Landedirektør stopper i Netto og ny salgsdirektør udnævnes

Netto har de seneste år gennemgået en rivende udvikling med store forandringer både i forhold til kundemødet med 3.0-butikskonceptet, men også i forhold til den måde kæden er organiseret og arbejder på. Efter grundige drøftelser og overvejelser har landedirektør Brian Seemann Broe valgt at fratræde sin stilling som øverste ansvarlig for Netto Danmark.

05-09-2019

Efter mere end fem år som landedirektør for Netto i Danmark er tiden kommet til at prøve kræfter med nye udfordringer. En beslutning, direktør for Netto International, Michael Løve, har respekt for.

- Vi har arbejdet tæt sammen gennem flere år, og jeg har altid sat stor pris på Brians evner og vores samarbejde. Så mens jeg selvfølgelig er ærgerlig over Brians beslutning, respekterer jeg, at han gerne vil prøve kræfter med noget nyt, og jeg takker ham for et godt og tæt samarbejde, siger Michael Løve.

Brian Seemann Broe blev landedirektør for Netto Danmark i 2014 og har tidligere været både butikschef, distriktschef, salgsdirektør og udstationeret i Sverige i sin Netto-karriere.

Som landedirektør har han været med til en lang række nye tiltag, herunder konverteringen af døgnNetto-kæden til gule Netto’er og ikke mindst omdannelsen af Kiwi-butikkerne i 2017 og 2018. Han var også med til at nå en milepæl med åbningen af butik nr. 500 og var med til gøre Netto til den første kæde i Danmark, der fremlagde tal for madspild og gemte tobakken væk. Og med de flotte resultater, som Netto har præsteret i de senere år, har beslutningen om at forlade posten heller ikke været let, fortæller Brian Seemann Broe.

- Efter fem forrygende år med masser af nye tiltag og forandring kan jeg nu mærke, at jeg skal prøve noget andet. Det har været en kæmpe oplevelse og et privilegium at arbejde sammen med så dygtige kolleger i en så dedikeret organisation, og det er noget, jeg dagligt har sat pris på. Jeg ønsker jer og Netto alt det bedste fremover, siger Brian Seemann Broe.

I forbindelse med fratrædelsen er det besluttet ikke at genbesætte stillingen som landedirektør. I stedet samles ledelsen af driften af butikkerne i en nyoprettet stilling som salgsdirektør. Braw Bakir tiltræder denne stilling d.d.

Braw Bakir har mange års erfaring fra alle niveauer i Netto og kommer senest fra en stilling som regionschef, hvor han bl.a. har skabt et stærkt team, leveret flotte resultater og forbedret trivslen i butikkerne. Braw Bakir får direkte reference til Michael Løve og indgår fremadrettet i Nettos ledelse.