Landdistrikternes Fællesråd

Landdistrikternes Fællesråd ansætter ny sekretariatschef

Fra den 1. oktober er der en ny person i spidsen for Landdistrikternes Fællesråds sekretariat, når Rasmus Katholm tiltræder stillingen som sekretariatschef

Landdistrikternes Fællesråd får snart en ny sekretariatschef i form af 39-årige Rasmus Katholm, der kommer fra en stilling som Senior Public Affairs Manager i Novo Nordisk Fonden.

- Jeg er rigtig glad for, at det netop er Rasmus Katholm, som fremover skal lede sekretariatet i Landdistrikternes Fællesråd. Rasmus er et rigtig godt match med Landdistrikternes Fællesråd - han har politisk tæft, erfaring fra Slotsholmens kontorer, brænder for landdistriktssagen og har som leder en stor personlig integritet. Derfor er jeg helt overbevist om, at Landdistrikternes Fællesråd med Rasmus Katholm ved roret vil fortsætte med at konsolidere sin rolle som den overordnede landdistriktsorganisation i Danmark, ligesom jeg tror, at han vil kunne løfte organisationen til nye højder, udtaler formand Steffen Damsgaard.

Rasmus Katholm kommer med solid erfaring udi interessevaretagelse fra både Slotsholmen og det private erhvervsliv. Han har tidligere været politisk rådgiver og pressechef i Akademikernes A-kasse, ligesom han har været ansat i Beskæftigelsesministeriet og Erhvervsministeriet.

- Jeg glæder mig til at starte som sekretariatschef i Landdistrikternes Fællesråd, hvor jeg i tæt samarbejde med bestyrelse og medarbejdere vil arbejde for, at vi griber mulighederne og tager kampen op imod udfordringerne, siger Rasmus Katholm og fortsætter:

- Derfor vil meget af mit fokus være på at styrke vores fundament og kontakten til medlemmer og interessenter, så vi får det bedst mulige grundlag at agere ud fra. For mig at se er potentialerne store, både for den fortsatte udvikling i landdistrikterne, men også for organisationen.

Når Rasmus Katholm tiltræder stillingen som sekretariatschef i Landdistrikternes Fællesråd, afløser han Grethe Saabye, der har været hos Fællesrådet siden 2018 – først som næstformand i bestyrelsen og siden 1. januar 2020 som sekretariatschef. Grethe Saabye stopper i Landdistrikternes Fællesråd for at hellige sig sit lokalpolitiske engagement i Lejre Kommune samt driften af den arkitektvirksomhed, hun driver med sin mand.

Eva Østergaard, kommunikations- og presseansvarlig i Landdistrikternes Fællesråd, tlf. 53 85 01 36, mail: eoe@landdistrikterne.dk

Cecilie Davidsen Høj, kommunikations- og pressekonsulent i Landdistrikternes Fællesråd, tlf. 53850124, mail: cdh@landdistrikterne.dk

Information om Landdistrikternes Fællesråd

Landdistrikternes Fællesråd
Rådhusgade 100
8300 Odder

61 313 636http://www.landdistrikterne.dk

Landdistrikternes Fællesråd er en partipolitisk neutral interesseorganisation, der arbejder for at skabe bedre rammevilkår for landdistrikter og yderområder i Danmark.

Vi tæller 55 kommuner og fire regioner, der tilsammen repræsenterer over 4 millioner danskere. Medlemmerne er tillige en række landsdækkende organisationer, de lokale aktionsgrupper samt et større antal landsbyer og landdistriktsråd.

Følg pressemeddelelser fra Landdistrikternes Fællesråd

Flere pressemeddelelser fra Landdistrikternes Fællesråd

Landdistrikterne: CO2-afgift vil koste arbejdspladser og skævvride Danmark21.2.2024 12:35:01 CET | Pressemeddelelse

Hvis anbefalingerne til en grøn afgift på landbruget realiseres, vil det medføre et stort tab af lokale arbejdspladser, svække udviklingen i landdistrikterne og skævvride landet. I værste fald et kæmpe fald i beskæftigelsen i landdistrikterne! Landdistrikternes Fællesråd opfordrer til at konsekvenserne for landdistrikterne skal tænkes ind i forhandlingerne om den grønne omstilling.

Landdistrikterne advarer: Ekspertgruppes anbefalinger vil koste arbejdspladser og rive livsnerver over i landdistrikterne19.2.2024 20:22:43 CET | Pressemeddelelse

Et ekspertudvalg nedsat af regeringen har givet sit bud på, hvordan erhvervsstøtteordningen kan slankes med mindst 2 mia. kr. Landdistrikternes Fællesråd forudser, at regeringens spareøvelse vil skævvride Danmark markant, koste tusindvis af jobs, medføre konkurser og betyde stor fraflytning fra landdistrikterne, såfremt det regeringsnedsatte udvalgs anbefalinger gennemføres.