholdet støtter UNICEF’s kamp for børnene i Afghanistan. Det viser, at vores landsholdsspillere har hjertet på rette sted og fortjener den store opbakning, de oplever lige nu, både på og udenfor banen. Derfor er jeg også helt sikker på, at auktionen af deres trøjer fra den flotte sejr mod Skotland vil ende med at blive en stor hjælp for Afghanistans børn.”, siger Karen Hækkerup, generalsekretær i UNICEF Danmark.

UNICEF har været til stede i Afghanistan i 65 år. Og bliver der også nu. Overskuddet fra auktionen går blandt andet til UNICEF’s vigtige arbejde for at skabe trygge rammer i de nye flygtningelejre omkring hovedstaden Kabul. UNICEF har bred erfaring med at hjælpe børn i krisesituationer og ved, at leg og sport skaber vigtige frirum midt i kaosset. En god fodboldkamp kan være med til at bidrage til børnenes psykiske og fysiske trivsel.

Pressechef Maria Westh. Tlf. 50 77 86 74. Mail: MWesth@unicef.dk

LEGO Fonden donerer 444 mio. kr. til UNICEFs arbejde i kampen mod COVID-1925.9.2021 22:00:00 CEST | Pressemeddelelse

LEGO Fonden har netop annonceret en donation på 444 mio. kr. (70 mio. dollars) til UNICEFs arbejde i vaccinealliancen COVAX og ACT-A faciliteten. Det er den største enkeltstående privatsektordonation til UNICEF i den globale indsats for at afslutte COVID-19 pandemien. Donationen indgår i et samlet tilsagn fra LEGO Fonden på 950 mio. kr. (150 mio. dollars), der skal støtte de børn og familier, som er blevet ramt af COVID-19 pandemien verden over.

Hvad skal der ske, når du skal herfra? Tag aktivt stilling til din arv med UNICEF22.9.2021 11:13:45 CEST | Pressemeddelelse

Fire ud af fem danskere mener, at det er ok at give dele af sin arv til velgørende formål, viser en undersøgelse for Det Gode Testamente (2021). Samtidig giver hver femte dansker penge til velgørenhed minimum én gang om året ifølge YouGov (2019). Men det er langt fra alle, der kender til de mange fordele ved at testamentere sin arv til velgørenhed. Nu kan midtjyderne blive klogere på arvereglerne i forbindelses med donation sammen med UNICEF Danmark den 6. oktober på Moesgaard Museum i Aarhus.

Hvad skal der ske, når du skal herfra? Tag aktivt stilling til din arv med UNICEF13.9.2021 10:50:21 CEST | Pressemeddelelse

Fire ud af fem danskere mener, at det er ok at give dele af sin arv til velgørende formål, viser en undersøgelse for Det Gode Testamente (2021). Samtidig giver hver femte dansker penge til velgørenhed minimum én gang om året ifølge YouGov (2019). Men det er langt fra alle, der kender til de mange fordele ved at testamentere sin arv til velgørenhed. Nu kan sjællænderne blive klogere på arvereglerne i forbindelses med donation sammen med UNICEF Danmark den 29. september hos Familie Testamente i Køge.