Landbrug & Fødevarer: Martin Merrild genvalgt som formand

Det er en vellidt formand, som endnu engang er blevet genvalgt til posten som formand for Landbrug & Fødevarer på årets delegeretmøde i Herning.

Martin Merrild takkede efter klapsalverne for genvalget torsdag formiddag på Landbrug & Fødevares delegeretmøde:

-Jeg håber I vil hjælpe mig. Jeg vil gøre mit yderste for at leve op til jeres forventninger, Tak.

Martin Merrild er minkavler og fjerkræproducent og har mange års erfaring med organisationsarbejde i landbruget bag sig. Han har desuden tidligere været borgmester i Struer.

Lars Hvidtfeldt blev heller ikke overraskende genvalgt som viceformand:

-Tusind tak for opbakningen og ligesom Martin går jeg ydmygt til opgaven, sagde den genvalgte viceformand.

Der var også en glad Torben Hansen, som blev genvalgt som formand for planteproducenterne i Landbrug & Fødevarer.

Fødevareklyngen offentliggør ny forskningsstrategi20.9.2017 07:00pressemeddelelse

Landbrug & Fødevarer, DI Fødevarer og ti store virksomheder fra fødevareklyngen præsenterer i dag samlet en ny strategi for fødevareforskning. Der er brug for et øget fokus på forskning og innovation i fødevareklyngen, hvis Danmark også i fremtiden skal bryste sig af at være en af verdens stærkeste fødevareklynger. Sådan lyder det i ny fødevareforskningsstrategi gældende frem mod 2030, som L&F, DI Fødevarer og virksomheder som Arla, Danish Crown, Chr. Hansen, KMC og Foss offentliggør i dag. - Faldende bevillinger til den strategiske fødevareforskning kan risikere at sætte en stopper for væksten i fødevareklyngen. Det scenarie må vi for alt i verden ikke ende i, siger Karen Hækkerup, adm. direktør i Landbrug & Fødevarer. - I 2030 vil der være 1 mia. flere munde at mætte i verden, og hvis den danske fødevareklynge kan blive verdensbefolkningens foretrukne forsyner af sikre, bæredygtige og kvalitetssikre fødevarer, så har vi her en mulighed for et nyt væksteventyr. Den chance